۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۹۰۶۲
ترکان در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

لایحه تبدیل جاسک به منطقه بزرگ انرژی به زودی به مجلس می رود

با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه جاسک دولت بزودی لایحه ای را تقدیم مجلس خواهد کرد که بر اساس آن جاسک بعنوان دومین قطب پایانه صادراتی انرژی کشور تبدیل خواهد شد.
 لایحه تبدیل جاسک به منطقه بزرگ انرژی به زودی به مجلس می رود
به گزارش نفت ما ،اکبر ترکان،مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در همایش انرژی غرب آسیا گفت: اکنون بهای انرژی در منطقه از میانگین جهانی بالاتر است و این یک فرصت مهم برای کشورهای عرضه کننده انرژی به ویژه ایران است که از طریق مناطق آزاد انزلی و چابهار و منطقه ویژه جاسک یک دالان انرژی میان ایران، چین و هند ایجاد کرده است.
ترکان ادامه داد: خط لوله نکا ـ جاسک با ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت در روز و خط لوله سرخس ـ جاسک بخشی از این دالان انرژی محسوب می شوند که توسعه همه جانبه سواحل مکران را به ارمغان خواهد آورد. 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: البته این دالان انرژی به انتقال نفت محدود نمی شود و وظیفه انتقال گاز طبیعی را نیز بر عهده دارد. 
ترکان افزود: استفاده از ظرفیت این دالان انرژی نه تنها باعث توسعه اقتصادی و صنعتی ایران ـ هند و چین می وشد بلکه توسعه ای فراگیر در کل کشورهای منطقه همچون افغانستان، پاکستان، ترکمنتسان و سایر کشورهای آسیای میانه را در پی خواهد داشت. 
مشاور رییس جمهور گفت: به عنوان نمونه با انتقال خط لوله گاز به غرب افغانستان، صنایع فولاد در این منطقه به لطف وجود میلیارد ها تن سنگ آهن مرغوب فعال شده و این موضوع منجر به دگرگونی اقتصاد این کشور خواهد شد. 
ترکان افزود: توسعه اقتصادی و صنعتی در غرب کشورهای افغانستان و پاکستان در گروی استفاده از ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات منطقه آزاد چابهار و بندر جاسک است.   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی