۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۱۶۳۶۸۲

نفت برنت ۸۲ دلار و ۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۸۸ سنت معادل ۱.۰۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۲ سنت معادل ۱.۱۷ درصد کاهش ۷۸ دلار و یک سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۸۲ دلار و ۸ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۸ سنت معادل ۱.۰۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸ سنت رسید.
 نگرانی بازار در مورد ضعف تقاضا در چین علی رغم تمدید کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس قیمت نفت را حدود یک درصد پایین آورده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با 88 سنت معادل 1.06 درصد کاهش به 82 دلار و 8 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 92 سنت معادل 1.17 درصد کاهش 78 دلار و یک سنت معامله می‌شود.
نفت برنت 1.8 و نفت آمریکا 2.5 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.
در حالی که کاهش تولید اوپک و کند شدن رشد صادرات روسیه به خاطر تحریم‌ها عرضه را محدود کرده، اما ضعف تقاضا در چین همچنان بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.
چین در اوایل هفته گذشته هدف خود از رشد اقتصاد در سال جاری میلادی را حدود 5 درصد اعلام کرد. اما بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند این رقم بدون معرفی محرک‌های مالی بیشتر بسیار خوشبینانه است.
واردات نفت خام چین در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش داشته، اما در عین حال کمتر از دو ماه قبل از آن بوده است که نشان دهنده کاهش خرید نفت توسط بزرگترین خریدار نفت دنیاست.
در زمینه عرضه، اعضای ائتلاف اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه در روز یکشنبه توافق کردند طرح کاهش تولید داوطلبانه 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هم ادامه دهند. این تصمیم از قیمت نفت در بحبوحه نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا و افزایش تولید تولیدکنندگان خارج از این گروه حمایت کرده است.
اطلاعات ریستاد انرژی نشان می‌دهد تولید نفت اوپک پلاس 212 بشکه در روز در فوریه نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته است.
در این بین شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت خود را که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، دو حلقه در این هفته افزایش داده و به 504 رساندند که پایین‌ترین رقم از 23 فوریه را نشان می‌دهد.
بازارهای نفت منتظر نشانه‌ای از کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا هستند. پایین آمدن نرخ بهره تقاضا برای نفت را با بهبود رشد اقتصاد افزایش می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی