۴
۱۴
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۱۵۶۴۶۵

پتروشیمی ایران را دریابید!

عبدالرسول دشتی
پتروشیمی ایران را دریابید!
صنعت پتروشیمی تن خسته و رنجور ایران این روزها بیش از آنکه محتاج حمایت و کمک مسئولین ارشد کشور باشد نیازمند اندکی همراهی، مدارا و خودداری از اجحاف است.  
توقعات و انتظارات متعدد از صنعتی که هنوز از نگاه مردم چشم و چراغ توسعه صنعتی کشور محسوب می شود این مجموعه را از درون به ویرانی نزدیک کرده است.
زیرا اکثر سازمان ها و مراکز مرتبط با شرکت های پتروشیمی هریک از نگاه خود به آن نگریسته تامین انتظارات و توقعات خویش را از آنها می جویند. گویی صنعت نفت و بطور مشخص این روزها صنایع پتروشیمی علاوه بر مسئولیت تامین توقعات بزرگ و پایان ناپذیر جامعه امروز از جمله ایجاد اشتغال برای انبوه جوانان جویای کار، تامین محصولات مورد نیاز صدها شرکت فعال در حوزه صنایع تکمیلی و حفظ رونق بازار بورس و سهام کشور باید به داد دیگر نیازهای بر زمین مانده سازمان های مختلف و شاید جبران کسری بودجه دولت نیز برسد. 
صنعتی که بار مصیبت های ناشی از خصوصی سازی های گذشته را همچنان بر دوش می کشد آنچنان صبور و بردبار است که همواره یاریگر تمام صنایع داخلی بوده و با چشم پوشی از صادرات تامین کننده نیاز داخل صنایع وابسته به پتروشیمی می باشد.
اما برای پتروشیمی که چندین سال است به ستون اصلی تامین نیاز ارزی کشور تبدیل شده اندکی مدارا و همراهی شرط معرفت هر مقام و مسئول و نماینده ای می باشد. باید توجه داشت که اینگونه افزایش یکباره نرخ خوراک و سوخت واحدهای متانولی پتروشیمی فرجامی جز به تعطیلی کشاندن این مراکز را به دنبال نخواهد داشت و این روند به زودی واحدهای تولید کننده اوره را نیز در بر خواهد گرفت.
مشکلی که این روزها در مورد مجتمع بزرگ پتروشیمی متانول کاوه رخ داده، به زودی دیگر مجتمع های پتروشیمی کشور را نیز گرفتار خواهد کرد.
در این شرایط شاید مناسب ترین و منطقی ترین گزینه توجه به پیشنهادی باشد که دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در رابطه با تعیین یک فرمول مشخص و بادوام برای نرخ خوراک مطرح کرده است. راهکاری که شاید بتواند امنیت لازم برای جذب سرمایه گذاران را نیز به همراه داشته باشد.
به یاد داشته باشیم در این روزهای سخت تولید هرگونه فشار غیرکارشناسانه به مجموعه هایی مانند مجتمع های تولیدی پتروشیمی همچون «نشستن بر سر شاخ و بریدن بن» خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


nobari
متاسفانه به صنعت نفت ، بخصوص منابع انسانی اون بی توجهی شدیدی طی 40 سال اخیر شده و دید دوستانه ای با این بخش از صنعت عظیم کشور نمی شود.
و خب، تبعات نادیده گرفتن مشکلات این صنعت از تمامی ابعاد به سود کشور نیست. امیدوارم خداوند راه های شناخت رو برای برخی ها باز کند
پتروشیمیها به دولت برگردد !!
پتروشیمیها به دولت برگردد !!
پتروشیمیهایی که با این فروش و درامد عالی دلاری و خوراک مجانی 14 سنتی ( هفت هزار تومان ) ، ادعای سود کم یا زیان دارند ، نشانگر بی لیاقتی مدیرانشان یا ریخت و پاش و فساد درونی آنهاست .
اگر نمیتوانند با این خوراک مجانی کار کنند ، پتروشیمیهای تاراج شده را به دولت (مردم) برگرادنند.
و این اتفاق ، بسیار مبارک خواهد بود .
ضمنا برگشت پتروشیمیهای غارت شده به دولت (مردم) باعث کاهش کسری بودجه ، کاهش تورم ، افزایش اشتغال و کاهش تبعیض استخدامی خواهد شد .
یکی از علل تورم فعلی ؛ تاراج پتروشیمیها و دیگر صنایع و معادن ثروتساز دولت در فرایند سراپا فساد خصوصی سازی است .
فرزانه پور
دقیقا
تنها راه کنترل تورم ، بازگشت صنایع و معادن تاراج شده دولت (مردم) است .
فرهادی
واقعا که خصوصی سازی صنعت پتروشیمی را به بیراهی کشاند
آشنای دیروز
شاید شما هم مثل ما مارگزیده ی مدیریت غارت و آبمیوه گیری از تفاله نیروی انسانی باشید یا نباشید اما الحق که عمق فاجعه را خوب به تیر هدف بستی
توضیح
ویژه خواری پتروشیمیها کافیست
شرکتهای پتروشیمی و پالایشی مظلوم نمایی میکنند !
سالها ویژه خواری آنها ، به قیمت فقر و تورم در جامعه ، کافیست !
پتروشیمی ها به خوراک مجانی و فروش به قیمت دلار آزاد عادت کرده اند .
علی
متاسفانه رئیس جمهوری که در حد یک اتحاد دو جمله ای ریاضی نداند. مردمی هم پیدا می‌شوند که اینطور غیر منصفانه در مورد صنعت پتروشیمی قضاوت کنند . از یک طرف گاز رو به قیمت بالاتر از قیمت جهانی می‌خواهد حساب کند از آنطرف دلار هم به قیمت دستوری می‌گیردکجای دنیا با صنعت گر جنگ می‌کنند. تکنولوژی ما جوابگو اینهمه فشار یکدفعه به این صنعت نیست
سود نجومی !!
سود نجومی پتروشیمی در سالهای اخیر
خط بطلانی بر هر گونه مظلوم نمایی پتروشیمیها است !
ارتزاق نفتیها از خون مردم 1!
صندوق بازنشستگی صنعت نفت
مافیایی ترین مجموعه کشور
عامل تاراج بودجه عمومی کشور
عامل افزایش کسری بودجه و
از عوامل مهم افزایش تورم
و فشار به مردم مظلوم ایران است .
نفتیهای لاکچری از خون مردم ایران ارتزاق میکنند !!
پاسخ علی
ظاهرا کامنت از سوی کارمندان خبرگزاری است
چون کامنتهای توضیحی و پاسخ آن را منتشر نمیکنند !!
نیکخواه
پتروشیمیها در حال تاراج منابع ملی هستند .
این واقعیت ارتباطی با سطح تحصیلات رییس جمهور ندارد .
هر چند طبیعی است وقتی دولت مقابل خودخواهی یا فساد گسترده برخی ویژه خواران بایستد ، برای تخریب از هر ابزاری استفاده میشود .
منصف
مطالب را مخلوط نکنیم !!

در کجای دنیا ، پتروشیمی حاشیه سود 60 درصدی !! دارد ؟
سعدجابری کیا
سلام اوره نیازداشتم صادر به کشور عراق