۷
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۴۴۶۸۷
گفتگوی اختصاصی نفت ما با حسن وفایی:

توافق حاصل شود، توان صادرات تجهیزات نفتی با بالاترین کیفیت را داریم!

دکتر حسن وفایی، مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفتگو با نفت ما به عملکرد این شرکت در زمینه ساخت داخلی تجهیزات مورد نیاز صنایع نفتی و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: زمینه کاری شرکت ما تولید ماشین آلات و خاصه شیرآلات صنعتی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین تجهیزات سرچاهی است.
فایل ویدیو
در سالهای اخیر عملکرد شرکت صنایع تجهیزات نفت در راستای محقق کردن شعار اقتصاد مقاومتی و داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز صنایع پتروشیمی به ویژه خطوط گاز، قابل توجه بوده است. در سال گذشته موفق شدیم با تکیه بر توان داخلی 30 محصول جدید تولید کنیم. تولید شیر56 اینچ برای استفاده در خط لوله گوره -جاسک به واقع شاهکار شرکت ما در تولید محصولات جدید بوده که برای نخستین بار در کشور انجام شده است. 
وفایی در ادامه به ضرورت حمایت سیاست های کلان از ساخت داخل اشاره کرد و گفت: اگر سیاست های موجود بر حمایت از تولید داخلی متمرکز شود، شرکت هایی از قبیل شرکت صنایع تجهیزات نفت به خوبی از عهده مرتفع کردن نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به تجهیزات ویژه این صنعت برمی آید؛ توان ما در تولید محصولات و ارایه خروجی با کیفیت کمتر از شرکت های اروپایی نیست. به عنوان مثال، ما بهترین نوع شیرآلات و اتصالات را با پیشرفته ترین تکنولوژی های جهانی تولید و در نمایشگاه ساخت داخل برای استفاده شرکت های مختلف ارایه کردیم. 
محصولات شرکت ما دارای تاییدیه و استانداردهای جهانی بوده و از حیث کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی است. نکته قابل توجه دیگر در خصوص شرکت تجهیزات نفت، دانش بنیان بودن شرکت های مربوط به این مجموعه است که این امتیاز، امکان صادر کردن محصولات به سایر کشورها در صورت به نتیجه رسیدن توافقات برجام را برای ما فراهم کرده است.
وفایی در ادامه به دستاوردهای شرکت تجهیزات نفت در بخش انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با شرکت های پتروشیمی در خلال نمایشگاه ساخت داخل اشاره کرد و گفت: شرکت ما تا به الان تامین کننده تجهیزات مورد نیاز بسیاری از پروژه های مهم پتروشیمی در کشور بوده است، به عنوان مثال 30 درصد از تجهیزات مورد نیاز پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در فاز اول را شرکت ما تامین کرد که این عدد به دلیل رضایت مدیران از محصولات در فاز دوم به 100 درصد رسید. اخیرا نیز قرارداد جدیدی با این پالایشگاه منعقد کرده ایم؛ با توجه به اینکه مقرر شده 15 هزار میلیارد تومان قرارداد با شرکت ها منعقد شود، امیدواریم بتوانیم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مسافر
سلام عرض ادب اگه کسی اطلاعات از اصالت ورگ ریشه این اقا داره وسابقه مدیرتیش لطفا بنویسه
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی