۳
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۱۴۶۳۱۶
مدیر بازاریابی و فروش بهتام روانکار در گفتگو با نفت ما:

روغن موتور اصل توتال یا هر برند خارجی، در کشور وجود ندارد/زنجیره تامین روغن موتور، غیرقابل توجیه شده است

مدیر بازاریابی و فروش بهتام روانکار در خصوص فعالیت شرکت متبوع خود اظهار داشت: از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۹۷ با نام «به توتال» نمایندگی توتال را در ایران بر عهده داشتیم و از سال ۹۷ که توتال به خاطر تحریمها ایران را ترک کرد، با توجه به سابقه فعالیت و فرمولاسیون به توتال، با نام و برند «بهتام روانکار» محصولاتمان را به بازار عرضه می کنیم به همین دلیل با تغییر برند توتال به بهتام، برند کوارتز به کوانتیک و اِلف به رینوویشن در بخش خودرویی تبدیل شد.
فایل ویدیو
مدیر بازاریابی و فروش بهتام روانکار در خصوص فعالیت شرکت متبوع خود اظهار داشت: از سال 1382 تا سال 1397 با نام «به توتال» نمایندگی توتال را در ایران بر عهده داشتیم و از سال 97 که توتال به خاطر تحریمها ایران را ترک کرد، با توجه به سابقه فعالیت و فرمولاسیون به توتال، با نام و برند «بهتام روانکار» محصولاتمان را به بازار عرضه می کنیم به همین دلیل با تغییر برند توتال به بهتام، برند کوارتز به کوانتیک و اِلف به رینوویشن در بخش خودرویی تبدیل شد. 
به گزارش نفت ما، «علی سالاریه» در خصوص تولید روغن موتور جعلی توتال اعلام کرد: طبیعی است وقتی خود برند اصلی در کشور حضور مستقیم نداشته باشد و یا حتی در صورت حضور، محصول تقلبی و جعلی باز هم وجود دارد. لذا مصرف کننده باید هوشیار باشد و ما از تمام ظرفیت بازاریابی و مسوولیت اجتماعی مان جهت آگاه سازی مشتری استفاده کرده ایم که خودش چه در روانکار صنعتی و چه در روانکار خودرویی مطالبه گر باشد. این روند و تعهد اطلاع رسانی شرکت باعث شده که میزان و سهم فروش ما از زمانی که نمایندگی توتال را داشتیم هم بیشتر شود. 
مدیر بازاریابی و فروش بهتام روانکار ادامه داد: البته اقدامات قانونی با توجه به اینکه توتال در شرایط تحریمی قرار دارد و هچنین عدم حضور و تولید در ایران با توجه به تغییر برند آن، امکانپذیر نبوده و مضافا موضوع واردات سخت ترشده است و در کمپین ها و سمینارها از مصرف کنندگان خود خواسته ایم مطالبه گر باشند. حضور توتال یا هر برند خارجی دیگری در ایران غیرممکن است و مردم باید در این زمینه شک داشته باشند. مصرف کننده باید وسواس و حساسیت در انتخاب برند خارجی داشته باشند و تقریبا غیر ممکن است که برند خارجی در کشور اصالتش تایید بشود.
وی در خصوص تاثیر افزایش قیمت لوبکات و روغن پایه بر قیمت روغن موتور تصریح کرد: در مورد افزایش قیمت لوبکات در بخش بالادستی الزاماتی داریم و با توجه به شرایطی که از جانب نهادهای حاکمیتی و نظارتی و بورس کالا داریم، نرخ گذاری لوبکات توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده تصویب می شود و رشد قیمتها و نهاده ها، بر محصول خروجی نهایی اثرگذار است، چون هزینه های تولید بالا رفته و توجیه و فضای تامین نداریم، تولید مشکل تر می شود. به عبارتی سهم بازار تقاضا به صورت شایسته تامین نمی شود. از آنجا که شرایط بازار حاد و خاص بوده و تامین و تولید خیلی سخت شده، نمی توانیم به صورت شایسته و بایسته جوابگوی تقاضای بازار باشیم. 
سالاریه افزود که تا زمان اعلام قیمت توسط سازمان حمایت، افزایش قیمتی نداشتیم و محدودیتهای این سازمان را در قیمتگذاری داریم و لحاظ می کنیم. 
مدیر بازاریابی و فروش بهتام روانکار گفت: هم اکنون هزینه های تولید به هزینه های فروش نزدیک می شود و زنجیره تامین غیرقابل توجیه می شود و این شرایط سخت تولید هم برای شرکتهای چهارگانه دولتی و هم خصوصی ها وجود دارد.
وی در خصوص تامین ادیتیوها اظهار داشت: واردات ادیتیوها با توجه به تحریمها سخت ترشده اما غیرممکن نشده است.
سالاریه در حوزه بازاریابی سبز محصولات بهتام روانکار اعلام کرد: بحثهای خوبی با شرکتهای دانش بنیان داشتیم و امیدواریم محصولات جدیدی عرضه بکنیم. البته سبد محصول کاملی اعم از روغن موتور و جانبی هیدرولیک و دنده با تکنولوژی بالا، پکیج کامل صنعتی 100 نوع گرید محصول و تمامی گریسهای مصرفی صنایع را داریم و از لیدرهای تولید گریس در کشور هستیم. 
مدیر بازاریابی و فروش بهتام روانکار در پایان خواستار حمایت واقعی دولت از شرکتهای تولیدکننده به صورت واقعی شد که در حد شعار و سرفصل سمینار نباشد. اجرای واقعی آن در بحث حمایت در قیمتگذاری باعث می شود تا توان تولید و ارائه محصول را داشته باشیم. هچنین حمایت وزارت صمت می تواند باعث تسهیل در تامین مواد وارداتی و ادیتیو بشود و ارگانهای وابسته مثل سازمان استاندارد و دیگر سازمانها می توانند کلیه موانع تولید را رفع کنند تا با حمایت از تولید کننده و حقوق مصرف کننده، کالای باکیفیت و قیمت مناسب عرضه شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی