۷
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۱۳۲۴۶۱
اختصاصی نفت ما/

کارنامه درخشان نفت سپاهان طی یک سال گذشته

مهدی قدیری
پالایشگاه شركت نفت سپاهان به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان روغن پایه و فرآورده هاي حوزه روانكار كشور با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن روغن پایه و حدود ۷۰۰ هزار تن انواع فرآورده های روانکاری و محصولات جانبی که در استان اصفهان واقع شده است. "نفت سپاهان" بزرگترین شرکت تولید کننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است.
کارنامه درخشان نفت سپاهان طی یک سال گذشته
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،  شرکت نفت سپاهان در دوره مدیر عاملی "مهندس صفدرعلی اسدی"، پیشرفت های متعددی هم از نظر تنوع تولید محصول، پروژه های در دست ساخت، میزان تولید، میزان فروش و افزایش ارزش سهام این شرکت با نماد "شسپا" در بورس داشته است.
از نظر تنوع محصول تولیدی، محصول جدید "روغن موتور مگلوب" اخیرا رونمایی شده است. همچنین نفت سپاهان، چهار پروژه که ارزش افزوده بسیار خوبی برای شرکت به ارمغان می آورد و عمدتا تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد را در حال ساخت دارد که پایانه صادراتی بندرعباس، پروژه تصفیه کامل وکس، پروژه تولید روغن گروه ۲ و ۳ و درنهایت پروژه تولید اکسترکت از جمله آن می باشد.


نفت سپاهان؛ بیشترین سود خالص شرکتهای روانکار در 9 ماهه سال جاری
سود خالص شرکت نفت سپاهان در 9 ماهه سال 99، مبلغ 11.711  میلیارد ریال بوده که این رقم در سال 98 و برای مدت مشابه 6.491 میلیارد ریال بوده که بیانگر رشد 80 درصدی این شرکت است. که بیشترین سود خالص در میان چهار شرکت عمده روانکار کشور می باشد.
"سهام شسپا" جزو شرکتهای مناسب و روبه رشد برای سرمایه گذاری در بورس است. پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان سود خالص این شرکت به 1500 میلیارد تومان برسد. همچنین از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت امکان افزایش ۵۰۰ درصدی سرمایه شرکت فراهم است.
 

نفت سپاهان؛ بیشترین رشد فروش در 9 ماهه سال جاری

در 9 ماهه سال 1399 شرکت نفت سپاهان به ترتیب 40211 و 35810 متر مکعب روغن موتور بنزینی و دیزلی (جمعا 76.021 متر مکعب) فروش داشته است که این رقم در مدت مشابه سال سال 98 برابر 66.183 متر مکعب بوده است. آمار فوق نشان می دهد که بیشترین رشد توزیع در میان چهار شرکت عمده روانکار کشور، مربوط به شرکت سپاهان است که 15 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل محصولات بیشتری توزیع نموده است.
همچنین بر اساس اطلاعات انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران طی 9 ماهه سال جاری شرکت سپاهان به ترتیب 37968 و 37573 متر مکعب روغن دیزلی و بنزینی تولید کرده است که رتبه دوم را در بین چهار شرکت عمده تولید کننده روانکار به خود اختصاص داده است. مجموع تولید روغن دیزلی و بنزینی شرکت نفت سپاهان در 9 ماهه سال 1399، رقم 73.721 متر مکعب بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 74.089 متر مکعب بوده است.
همچنین نفت سپاهان در 9 ماهه اول سال جاری، 100  میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور کرده است.

افزایش 154 درصدی فروش در دی ماه 99
میزان فروش ماهیانه شرکت نفت سپاهان در دی ماه امسال ۸ هزار و ۷۱۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال بوده که نسبت به آذر ماه ۹۹ رشد ۱۰ درصدی داشته است. مقایسه فروش این شرکت در دی ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می دهد میزان فروش شرکت ۱۵۴ درصد افزایش یافته است. میزان فروش داخلی "شسپا" در ماه دی مبلغ ۳ هزار و ۵۷۶ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال بوده که نسبت به آذر ۹۹ رشد ۳ درصدی داشته است.
بیشترین میزان فروش داخلی شرکت نفت سپاهان در دی ماه امسال، انواع روانکار به مبلغ ۳ هزار و ۲۶۷ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال بوده است. فروش صادراتی این شرکت در دی ماه امسال مبلغ ۵ هزار و ۳۲۹ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال بوده که نسبت به آذر ۹۹ رشد ۱۷ درصدی داشته است. بیشترین میزان فروش صادراتی "شسپا" در دی ماه امسال، انواع روانکار به مبلغ ۴ هزار و ۸۵ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بوده است.  شرکت نفت سپاهان از ابتدای سال مالی تا انتهای دی ماه۹۹ در مجموع مبلغ ۵۵ هزار و ۱۲۷ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴ درصدی را تجربه کرده است.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی
ضمن تشکر از زحمات ایشان ، بارزترین ویژگی ایشان سلامت و آرامش بود که ایشان این دو خصیصه را با خود بعد از مدتها به مجموعه سپاهان آورد و رفتن ایشان موجب ناراحتی بسیاری از کارکنان این مجموعه شده است.
به جرات میتوانم بگویم در صورت ادامه حضور ایشان ، کسب رتبه نخست در توزیع روغن موتور در کشور در سالهای آتی بسیار امکانپذیر بود.
همچنین ایشان جز اندک مدیران عاملی بودند که برای مجموعه سپاهان اهداف بلندمدتی داشتند نه صرفا کوتاه مدت و نمایشی
ان شالله در هر مجموعه ای هستند موفق و موید باشند
واقعا حیف این مرد بزرگ
ایشالا برگرده دوباره به مکران که این روزها جای خالیش به شدت ملموسه
همکار
مکران منتظر حضور با صلابت شماست.
چشم انتظار هستیم.
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی