۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۶۳۴۵۲

جنگ استان‌های تولیدکننده نفت با دولت آرژانتین

سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین اعلام کرد تهدید برای قطع عرضه سوخت، به منزله اخاذی نه از دولت ملی، بلکه از مردم آرژانتین است. دولت همه چیز را بر اساس قانون، منتقل می‌کند. هیچ کاری خارج از قانون انجام ندادیم.
جنگ استان‌های تولیدکننده نفت با دولت آرژانتین
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،دولت خاویر میلی، رئیس جمهور لیبرتارین آرژانتین، روز دوشنبه، تهدید استان نفت‌خیز چوبوت برای قطع عرضه نفت و گاز را به عنوان یک اخاذی توصیف و آن را محکوم کرد.
  این رویارویی اواخر هفته گذشته، پس از آن آغاز شد که دولت مرکزی از انتقال حدود ۱۳.۵ میلیارد پزو (حدود ۱۶ میلیون دلار) درآمدهای مالیاتی به چوبوت که دومین منطقه نفتی بزرگ آرژانتین و سومین تولیدکننده بزرگ گاز در این کشور است، امتناع و اعلام کرد این منطقه به دولت، بدهی دارد.
ایگناسیو تورس، فرماندار چوبوت که بخشی از بلوک محافظه کار حامی میلی است، در واکنش به این اقدام دولت، اعلام کرد اگر این منابع مالی توزیع نشوند، این استان عرضه انرژی را قطع خواهد کرد. موضع وی مورد حمایت سایر فرمانداران استان‌های جنوبی آرژانتین قرار گرفت.
مانوئل ادورنی، سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تهدید برای قطع عرضه سوخت، به منزله اخاذی نه از دولت ملی، بلکه از مردم آرژانتین است. دولت همه چیز را بر اساس قانون، منتقل می‌کند. هیچ کاری خارج از قانون انجام ندادیم.
با این حال، تورس از تهدید خود دست برنداشت. وی گفت: آنچه مطمئنا در چهارشنبه این هفته اتفاق می‌افتد این است که تولید نه تنها در چوبوت بلکه در همه میادین کشور، مختل خواهد شد زیرا مشخص است که اگر آنها بتوانند ما را شکست دهند، سراغ همه خواهند رفت.
میلی که در تلاش برای رفع کسری مالی شدید، کمبود شدید ذخایر و تورم افسارگسیخته است، مکررا اعلام کرده که پولی وجود ندارد و به دنبال محدود کردن تامین مالی دولت از جمله منابع مالی است که به دولت‌های استانی تخصیص داده می‌شود.
مارسلو روچی، دبیرکل اتحادیه خصوصی نفت و گاز ریو نگرو، نوکوئن و لاپامپا که اتحادیه انرژی اصلی است، گفت: این مناقشه باید از طریق سیاسی حل شود و افزود: زمان توقف تولید یا عرضه نیست.
بر اساس گزارش رویترز، میلی اظهار کرده است چوبوت به صورت قراردادی، باید بدهی‌های خود را بازپرداخت کند و اگر این استان به تعهدات خود در تامین انرژی عمل نکند، جرم محسوب می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی