۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۶۳۷۵۵

مذاکرات عراق با ایران برای انتقال گاز ترکمنستان

وزیر برق عراق در خصوص بدهی گاز بغداد به ایران گفت: وزارت برق، تمام تعهدات گازی را به طرف ایرانی پرداخت کرده و به حساب ویژه‌ای بانک بازرگانی عراق واریز کرد، اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، روند پرداخت تکمیل نشد. اکنون بر اساس توافق دو طرف، گاز ایران با نفت سیاه عراق مبادله می‌شود.
مذاکرات عراق با ایران برای انتقال گاز ترکمنستان
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،وزیر برق عراق اعلام کرد بغداد مشغول مذاکره با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان از طریق خطوط انتقال گاز ایران است.
 زیاد علی فاضل افزود: هیئتی از عراق، به ترکمنستان سفر کرده و قرارداد واردات ۲۰ میلیون متر مکعب گاز را امضا کرده است.
طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق  (WAA)، وزیر برق عراق اعلام کرد تنها چالش پیش روی ما، فقدان خطوط متصل کننده است. با این حال، ما در حال حاضر در حال مذاکره با طرف ایرانی هستیم تا گاز ترکمنستان را از طریق خطوط لوله ایران، به عراق برسانیم. از سوی دیگر این ۲۰ میلیون مترمکعب، به دلیل عرضه کمتر گاز از سوی ایران، جایگزین شده است.
این مقام عراقی تائید کرد ایران در حال حاضر، سرگرم بررسی این موضوع است و اگر موافقت کند، امکان استفاده عراقی‌ها از گاز ترکمنستان در تابستان آینده وجود دارد.
وزیر برق عراق در خصوص بدهی گاز بغداد به ایران گفت: وزارت برق، تمام تعهدات گازی را به طرف ایرانی پرداخت  کرده و به حساب ویژه‌ای بانک بازرگانی عراق واریز کرد، اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، روند پرداخت تکمیل نشد. اکنون بر اساس توافق دو طرف، گاز ایران با نفت سیاه عراق مبادله می‌شود.
وزیر برق عراق گفت: بر اساس قرارداد با ایران که سال‌هاست اجرا می‌شود، ۵۱ میلیون مترمکعب گاز در روز تامین می‌شود و در صورت کاهش واردات گاز از ایران، ۲۰ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان، می‌تواند استفاده شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی