۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۶۴۲۰۸

نفت برنت ۹۰ دلار و ۵۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۹ سنت معادل ۰.۸۸ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۶ سنت معادل ۱.۰۱ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۸۸ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۹۰ دلار و ۵۳ سنت شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۹ سنت معادل ۰.۸۸ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۵۳ سنت رسید.
  قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به دنبال قول ایران برای تلافی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه قیمت نفت را بالا برده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 79 سنت معادل 0.88 درصد افزایش به 90 دلار و 53 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 86 سنت معادل 1.01 درصد افزایش 85 دلار و 88 سنت معامله می‌شود.
نگرانی در مورد تورم بالا در آمریکا امیدها نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را کاهش داده و بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.
حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق در اول آوریل باعث شد ایران اعلام کند انتقام قطعی است و تنش‌ها در منطقه‌ای که از قبل درگیر جنگ غزه بوده را بالا برده است.
آمریکا انتظار حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را دارد اما عقیده دارد این حمله آنقدر بزرگ نخواهد بود که واشنگتن را هم به جنگ بکشاند.
جنگ در غزه همچنان ادامه دارد و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته این رژیم آماده سناریوهای دیگری در مناطق دیگر هم می‌شود.
طبق گفته تحلیلگران، علاوه بر مخاطرات ژئوپلیتیکی، بهبود شرایط اقتصاد دنیا و کاهش عرضه اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس هم از قیمت نفت حمایت می‌کند.
بانک‌های مرکزی اروپا سیاست نرخ بهره خود را در اجلاس روز 5 شنبه بدون تغییر نگه داشتند اما اعلام کردند کاهش نرخ بهره را از ماه ژوئن آغاز می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی