۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۱۶۴۵۵۷
 در آیینی با حضور مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی؛

فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد

  تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی طی چند سال اخیر رشد کرده است در همین راستا ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری ضرورت داشت.
فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی به منظور احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی با حضور مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) آغاز شد.
  قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به ارزش سرمایه‌گذاری قریب به ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در انتهای سال گذشته منعقد شد.
 بر این اساس فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.
در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کنند.
در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندراا امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.
صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی طی چند سال اخیر رشد کرده است در همین راستا ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری ضرورت داشت. رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.
گفتنی است با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی