۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۳۰۸۱۷

صیانت از جنگل‌ها با انرژی خورشیدی

با نصب آبگرمکن‌های خورشیدی، اهالی دو روستای سردشت از انرژی پاک بهره‌مند شدند.
فایل ویدیو
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    فرماندار سردشت گفت: تعداد ۵۰دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت کاملا رایگان در بین دو روستای شندره و سارتکه از توابع بخش مرکزی نصب و راه اندازی شدند.

نخشی پور افزود: برای این تعداد آبگرمکن‌های خورشیدی ۵میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و صیانت از جنگل‌های زاگروس هزینه شده است.

وی تصریح کرد: هزینه خرید، حمل، نصب و راه اندازی این دستگاه‌ها برعهده منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و روستاییان فقط هزینه لوله کشی از آبگرمکن به خانه خود را متحمل می‌شوند.

وی گفت: نصب و راه اندازی این تعداد آبگرمکن خورشیدی در راستای اجرای طرح تغییر الگوی مصرف سوخت مناطق جنگلی برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان جهت تامین سوخت و استفاده بهینه از انرژی انجام گرفته است.

فرماندار سردشت با بیان اینکه آبگرمکن‌های خورشیدی می‌تواند ۷۰درصد استفاده از سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد اظهار داشت: با توجه به اینکه سردشت دارای بیش از ۳۰۰روز آفتابی و روستا‌های سخت گذر و دور افتاده است ظرفیت مناسب و مهم برای نصب این نوع آبگرمکن‌ها دارد.

نخشی پور عنوان کرد: خوشبختانه مردم این شهرستان استقبال خوبی از نصب این نوع آبگرمکن‌ها داشته و تا کنون با احتساب این دو روستا در ۱۰روستا دارای منطقه جنگلی بیش از ۲۵۰آبگرمکن به صورت کاملا رایگان از سوی اداره منابع طبیعی توزیع و نصب شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی