۶
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۴۲۲۱۰
اختصاصی "نفت ما"/در هشت ماهه ۱۴۰۰ اتفاق افتاد:

رشد خیره کننده ۱۳۰ درصدی فروش پتروشیمی نوری

میثم قدیری رازلیقی
میزان فروش پتروشیمی نوری در آبان ۱۴۰۰ بالغ بر هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان شد که از این میان چهار هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان سهم فروش داخلی و دوهزار و ۹۷۸ میلیارد تومان سهم فروش صادراتی بوده است. جمع فروش آبان ۱۳۹۹ نوری بالغ بر دوهزار و ۳۶۱ میلیارد تومان بود که میزان فروش آبان امسال نسبت به آبان پارسال، ۲۰۷ درصد رشد داشته است.
رشد خیره کننده ۱۳۰ درصدی فروش پتروشیمی نوری
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جمع فروش پتروشیمی نوری در هشت ماه 1400 بالغ بر چهل و شش هزار و 367 میلیارد تومان شد که که در مقایسه با مدت مشابه سال 1399، (بیست هزار و 82 میلیارد تومان) 130 درصد افزایش داشته است. شایان ذکر است که سهم فروش داخلی نوری در هشت ماهه 1400 بالغ بر بیست و چهار هزار و 128 میلیارد تومان و سهم فروش صادراتی هم بیست و دو هزار و 239 میلیارد تومان بوده است.
شرکت پتروشیمی نوری ۲۱ درصد از فروش کل مجموعه شرکت پتروشیمی خلیج فارس را در دست دارد و به عنوان یکی از وزنه های مهم و سرآمد در عرصه تولید محصولات پتروشیمی در شرکت پتروشیمی خلیج فارس است.
شرکت پتروشیمی نوری، چهارمین تولیدکننده محصولات آروماتیک کشور، به ظرفیت ۴.۵ میلیون تن در سال بوده و با ظرفیت تولید 750 هزار تن در سال پارازایلین، یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولیت مواد آروماتیک جهان به شمار می رود.
محصولات اصلی این مجتمع شامل تولید سالیانه 750  هزارتن پارازیلین، 430 هزار تن بنزن و 100هزارتن ارتوزایلین بوده و به عنوان ماده اولیه واحدهای PET/PTA,DMT,PA/DOP,LAB جهت تولید الیاف مصنوعی، شوینده‌ها، پلاستیک‌ها، نرم‌کننده‌ها و حلال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات جانبی این مجتمع شامل گاز مایع، برش پنتان، هیدروکربن‌های سبک و سنگین، آروماتیک‌های سنگین و رافینیت به مقدار 3.19 میلیون تن در سال است.
محصولات آروماتیک شرکت پتروشیمی نوری که شامل بنزن، پارازایلین و ارتوزایلین است که جزء محصولات اصلی و نهایی این مجتمع طبقه‌بندی می‌شوند؛ عموماً در صنایع پایین‌دستی مورد مصرف قرار گرفته و می‌توان به تولید در سموم دفع آفات، صنایع رنگ‌سازی، رزین‌ها، بطری‌های یکبار مصرف، تهیه نایلون، ترکیبات دارویی، تهیه اتیل بنزن و فنل، مواد شوینده و تولید پلی استرها، الیاف مصنوعی و حلال‌های صنعتی اشاره نمود. همچنین محصولات فرعی مجتمع نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین خوراک‌ واحد‌های الفینی و همچنین قابل استفاده در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمیایی‌ و سوخت به کار می رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی