۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۸۵۱

پارس جنوبی نماد توسعه /تصویری

در این روزهای پر مصرف ، ١٠ فاز نخست میدان گازی پارس جنوبی، روزانه ٣٠٢ میلیون مترمکعب گاز شیرین تولید می کند. این میزان گاز ٤٧ درصد از کل میزان تولید کنونی کشور است.
به گزارش نفت ما ، اخیرا علی ماجدی، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی در جمع هئیت تجاری متشکل از نمایندگان شرکت‌های بزرگ فرانسوی اعلام کرد که وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا شرایط را برای تشویق شرکت های خارجی به حضور در پروژه های نفتی و گازی کشور مهیا و آسان کند. بازبینی قراردادهای بخش بالادستی، ارائه مشوق برای سرمایه گذاری در پروژه های پایین دستی و تخفیف برای اجرای پروژه های پالایشگاهی توسط بخش خصوصی خارجی، از جمله تلاش های این وزارتخانه برای جذاب کردن سرمایه گذاری در ایران به شمار می رود. صنعت نفت و گاز ایران به ٢٣٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و حدود ١٥٠ میلیارد دلار آن باید به بخش بالا دستی نفت اختصاص داده شود که ٥٥ درصد از این سرمایه گذاری باید صرف توسعه و بهبود تولید در میدان های نفتی و گازی ایران شود.

این گزارش عکس های محمد قدمعلی از پالایشگاه سوم و چهارم پارس جنوبی است که شامل تاسیسات خشکی فاز ٤ و ٥ و نیز فاز ٦ و ٧ و ٨ طرح توسعه این میدان است. طرح توسعه پارس جنوبی از سال ١٣٧٧ آغاز شده و تاکنون ١٠ فاز نخست از ٢٤ فاز نهایی آن به بهره برداری رسیده است. از فاز های در دست احداث نیز فازهای ١٢ و نیز ١٥ و ١٦ مراحل نهایی ساخت را طی می کند و به نظر می رسد که سال آینده به بهره برداری کامل برسد.    
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی