۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۱۶۳۵۸۸

انقلاب صنعتی چهارم در صنعت نفت و گاز

مدرن‌‌‌‌‌سازی کسب‌وکار هدف اغلب شرکت‌های نفت و گاز در پروژه‌های تحول دیجیتال است و موضوع «پیش‌بینی» همچنان محور اصلی تمام تحولات است، اما رویکرد بهره‌‌‌‌‌گیری از نتایج آن تغییر کرده‌است.
انقلاب صنعتی چهارم در صنعت نفت و گاز
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،بهره‌‌‌‌‌گیری از فناوری‌های‌‌‌‌‌ نوپدید انقلاب صنعتی چهارم همچون یادگیری ماشین و تحلیل کلان‌‌‌‌‌داده‌‌‌‌‌ها روزبه‌روز در صنعت نفت و گاز بیشتر می‌شود.
  بررسی‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهد اکنون تحول دیجیتال در فناوری‌های عملیاتی این حوزه نسلی نو از فرآیندهای عملیاتی کاوش و استخراج نفت و گاز را ارائه کرده‌است. با این رویکرد این صنعت به‌دنبال تحولی در راهبردهای خود برای بهره‌‌‌‌‌گیری از ظرفیت هوش‌مصنوعی و داده‌های یکپارچه است؛ تحولی که بر بستر فناوری‌های نوپدید دیجیتالی استوار است.
 دو موسسه‌‌‌‌‌ «اویل‌اند گس آیکیو» و «اوپن تکست» در یک برنامه پژوهشی مشترک با ۲۰۰متخصص صنعت نفت و گاز با شرکت‌های معتبر دنیا مصاحبه کرده‌‌‌‌‌اند، در این مطالعه موضوعاتی مانند اولویت استفاده از ابزارهای دیجیتالی در شرکت‌های نفت و گاز، هدف شرکت‌های نفت و گاز در پروژه‌های تحول دیجیتال، وضعیت شرکت‌های نفت و گاز در اتخاذ برنامه‌های دیجیتال و تغییرات مثبت تحول دیجیتال در شرکت‌های نفت و گاز بررسی شده‌است. بر پایه این پژوهش تحلیل‌های پیشگویانه با ۲۴‌درصد، پیشتاز رویکردهای این شرکت‌ها است و اتوماسیون هوشمند، بهره‌‌‌‌‌گیری از ابزارهای هوشمند، بهره‌‌‌‌‌مندی از هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، رایانش ابری، تحلیل‌های شناختی و سایر ابزارها در رتبه‌‌‌‌‌های بعدی هستند.
مدرن‌‌‌‌‌سازی کسب‌وکار هدف اغلب شرکت‌های نفت و گاز در پروژه‌های تحول دیجیتال است و موضوع «پیش‌بینی» همچنان محور اصلی تمام تحولات است، اما رویکرد بهره‌‌‌‌‌گیری از نتایج آن تغییر کرده‌است. تحلیل‌های شناختی، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بسیاری از ابزارهای معمول در دیجیتالی‌شدن، به ملزومات اولیه در طراحی فرآیندهای اکتشاف و استخراج هوشمند تبدیل‌‌‌‌‌ شده‌اند و هدف اصلی به‌سوی افزایش بهره‌‌‌‌‌وری و امنیت عملیات از طریق خودکارسازی فرآیندها گرایش یافته‌است. کاهش هزینه‌‌‌‌‌ها، ایجاد مزیت‌های رقابتی، ساده‌‌‌‌‌سازی فرآیندها و صرفه‌جویی در زمان، انگیزه‌‌‌‌‌های دیگری هستند که دیجیتالی‌شدن را شدت می‌‌‌‌‌بخشند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی