۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۲۲۳۷۳

تحویل اولین محموله کاتالیست HDS ایرانی

شرکت دانش بنیان «گسترش فناوری خوارزمی» در دومین روز از اردیبهشت ماه سال 1399، نخستین محموله از کاتالیست های HDS ایرانی تولید شده در مقیاس صنعتی را که در دشوارترین شرایط و حتی در روزهای مبارزه با ویروس کرونا به همت جوانان غیور و دانشمندان نخبه ایرانی تولید و تست شده بودند، برای تحویل به مجتمع عظیم پتروشیمی سبلان، ارسال نمود.
فایل ویدیو
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، وقتی برای اولین بار پای بر قله می گذاری، می دانی که از این پس دنیا برای جور دیگری تعریف می شود. حالا دیگر لذت در اوج بودن را چشیده ای و هیچ چیز جز فتح قله ای بلند تر و سخت تر، به وجودت معنی نمی بخشد. و اینگونه می شود که می شوی اهل «ماندن در اوج»

سال 1398 با همه مشکلات و موانع پیش روی تولید کنندگان و به خصوص بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی، با پشت سر گذاشتن روزهایی سخت و گاه تلخ، سرشار بود از موفقیت ها و پیروزی های جدید. از بارگذاری و راه اندازی بزرگترین مگامدول های فولادی کشور با کاتالیست های تولیدی «گسترش فناوری خوارزمی» گرفته تا انعقاد قراردادهای جدید در صنعت نفت و گاز. راه اندازی خط تولید صنعتی کاتالیست های ydrodesulphurization و تولید این محصول استراتژیک برای اولین بار در ایران و عقد دو قرارداد جهت تولید و تحویل دهی این کاتالیست به مجتمع های پتروشیمی سبلان و پردیس، گامی بسیار بزرگ در راستای توسعه صنعت کاتالیست در کشور بود که علی رغم محدودیت های موجود حتی برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی لازم جهت ساخت کاتاتست مربوطه، برداشته شد و افتخار فتح قله ای رفیع را در همان نخستین روزهای سال 1399، سال جهت تولید نصیبمان کرد.

شرکت دانش بنیان «گسترش فناوری خوارزمی» در دومین روز از اردیبهشت ماه سال 1399، نخستین محموله از کاتالیست های HDS ایرانی تولید شده در مقیاس صنعتی را که در دشوارترین شرایط و حتی در روزهای مبارزه با ویروس کرونا به همت جوانان غیور و دانشمندان نخبه ایرانی تولید و تست شده بودند، برای تحویل به مجتمع عظیم پتروشیمی سبلان، ارسال نمود. بی شک بدون حمایت های بی دریغ و اعتماد ارزشمند صنعت پر افتخار پتروشیمی و به خصوص مجتمع پتروشیمی سبلان به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور که سفارش گذاری خرید کاتالیست HDS ایرانی را انجام داد، هیچ یک از این موفقیت ها بدست نمی آمدند.

در واحد های Hydrodesulphurization، ترکیبات ارگانیک گوگرد دار بر روی لایه ای از کاتالیست های HDS حاوی اکسید های کبالت و مولیبدن و پس از آمیختن جریان گاز طبیعی با میزان اندکی از هیدروژن به سولفید هیدروژن تبدیل می شوند. خوارزمی در حال حاضر گرید های ویژه ای از این کاتالیست سولفورزدایی را برای پالایشگاه ها، واحد های تولید هیدروژن و مجتمع های پتروشیمی ارائه می نماید. این کاتالیست ها متشکل از اکسید های فلزات کبالت و مولیبدن بر روی پایه گاما آلومینا با خلوص بالا که سطح ویژه و فعالیت بسیار بالایی را از خود نشان می دهد، هستند.

این پروژه  در کلیه مراحل آزمایشگاهی، پایلوت و تولید صنعتی، سنتز، تست های مختلف، شکل دهی، تلقیح و ... توسط گروهی از بهترین کارشناسان و متخصصین واحد های مهندسی، پزوهش و توسعه و تولید هدایت می گردید. با شیوع ویروس کرونا و کند شدن فعالیت های شرکت، به نظر می رسید که در این پروژه، خط تولید صنعتی به این زودی ها به محصول ختم نخواهد شد. اما شگفتا که همت و تلاش جوان غیرتمند ایرانی در این سخت ترین روزهای ترس و دلهره از شیوع بیماری مرگ بار، معجزه می کند و به یاری خداوند متعال، نخستین محموله از این کاتالیست  روز گذشته راهی مجتمع پتروشیمی سبلان شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی