۴
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۴۹۹۱۸
عرض اندام شرکتهای دانش بنیان در همایش پتروشیمی بندرامام (۱):

"فرآیند گستر آرتیمان"؛ تنها قطب فعال میترینگ در کشور

آرتیمان با ۲۰ سال سابقه، امکانات سخت افزاری و متخصصین خوبی دارد و توانسته است برای بسیاری از مشکلات صنعت راه حل کاربردی ارائه بدهد.
artiman
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ دکتر «سید حسن هاشم آبادی»، مدیرعامل شرکت مهندسی فرآیند گستر آرتیمان در حاشیه همایش توسعه روابط با شرکتهای دانش بنیان و فناور در گفتگوی تصویری با "نفت ما" اظهار داشت: شرکت فرآیند گستر آرتیمان یک شرکت دانش بنیان است و به عنوان تنها قطب فعال میترینگ در کشور در دو موضوع فعالیت می­ کند. وی افزود: یک بحث عارضه ­یابی در صنعت نفت و نیرو بوده و به عنوان تنها مجموعه مهندسی مشاور میترینگ در کشور فعال است و تحلیل CFD ارائه می­ کند که در دنیا به عنوان ابزاری برای طراحی بهینه تجهیزات و رفع مشکلات مربوط به تولید و فرآیندها استفاده می­ شود و آرتیمان با 20 سال سابقه، امکانات سخت ­افزاری و متخصصین خوبی دارد و توانسته ­است برای بسیاری از مشکلات صنعت راه حل کاربردی ارائه بدهد.
هاشم آبادی ادامه داد:بخش دوم بحث ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت است که کمک کرده تجهیزات این صنعت میترینگ به دانش فنی دسترسی پیدا کرده و نمونه ­سازی بکند و همزمان به دنبال فروش در بازار داخلی بوده ­است.  نمونه­ هایی از این دستگاه­ها کنتورهای فلر گاز است که در آذرماه امسال رونمایی خواهد شد. کنتورهای گاز فلر که با همکاری یک شرکت دانش بنیان دیگر و با حمایت مالی  شرکت ملی گاز انجام می ­شود که ترنسدیوسرهای اولتراسونیک آن ساخت خودمان است و ثبت اختراع کرده ­ایم. این ابزار برای اندازه ­گیری شاخص دقیق میزان گازهای فلر در پالایشگاه­ها و پتروشیمی ­ها به کار می­ رود و قبلا بر اساس محاسبات حدودی میزان فلر احتمالی سنجیده می ­شد.
مدیرعامل شرکت مهندس فرآیند گستر آرتیمان در خصوص دیگر تولیدات مجموعه خود گفت: بحث دیگر روغن­های خاص در صنعت استفاده می­ شود و شرکت آرتیمان با همکاری دیگر شرکت­های توانمند همچون روانکار دایان، روغن­های حرارتی را نمونه­ سازی کرده که حرارت مورد نیاز راکتورهای پلیمریزاسیون را تامین می­ کند یا برعکس در واکنش گرمازا، تخلیه گرمای راکتور به این روغن نیاز دارد و عملکردی مشابه نمونه خارجی خود دارد.
این فعال دانش بنیان در پایان با اشاره به اینکه شرکت آرتیمان تاکنون پنج دوره همایش میترینگ را با هدف شبکه ­سازی افزاد و شرکت­های فعال در این حوزه برگزار کرده­است، اعلام کرد: این همایش­ها مورد استقبال صنعت قرار گرفته و تلاش کرده ­ایم در یک دهه اخیر تا با گردهمایی 3200 فرد و شرکت فعال این حوزه بحث انتقال دانش و تجربه اتفاق بیفتد و بهمن ماه امسال هم ششمین دوره آن برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی