۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۶۲۴۹۷

کشتی‌هایLNG از دریای سرخ دوری گزیدند

قطر بزرگترین استفاده کننده از مسیر دریای سرخ و کانال سوئز برای تجارت ال‌ان‌جی است. سایر صادرکنندگان از جمله روسیه و آمریکا هم استفاده از این آبراه را متوقف کرده‌اند و داده‌های رصد کشتی، در حال حاضر هیچ کشتی در حال حرکت به این منطقه را نشان نمی‌دهد.
کشتی‌هایLNG از دریای سرخ دوری گزیدند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،به نظر می‌رسد ناوگان جهانی کشتی‌های ال‌ان‌جی در پی ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی، استفاده از دریای سرخ و کانال سوئز را متوقف کرده‌اند.
  داده‌های ردیابی کشتی که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، نشان می‌دهد دو کشتی خالی تحت کنترل قطر، روز سه شنبه از ورودی شمالی کانال سوئز در دریای مدیترانه دور شده‌اند. یک کشتی قطری دیگر که به سمت این کانال حرکت می‌کرد، در سواحل مراکش مسیر خود را معکوس کرد. این کشتی‌ها احتمالا از طریق مسیر طولانی‌تر دور آفریقا، به سمت این کشور در خلیج فارس خواهند رفت.
قطر بزرگترین استفاده کننده از مسیر دریای سرخ و کانال سوئز برای تجارت ال‌ان‌جی است. سایر صادرکنندگان از جمله روسیه و آمریکا هم استفاده از این آبراه را متوقف کرده‌اند و داده‌های رصد کشتی، در حال حاضر هیچ کشتی در حال حرکت به  این منطقه را نشان نمی‌دهد.
قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان ال‌ان‌جی در جهان و دومین تامین کننده بزرگ این سوخت برای اروپاست، اوایل هفته جاری، سه کشتی حامل ال‌ان‌جی را از مسیر دریای سرخ خارج کرد و مسیر کشتی‌ها را به سمت دماغه امید نیک در جنوب آفریقا به اروپا تغییر داد. کشتی‌های حامل ال‌ان‌جی قطر و روسیه، از دریای سرخ عبور می‌کردند تا اینکه درگیری‌ها در اواخر هفته گذشته تشدید شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که سفرهای طولانی‌تر باعث محدود شدن کشتی‌های ال‌ان‌جی موجود و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل می‌شود، با توجه به ذخایر بالا و تقاضای صنعتی پایین در اروپا، انتظار نمی‌رود به کمبود آن در اروپا منجر شود. داده‌های سازمان  ICIS نشان می‌دهد، انتقال ال‌ان‌جی از قطر به انگلیس از طریق جنوب آفریقا، حدود ۲۷ روز طول می‌کشد، در حالی که مدت سفر از مسیر کانال سوئز، ۱۸ روز است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی