۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۶۳۱۴۸

 گزارش عملکرد۱۰ ماهه پتروشیمی شیراز  

پتروشیمی شیراز طی ده ماهه اول سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۲۹۷۱۰۱۲ تن انواع محصولات گردید که نسبت به دوره مشابه قبل افزایش یک درصدی تولید را داشته است.
 گزارش عملکرد۱۰ ماهه پتروشیمی شیراز  
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،پتروشیمی شیراز به منظور اطلاع‌رسانی دقیق به سهامداران و ذینفعان در خصوص عملکرد شرکت پتروشیمی شیراز در 10 ماهه سال 1402 را منتشر کرده است.
«عملکرد»
در این گزارش عملکرد ابتدا  به میزان تولیداین شرکت اشاره شده است . 
شرکت پتروشیمی شیراز طی ده ماهه اول سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۲۹۷۱۰۱۲ تن انواع محصولات گردید که نسبت به دوره مشابه قبل افزایش یک درصدی تولید را داشته است.
همچنین در بررسی نیز شرکت با فروش ۷۸ هزار میلیارد ریال انواع محصولات داخلی و ۹۹ هزار میلیارد ریال محصولات صادراتی، جمعا ۱۷۷هزار میلیارد ریال درامد عملیاتی کسب نمود.
کسب درامد عملیاتی مذکور علی رغم افت محسوس قیمت های جهانی محصولات بوده است.
در بخش سودآوری پتروشیمی شیراز نیز بر همین اساس برمبنای صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ حاشیه سود ناخالص شرکت ۴۹ درصد،حاشیه سود عملیاتی ۴۶ درصد و حاشیه سود خالص ۴۸ درصد تعیین گردیده است.
عملکرد مذکور علی رغم افزایش هزینه های تولید و عمدتا نرخ گاز بوده است.
مدیریت بهینه در کنترل هزینه ها و موجودی محصولات این نشان دهنده عملکرد بهتر این شرکت نسبت به‌ سایر شرکت های اوره ساز می باشد.
بر همین مبنا شرکت پتروشیمی شیراز در میان شرکت های اوره ساز عملکرد مطلوبی داشته و پیش بینی می گردد با توجه به تناژ موجودی محصولات و با در نظر گرفتن فروش آن طی دوماهه پاياني سال ۱۴۰۲ بتواند سود سازی مطلوبی جهت سهامداران خود به همراه داشته باشد.
از اقدامات مثبت پتروشیمی شیراز می توان به تبدیل وضعیت پرسنل شرکت در راستای حمایت از نیروی انسانی و افزایش تعهد و انگیزه کارکنان اشاره کرد همچنین انجام مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش، بهداشت و درمان، عمران و آبادانی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر انجام شده است.
«تامین قطعات تا چند سال آینده»
به منظور تضمین تداوم تولید و جلوگیری از وابستگی به خارج از کشور اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
همچنین در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست اقدامات زیر در حال انجام می باشد:
سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست‌محیطی
کاهش تولید پساب
بازیافت و مدیریت بر صنایع فرآیندی و غیر فرآیندی
دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی
احداث و نگهداری فضای سبز


از برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی شیراز می توان. به 

طرح احداث واحدهای جدید
افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی
تنوع‌بخشی به سبد محصولات اشاره کرد.


پتروشیمی شیراز با وجود چالش‌های موجود، با اتکا به توانمندی‌های خود و برنامه‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده، عملکردی مثبت در 10 ماهه سال 1402 داشته است. پیش‌بینی می‌شود این شرکت در پایان سال 1402 نیز کارنامه درخشانی داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی