۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۶۲۷۱۷

نفت برنت ۸۲ دلار و ۸ سنت شد

هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۲ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۹ سنت معادل ۰.۶۳ درصد کاهش ۷۶ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۸۲ دلار و ۸ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۲ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸ سنت رسید.
 قیمت نفت که در روز پنجشنبه به بالاترین رقم از ماه دسامبر رسیده بود، در روز جمعه کاهش یافت. نفت در آستانه بزرگترین افزایش قیمت هفتگی از ماه اکتبر قرار دارد. رشد مثبت اقتصاد آمریکا و نشانه‌هایی از بهبود اقتصاد چین دورنمای رشد تقاضا برای سوخت را افزایش داده است.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 35 سنت معادل 0.42 درصد کاهش به 82 دلار و 8 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 49 سنت معادل 0.63 درصد کاهش 76 دلار و 87 سنت معامله می‌شود.
نفت برنت 4.5 درصد و نفت آمریکا 4.8 طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند. هر دوی این شاخص‌های نفتی در آستانه دومین هفته پیاپی افزایش قیمت و بیشترین افزایش قیمت هفتگی از پایان اکتبر و آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در غزه قرار دارند.
نشانه‌هایی از آرام شدن بحران در دریای سرخ قیمت نفت را در روز جمعه پایین آورده است. اما یمن اعلام کرده حملات خود به کشتی‌های در ارتباط با رژیم صهیونیستی را تا زمان رسیدن کمک‌ها به مردم غزه ادامه خواهد داد.
مداخله نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ مانع این حملات نشده است.
اطلاعات مثبت اقتصادی آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد و حاکی از رشد بیشتر از حد انتظار اقتصاد این کشور در سه ماهه پایانی 2023 بود دورنمای تقاضا برای سوخت در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا را بهبود بخشیده است.
چین هم که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در دنیاست اعلام کرد محرک‌های اقتصادی جدیدی برای تحریک رشد اقتصاد معرفی می‌کند.
کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و مختل شدن عرضه سوخت پس از حمله پهبادی اوکراین به یکی از پالایشگاه‌های جنوب روسیه هم از قیمت نفت در این هفته حمایت کرده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی