۵
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۱۴۷۸۵۹

پیامدهای توسعه پارکهای صنعتی بر پتروشیمی

ایرج زارع ممبینی
پیامدهای توسعه پارکهای صنعتی بر پتروشیمی
صنعت پتروشیمی از لحاظ ضرورت ارزآوری برای کشور اهمیت قابل توجه ای دارد. بنابراین با توجه به تحریمهای ضد ایرانی درحال حاضر اهمیت توسعه سیستم‌های متمرکز توسعه پارک‌های صنعتی می‌تواند در کوتاه مدت پیامدهای مثبت زیر را دربر داشته باشد:
1-ارزآوری بالا 
2- کاهش هزینه های تولید 
3-کاهش هزینه انتقال خوراک به صنایع پتروشیمی 
4- انتقال ارز به کشور 
5-تسریع در عملیات تولید صنعت پتروشیمی.
پارکهای صنعتی علاوه بر کمک و نزدیک نمودن زنجیره مصرف صنایع در خوراک مشترک، باعث کاهش هزینه های زمان و مکان منابع تهیه سرویسهای یوتیلیتی (آب، برق، سوخت، اکسیژن و...) که به صورت یکجا خدمات خود را به این صنایع رسانده شوند.
این پارکهای صنعتی در کنار سرشکن نمودن هزینه ها بین صنایع، باعث ذخیره سازی مناسب و انتقال به صنایع بالادستی جهت مصرف که خود کمک قابل توجه ای در ارائه آن در رقابت محصول تولید شده ایرانی در بازار بین الملل خواهد داشت، می شود. به عبارتی توسعه پارکهای صنعتی در مجتمعهای پتروشیمی با رویکرد تجمیع و بهره برداری این صنعت با حضور درخشان در بازار رقابت بین المللی، ارزآوری بیشتری برای کشور دربر خواهد داشت.
در یک کلام توسعه پارکهای صنعتی و کمک به مدیریت درحال تنها پارک اجرایی و درحال بهره برداری مدل ایرانی و هدفمند نمودن و گسترش تزریق امکانات و تکنولوژی از دیگر کشورها و آشنایی کارشناسان و بازدید و آموزش در کشورهای مشابه توسعه یافته و توانمند می تواند در کنار انگیزه و آینده نگری توسعه این صنعت به مجموعه سازیها در مصرف مشترک خوراک صنایع در این گونه پارکهای صنعتی به سبک کشورهای توسعه یافته کمک بسیاری در برگشت سریع سرمایه برای رونق پتروشیمی درکوتاه مدت داشته باشد. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی