۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد مطلب : ۱۶۵۴۹۶

 عملکرد یکساله شستان در سالی که گذشت

 هلدینگ شستان در پنج حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی تجاری و بازرگانی مشغول به فعالیت است.
 عملکرد یکساله شستان در سالی که گذشت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،از زمانی که دکتر سید مجید ابن‌الرضا مدیرعامل ساتا، دکتر داود عباسی را به عنوان مدیرعامل شستان منصوب کرد حدود 14 ماه می گذرد. عباسی که با کوله باری از دانش،‌ تخصص و تجربه سکان مدیریت هلدینگ سرمایه گذاری تجاری شستان را برعهده گرفت در این مدت توانست اقدامات ارزشمندی را اجرا نماید. شایان ذکر است که هلدینگ شستان در پنج حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی تجاری و بازرگانی مشغول به فعالیت است،
هلدینگ شستان در راستای همکاری همه جانبه با دولت، ارز حاصل از صادرات مجتمع های پتروشیمی را در سامانه نیما عرضه نموده است. هلدینگ سرمایه گذاری تجاری شستان در سال 1402 موفق به صادرات ۳.۴ میلیون تن از انواع محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی شده‌‌ که در این بین با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی سهم ۱۱ درصدی از صادرات محصولات پتروشیمی کل کشور در سال ۱۴۰۲ در شرایط تحریم سهم شستان بوده و توانسته رشد ۱۰ درصدی صادرات انواع محصولات را محقق نماید. در حالیکه این رقم در سال 1401 ،  بالغ بر۴.۸۲ میلیون تن بوده و هلدینگ شستان در حوزه تولید محصولات پتروشیمی رشد ۸ درصدی را شاهد بود و توانسته ۷‌درصد تولید محصولات پتروشیمی کشور را به خود اختصاص دهد.
عباسی با توجه به سابقه مشاور ارشد مالی و اقتصادی وزیر دفاع در کارنامه کاری خود توانست شستان را در حوزه مالی، به صورت معقول و منطقی ارتقا دهد. اقدام ارزشمند دیگر وی، مولد سازی دارایی های غیر مولد و راکد به ویژه در حوزه املاک بوده است.
مدیر عامل گروه شستان با پیگیریهای خود توانست نماد شستان را وارد بازار سرمایه نموده و در بورس  اوراق بهادار تهران درج نماید. در واقع، اواخر سال 1402 بود که هلدینگ شستان با نماد «وشستان» در بورس تهران درج شد و پس از اتمام ارزش‌‌‌گذاری سهام شستان، تا پایان سه‌ماه اول امسال، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرضه اولیه‌‌‌های تاریخ بورس در صف عرضه شرکت بورس قرار می‌گیرد ،همچین برنامه ریزی جهت بورسی شدن چهار شرکت زیر مجموعه شستان در سال جاری از دیگر اقدامات مثبت در این زمینه می‌باشد 
مدیر عامل گروه شستان با توجه به اینکه نماینده وزیر دفاع در کمیسیون‌های تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی را در رزومه کاری خود دارد، بواسطه شناخت کامل و دقیق از مقوله نقش مهم پتروشیمی مکران در اقتصاد کشور، با رایزنی با مراجع ذیصلاح و ذیربط توانست 600 هکتار به مساحت شهرک پتروشیمی مکران بیفزاید و در فاز اجرایی،‌ حفاری فاز نخست تونل زیر دریایی آبگیر شهرک پتروشیمی مکران به پایان رسید.
گام بلند پتروشیمی مرجان در راه تکمیل زیرساخت توسعه ای، ارتقا حوزه های تخصصی به ویژه در حوزه صادرات از طریق شرکت آریا ساسول و کسب لوح های متعدد، ارتقا فعالیت شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در حوزه های صادراتی و داخلی، از دیگر اقدامات در شرکتهای پتروشیمی زیرمجموعه شستان به شمار می رود.
گروه شستان در حوزه فولاد هم دستاوردهای چشمگیری خلق کرد، فولاد امیرکبیر کاشان در سال گذشته توانست صادرکننده نمونه استان اصفهان شود، همچنین این شرکت به عنوان شرکت برتر در حوزه پدافند غیرعامل معرفی و انتخاب شد. حمایت شستان از ارزش سهام و برنامه فولاد امیرکبیر کاشان با نماد فجر برای افزایش 30 درصدی توان تولید، رشد 62 درصدی تولید و 21 درصدی صادرات فروسیلیسیم خمین، از گامهای ارزشمند رشد و جهش تولید به شمار می رود.
مدیرعامل جدید هلدینگ شستان در کنار اقدامات ارزشمند خود در حوزه زیرساختار، تولید و صادرات و کسب کسب تقدیر نامه 3 ستاره، از مسئولیت اجتماعی شرکت غافل نبوده و حوزه مسئولیت اجتماعی را با گام های موثر در استان سیستان بلوچستان و مناطق محروم ارتقا داده و به منصه ظهور رسانده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اینها که گفتید زحمات بقیه بوده نه ایشان.....