۱۰
۳۶
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۱۴۳۰۳۰
با نهایت تاسف و تاثر به صنعت پتروشیمی کشور؛

علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس می شود

با این انتصاب سرخوردگی مدیران صنعت پتروشیمی تشدید می شود
بر اساس شنیده های خبرنگار نفت ما، علی عسگری رییس سابق سازمان صدا و سیما به عنوان مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس منصوب شده است.
علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس می شود
به گزارش نفت ما ،این انتصاب در نوع خود بدیع و خرق اجماع بوده است چون فردی که هیچگونه سابقه و سنخیتی با صنعت پتروشیمی ندارد، قرار است سکاندار هلدینگی شود که 40 شرکت پتروشیمی را در زیر مجموعه خود دارد. از انتقادهای واردشده به علی‌عسگری در دوره ریاست صدا و سیما، انتصاب و مبسوط‌الید گذاشتن برخی از خویشان خود در مدیریت‌های بالای سازمان بود؛ افرادی که سابقه رادیو و تلویزیونی هم نداشتند و قطعا اگر گزینه نهایی مدیر عاملی هلدینگ باشد این رویه استمرار داشته  و موجب خسران خواهد شد. هلدینگ صنایع پتروشیمی هم اکنون دومین شرکت بازار سرمایه از نظر سرمایه ثبتی است و تا پایان سال قرار است با افزایش سرمایه به نخستین شرکت از نظر سرمایه ثبتی تبدیل شود.
در ادامه مشخصاتی از هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس از نظر تولید، صادرات، سرمایه گذاری و توسعه طرحها ارائه می شود تا روشن شود که فردی که می خواهد سکاندار این هلدینگ شود حتما باید فردی باتجربه و متخصص در این صنعت باشد. مگر در مملکت قحط الرجال است که بنا به مشرب سیاسی مجموعه های تخصصی به دست مدیران غیرمرتبط سپرده شود. قطعا تجربه نشان می دهد که این انتخاب منجر به زیان ده شدن شرکت و در نتیجه سهامداران منجر خواهد شد. در نتیجه باید تاکید کرد که هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محل آزمون و خطای مدیران ناکاربلد نیست.
هلدینگ خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بازار سرمایه کشور، حدود ۴۰ درصد سهم تولید و صادرات صنعت پتروشیمی را در اختیار دارد. فقط در همین شش ماهه اول سال 1400 این هلدینگ بالغ بر 2.4 میلیارد دلار صادرات داشته است و با تداوم این روند حدود 5 میلیارد دلار (حدود 30 درصد) از صادرات 14 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی کشور متعلق به هلدینگ خلیج فارس خواهد بود و به بزرگ‌ترین شرکت صادراتی کشور تبدیل خواهد شد.
هلدینگ خلیج فارس همچنین در سال مالی 1399 نزدیک به ۲.۸ میلیارد دلار صادرات داشته و بیش از ۲ برابر تعهدات خود به سامانه نیما ارز عرضه کرده و مضافا ۷۳ هزار میلیارد تومان فروش داخلی در همین سال 99 داشته است. همچنین این هلدینگ از ابتدای سال 1397 تا مهرماه 1400، بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار صادرات داشته و به‌طور میانگین در این سال‌ها ۱۴۸ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده است. 
گفتنی است هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، افزایش 71 درصدی درآمدهای عملیاتی، افزایش 164 درصدی سود عملیاتی تلفیقی، افزایش 148 درصدی سود خالص و افزایش 146 درصدی در سود هر سهم داشته است.
شایان ذکر است که هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی کشور، سرمایه گذاری در 28 پروژه در حال ساخت و مهندسی دارد که مجموع این ۲۸ پروژه، ۲۰ میلیون تن ظرفیت با ۱۴.۴ میلیارد دلار و ۴۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. با تکمیل طرح‌های در حال اجرا، ظرفیت تولید 13 شرکت تولیدی پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس از  ۲۷.۶ میلیون تن کنونی  در سال 1406 به بیش از ۵۰ میلیون تن خواهد رسید.
هم اکنون سهم گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازار سرمایه کشور ۱۲.۳ درصد است. 11 شرکت زیر مجموعه هلدینگ هم اکنون در بورس حضور دارند بورسی و این روند در حال افزایش است چرا که همه شرکت‌های زیرمجموعه باارزش و سودآور هستند.
مهمتر از همه موارد فوق، بر اساس برآورد موسسه بین‌المللی ICIS  در سپتامبر 2021 ، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با سه پله ارتقا در سخت‌ترین ‌شرایط تحریمی و پاندمی کرونا توانست در جایگاه ۳۷ در بین 100 شرکت شیمیایی و پتروشیمیایی جهان بایستد. در این ارزیابی که بر اساس اطلاعات فروش سال 2020 انجام ‌شده، گروه پتروشیمی خلیج فارس موفق به فروش 8 میلیارد و 425 میلیون دلار (داخلی و صادراتی) محصول شده و سود عملیاتی این گروه  خلیج فارس با 44.1 درصد افزایش به سه میلیارد و 134 میلیون دلار رسیده است.
به نظر می رسد با این انتصاب موج نامیدی و سرخوردگی مدیران زحمت کشیده این صنعت را فرا بگیرد و عملا روند توسعه صنعت پتروشیمی با سکته همراه شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خدایا شکرت.دست دزدان کوتاه شد کوتاه کوتاه.خدایا شکرت.تمام مدیران عاملان پتروشیمی های زیرمجموعه از ترس چه میکنند؟
😁.............
شاه .... وارد میشود!
علي
اميدواريم كه اين خبر شايعه باشد.
علی آقا
شما هم فقط به دنبال دعا کردن شایعه خبر هستی آخه جعفر.ر واقعا با سواد بود؟
باز بگید زنگنه بد بود :))))
واقعا مهندس علی عسکری باید خرابه ایی را درست کند و اولین کار دور کردن کلیه مدیران عامل پتروشیمی زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارش است که دستشان با ج.ر در یک کاسه است.
عیدی
سهم تو رو ندادن ؟ جوش نزن . سهم تو رو هم بعدا میدن . زرد نویسان
علی
هر دم از این باغ بری میرسد
خوش خبر باشی نفت ما.دوستان ج.ر مدیرعامل قبلی پتروشیمی های ناب عسلویه را خراب کردند.حتما که مهندس علی عسکری همه آنها را برکنار خواهد کرد
آقای اوجی باید استعفا دهد. مملکت رو با اداره مخازن نفت مرکز اشتباه گرفته.
محمد
ایشون سالها رییس بنیاد تعاون سپاه بوده. کلی پتروشیمی زیز مجموعه ی اونجا بوده.
دو تا از پتروشیمی ها رو نام ببر
کریمی
واقعا شایسته سالاری به این شفافیت نبوده!!! بارک‌الله به اوجی، بیات و شاهمیرزایی
اه اه اه حال هر چه آدمی زاد بهم میخوره....
حتما بهتر از آنی هست که مورد تأیید شماست نگران نباش با این هم به تفاهم میرسی
خادم
اوجی شاه میرزایی علی عسگری ترکیبشون می شه عشا یعنی غروب صنعت پتروشیمی کشور یعنی بهتر از اینا نبود.
سهیل.م
گیریم که شما درست میگید و مهندس علی عسکری نابلد..مدیران به اصطلاح باسواد هم اکنون هلدینگ خلیج فارس چه گلی به سر پرسنل زدند و کدام پتروشیمی در عرصه تولید آمد و کدام بهینه هزینه انجام شد؟از خرید متریال و تجهیزات دسته دوم گرفته تا فرار پرسنل نخبه خصوصا در این چهارسال آخر.کمی هم حق بگوید و حق بنویسید اینها به اندازه یک فرد بیسواد هم نتوانستند اداره کنند ک فقط جیبشان را پر کردند.
شک نکنید بدتر میشه
شهاب
نمي دونم توي اين كشور چه خبره.قحط الرجال هست.يكي رو مي آرن مثل ر. كه بزرگترين هلدينگ پتروشيمي كشور رو به فسادخونه ايي تبديل مي كنه و هنوز آمار شفافي ازش نيست يا اينكه يه آقاي مثل ايشون كه تجربه و تخصص نداره.پس اين همه فارالتحصيلان نفتي كجاي اي مملكتند؟ شهاب سنگ
عسکری بت شکن بت فسادرو بشکن
عین الفساد 🤣
رحمتی مگه هنوز هلدینگ خلیج فارس هست!!.چطور ج.ر خفت داده شد در این ۳ سال و خورده ایی با دوستانش به خیلی ها توهین کردند و حالا چگونه تحقیرش کردند
علی عسکری که مهندس برق هست و مدیریت صنایع خونده،چرا نوشتید تاثر و تاسف؟!
حسنوند کمیسیون انرژی مجلس خیلی تلاش کرد دوستان خودش به سفارش پشت پرده زنگنه منصوب کنه ولی متاسفانه آقای بیات باهوش تر از این حرفها بود.
بی حیا
آقای مهندس علی عسکری اصلا نباید صدا و سیما میرفت چون رشته اصلی ایشان مهندسی برق و مدیریت صنایع پتروشیمی است از دانشگاه پلی تکنیک تهران.پس این جایگاه شایسته ایشان است
🤣🤣🤣🤣
ج.ر هلدینگ پاک خلیج فارس را تحویل گرفت و مفسدترین هلدینگ تاریخ کشور را هم اکنون تحویل داد و اگر دستگاه های نظارتی تحقیق و تفحص کنند از کلیه پتروشیمی های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس،حداقل ۳ تریلیارد دلار اختلاس شده است
درود بر مهندس بیات.کارکنان هلدینگ خلیج فارس و بیت المال یک نفس راحت کشیدند
سباعی
..........................میخاست کارکنان رسمی هلدینگ خلیج فارس نابود کنه حالا خود کوچک و خار شد
داداش
عسگری هم کارمند نفت نیست
پس شک نکن اینم رسمی های نفت هلدینگ را با خاک یکسان میکنه
بای بای ........... جون.برو راننده واگن شماره ۶ مترو بشو.
بابا نفت ما خجالت بکش . چون این آدم شناخته شده است و برای قلم به مزدها سخته ازش چیزی بگیرند مخالفش هستی ؟ مگه ربیعی از بدنه پتروشیمی بود ؟ نترسید همه تون با هم هستید .ماشاله برای مفتخوری جمعتون جمعه
نفت ما:
تشکر بابت اظهار لطفی که به نفت ما داشتید پاسخ شما را به خوانندگان محترم واگذار می کنیم .
یعنی جعفر.ر از علی عسکری باسوادتر و متخصص تر بود؟😂
ف.پ
در ساختمان هلدینگ خلیج فارس شایعه بود،ج. .ر امروز صبح در ورودی ۵ مترو در حال بلیط فروختن بوده؟این واقعیت داره؟
مهندس علی عسکری کار خود را خوب و با جدیت آغاز کرده و باج به کسی نمیدهد خصوصا مدیرعاملان زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس
آقای دکترعسکری
سلام،
شما فقط دست مدیران آلوده ی این مجموعه را از سر آدم های صدیق و زحمتکش هلدینگ خلیج فارس کوتاه کنید، این مجموعه ها حتی بدون این مدیران کار خود را بهتر دنبال خواهندکرد.
اگر اموروز سپاه بداد ایران نرسد فردا دیگر دیراست!!!!!!!︎!!!!!!!
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی