۱۰
۱۷
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۴۲۰۹۲
اخبار نگران کننده از انتخاب مدیر اولین شرکت مهم کشور؛

آیا ضعیف ترین گزینه لیست هلدینگ خلیج فارس مدیرعامل خواهد شد؟ 

برخی انتصابات باندی و مدیران ناکارآمد در وزارت نفت، فعالان این حوزه و مدیران و مهندسان بدنه هلدینگ خلیج فارس را نگران کرده است، که نکند آنها نیز به این سرنوشت مبتلا شوند.سمت مدیریت این هلدینگ از چنان اهمیتی برخوردار است که نباید بر اساس باند بازی های معمول و بده بستان های رایج انتخاب شود.
آیا ضعیف ترین گزینه لیست هلدینگ خلیج فارس مدیرعامل خواهد شد؟ 
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   « با توجه به حواشی بسیار و عدم شایستگی محسنی، بسیاری این خبر را یک شایعه دروغین تفسیر کرده اند. به زعم این کارشناسان، درآمدهای هلدینگ خلیج فارس آنچنان برای دولت اهمیت دارد، که محال است اجازه دهند، مدیری چنین بدون رزومه حتی در لیست کاندیداها قرار گیرد.»
هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال 1399 ، یک بار دیگر نیز به سیاق سال های گذشته، عنوان اولین شرکت بزرگ کشور را کسب کرد.
این هلدینگ با بیش از 800 هزار میلیارد ریال فروش در این سال، یکی از دو بال بزرگ قوه مجریه برای تامین هزینه های جاری محسوب می شود.
با توجه به ساختار تحریم ها، این هلدینگ در سال های اخیر اهمیت بیشتری در چرخه تامین هزینه های جاری دولت یافته است، زیرا با توجه به کاهش فروش نفت کشور به زیر 2 میلیون بشکه در بهترین حالت و وجود راه های میانبر بیشتر برای فروش محصولات پتروشیمی، هلدینگ خلیج فارس به لیدر اقتصاد ایران برای تامین ارز و پوشش دادن مخارج ملی ایران مبدل شده است.
همچنین این هلدینگ طرح های توسعه ای قابل توجه ای نیز در دست اجرا دارد که باید توسط مدیرعامل جدید اجرایی شود، حل مشکل کمبود قطعات برای خطوط تولید دهها شرکت و پتروشیمی زیر مجموعه، یافتن راه های میانبر صادراتی جدید برای حفظ درآمد دولت و حل مشکلات عظیم بخش عمده ای از صنعت پتروشیمی کشور، از جمله وظایف مهمی است که، پیشاپیش بر دوش مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس، سنگینی می کند.
این موضوع انتخاب مدیر این نهاد را که توسط وزیر نفت، انجام می شود، به یکی از حساس ترین انتخاب های مدیریتی در چرخه تولیدی، صنعتی کشور تبدیل کرده است.
تمام این انتظارات و حساسیت های فوق العاده بالا، باعث شده است که طبیعتاً به صورت پیش فرض، همگان انتظار داشته باشند که دولت، به اصطلاح بهترین تک خال مدیریتی خود را برای چنین منصبی رو کند.

شایعه های باور نکردنی!
در روزهای اخیر بخش قابل توجهی از اخبار رسانه ها به انتصابات فامیلی و باندی در دولت اختصاص یافته است، اخباری که قویاً توسط رئیس دولت تکذیب شد. با توجه به افشای تعداد قابل توجهی جذب، استخدام و انتصاب مدیریتی توسط وزیر جدید نفت، این وزارت خانه سهم مهمی در تولید این حواشی برای دولت داشته است، امری که جواد اوجی را به یکی از 3 کاندید اول پیاده شدن از قطار دولت مبدل ساخته است. به همین دلیل پیش بینی می شود که اگر کاندید وزیر نفت برای پست مدیرعاملی یکی از دو شرکت مهم کشور، اگر حتی اندکی از استانداردهای بالای مدیریتی پایین تر باشد، موقعیت وی را بیش از گذشته متزلزل خواهد کرد.
در این بین، اخباری بسیار عجیب و به اعتقاد برخی ناظران صنعت نفت کشور، «بهت آور» به گوش می رسد. بر اساس این شایعات رسانه ای که هر روز بر قوت آنها افزوده می شود، انتخاب وزیر نفت برای این سمت مدیری است که فاصله ای فاحش با انتظارات فعالان حوزه پتروشیمی دارد!
محمدرضا محسنی که بر اساس برخی شایعات توسط اوجی برای پست مدیرعاملی هلدینگ عظیم خلیج فارس در نظر گرفته شده است، از جمله مدیران سیاسی است که در چند سال اخیر به این صنعت ورود کرده است.
محسنی در دوره احمدی نژاد و با حمایت اسفندیار رحیم مشایی رشد کرد. درباره مدرک وی که از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ شده است، حواشی و جنجال هایی در شبکه های اجتماعی به وجود آمد، اما هیچ کدام از این حاشیه ها، نتوانست مانع از رشد این مدیر سیاسی شود و وی در نهایت با حمایت یکی از حلقه های قدرت، به سمت مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، انتخاب شد.
محسنی سوابق بسیار اندکی در حوزه پتروشیمی دارد و مهمترین بخش از رزومه وی مربوط به شرکت خصوصی بازرگانی پتروشیمی است که مدت محدودی است عهده دار آن شده است. با توجه به عملکرد نه چندان مثبت وی در این شرکت که در حوزه فروش و نه تولید مواد پتروشیمی فعال است، انتظار می رفت که به زودی توسط سهامدار با دیگران جایگزین شود.
بیشتر سوابق مدیریتی وی مربوط به حوزه هایی مانند لوازم خانگی و خودرو سازی است.
وی مدتی مدیر عامل شرکت کارخانجات لوازم خانگی ایران بود که البته، بر اساس گفته های فعالان این بخش، این شرکت را به لبه ورشکستگی کشاند.
محسنی همچنین به سبب دوستی اش با مدیرعامل، مدتی را نیز به عنوان مشاور مدیرعامل سایپا گذراند.
با توجه به حواشی بسیار و عدم شایستگی، بسیاری این خبر را یک شایعه دروغین تفسیر کرده اند. به زعم این کارشناسان، درآمدهای هلدینگ خلیج فارس آنچنان برای دولت اهمیت دارد، که محال است اجازه دهند، مدیری چنین ضعیف و بدون رزومه در صنعت پتروشیمی حتی در لیست کاندیداها قرار گیرد!
با این همه برخی انتصابات باندی و مدیران ناکارآمد در وزارت نفت، فعالان این حوزه و مدیران و مهندسان بدنه هلدینگ خلیج فارس را نگران کرده است، که نکند آنها نیز به این سرنوشت مبتلا شوند.
سمت مدیریت این هلدینگ از چنان اهمیتی برخوردار است که نباید بر اساس باند بازی های معمول و بده بستان های رایج انتخاب شود.
مدیرعاملی که هم در بحث فرایندهای مهندسی تولید پتروشیمی خبره باشد و هم از کاریزما و احترام لازم در  این صنعت برخوردار باشد، انتخابی طبیعی برای این پست است. 
باید منتظر بود و دید که آیا قوه عاقله دولت خواهد توانست که این هلدینگ را از چرخه باندبازی های مرسوم در وزارت نفت نجات دهد؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اتفاقا اقای دکتر محسنی در شرکت بازرگانی پتروشیمی خیلی قوی عمل کرد و دست های الوده و فساد را قطع کرد نمونه ان گرفتن حکم قطعی بازگشت 400 میلیون دلار به شرکت از دادگاه عالی امارات
شاید علت انتشار این گزارش غیر منصفانه عدم اگهی دادن شرکت به سایت شما باشد !!!!
آگاه
البته بازگشت 400 میلیون یورو حاصل تلاش مدیران قبل بوده که امروز به نتیجه رسیده
قطعا اگر اقدامات مدیران قبلی نبود این موضوع امروز فراموش شده بود و اصلا شاید مدیران امروز شرکت در جریان قرار نمیگرفتند تا پیگیری کنند پس این موضوع اصلا حاصل تلاش محسنی نبوده و ثبت این اتفاق بزرگ به نام محسنی قطعا حق الناس مدیران قبلی بر گردن شماست!!!
در اینکه مدیران قبلی هم در این توفیق بزرگ سهم داشتند و دارند شکی نیست اما نقش حمایتی پر رنگ دکتر محسنی در این افتخار مایه مباهات هست و حتی موجب تشکر مقامات ارشد نظام از ایشان شده است که به جد و تعصب از منافع شرکت دفاع نمود
مدیران قبلی الان زندان فشافویه تشریف دارند .یا در دوبی دارن به ریش مملکت می خندن . در سلامت و شایستگی آقای دکتر محمد رضا محسنی تردیدی نیست و این خیلی ها را عصبانی کرده و یا فلک زده های اخراجی فاسد از جمله م.... م.... ، ج.....،س..... و پادوهای دیگه رو به تکاپو انداخته تا با برچسب زدن و دروغ و افترا نونی به ته ماهیتابه مفسدهای سرمایه گذاری ایران بزنن
یا حق
تعداد ارا مثبت و منفی گویای حقیقت است
کلاهتان را بالاتر بگذارید
صلاحیت آقای .........محرز نیست. نامبرده شرکت بازرگانی را به کمک دوستان خود به نابودی کشانده و ایشان تنها با باند بازی دنبال کندن و بردن از شرکت بازرگانی است. موضوع ۴۰۰ میلیون ربطی به آقای ...........محسنی نداشته و ندارد. درخصوص عملکرد ایشان باید از بدنه اصلی شرکت سوال نمود و از از ایادی و گماشته های ایشان.
این درست نیست و نوشته ی تعریفی تنها از سوی دوستان و گماشته های آقای ....... است. آقای ....... فساد را در رفتار بازرگانی ریشه کن نکرد بلکه فساد را خودشان رهبری می‌کنند.
کیانی
بهترین گزینه آقای اشرف زاده هستند برای هلدینگ
امیدوارم جناب آقای تقوی گنجی مدیریت رو بدست گیرد.
ا....ز.. یار غار ربیعی و ختلان است پیشینه کاری ایشان گواه است و اصلا شایسته این سمت نیستند
اینکه آقای اوجی فامیل بازی کردا اصلا اینطور نیست فامیل باز آقای ج.ر هلدینگ خلیج فارس
جمشید اخلاقی
بنظرمن فردی که سال هاست در مورد هلدینگ و اتفاقات حاصله بسیار مطالعه کرده و یکی ازبهترین گزینه ها برای مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس میباشد آقای مهندس ........................... هستند.اگرانتخاب شوند در آینده نزدیک جزئی ازبهترین های پتروشیمی خواهدبود. رای من فقط نظر آقاخامنه ای به امید درخشش دولت آیت اله رئیسی
نظر نفت ما روی چه گزینه ای است؟
بیژن
مگه آقای جعفر ربیعی که سالهاست مدیرعامله سابقه نفت و پتروشیمی داشت؟؟؟بازنشسته مترو بود
علی
آقای محسنی مدیری کلان، خوش فکر و دارای روابط عمومی بسیار قدرتمندی است و می تواند به هلدینگ کمک نماید. او در مدتی که در بازرگانی پتروشیمی بودند انصافا خوش درخشیدند و حتی همانهایی که ایشان را به دلیل مقابله با اهداف سرمایه گذاری ایران برکنار کردند، از توانمندی ایشان سخن می گویند.
ایشان با شناخت خود از بازرگانی پتروشیمی و سهامداران خصوصی اش، بهترین نفری هستند که می توانند حق ضایع شده هلدینگ خلیج فارس را به آن برگردانند و رفتنشان به راس مدیریت خلیج فارس شانس خوبی برای هلدینگ است.
روزبهانی
آقای .............................. دارای منافع تجاری در شرکت بازرگانی پتروشیمی است و تلاش می کند تا قبل از نمایشگاه ایران پلاست به آن دست یابد ولو با بردن و تهدید حیثیت و آبروی انسان ها و مسلمانان که از گناهان کبیره است
..
به نظر ما جناب آقای مهندس نشان زاده مقدم بهترین گزینه برای مدیریت هلدینگ است .ایشان با سابقه درخشانی که در کارنامه خود دارند می‌توانند بهترین گزینه باشند