۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۴۹۹۵۹
عرض اندام شرکتهای دانش بنیان در همایش پتروشیمی بندر امام (۳):

ساخت دستگاه تشخیص آلاینده های هیدروکربنی از راه دور

دستگاههایی که ساخته ایم برای اولین بار در ایران ساخته شده و بر اساس دانش فنی و طراحی که در شرکت داشتیم، بدون هیچگونه مهندسی معکوس انجام شده و ثبت اختراع داخلی و بین المللی دارد.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ «آذردخت مظاهری» مدیرعامل شرکت «پتروفرزان آپادانا» در حاشیه همایش توسعه روابط با شرکتهای دانش بنیان و فناور در گفت وگوی تصویری با "نفت ما" گفت: شرکت پتروفرزان آپادانا یک شرکت دانش بنیان است و دستگاههایی که ساخته ایم برای اولین بار در ایران ساخته شده و بر اساس دانش فنی و طراحی که در شرکت داشتیم، بدون هیچگونه مهندسی معکوس انجام شده و ثبت اختراع داخلی و بین المللی دارد.
مظاهری در خصوص محصولات تولید دانش بنیان شرکت متبوع خود گفت: یکی از این دستگاهها، دستگاه تشخیص آلاینده های هیدروکربنی از راه دور یا لیدار اسپکتروسکوپی Spoilex است. لیدار یک سامانه پیشرفته است که با اسپکتروسکوپی ادغام کرده ایم که اندازه گیری آلاینده های هیدروکربنی و لکه های نفتی روی سطح آب را به صورت Real Time و Online از راه دور انجام می دهیم و در صورتی که این آلاینده ها از حد مجاز بیشتر باشد به اکچوئیتر پیام می دهد که جلوی آلاینده را بگیرد و ذاتا پیشگیرانه است و با توجه به نشت نفت که علاوه بر آسیب محیط زیستی باعث غرامات سنگین می شود، کاربرد آن در صنعت نفت را مهم می نماید.
وی ادامه داد: علاوه بر این دستگاههای دیگری هم ساخته ایم که همه بر اساس دانش فنی بوده و از جمله آنالیزورهای ترکیبات سولفور که به صورت ریل تایم و آنلاین تشخیص می دهد و قسمت فلورسنت و سمپلر کاملا از قسمت الکترونیک و اندازه گیری جداست و ذاتا ایمن است و در ایران اولین بار ساخته شده است.
مظاهری با اشاره به اینکه عمده بازار هدف شرکت، صنعت نفت و پتروشیمی است اعلام کرد: دستگاههای تولید پتروفرزان آپادانا همچنین توسط سازمان محیط زیست که بخواهد آلاینده های آب و پساب کارخانجات و صنایع را کنترل کند، قابل استفاده است.
این فعال دانش بنیان در پایان اظهار داشت: به دلیل اینکه ساخت دستگاههای تولیدی ما در داخل است، غیر از کارآفرینی باعث صرفه جویی ارزی  می شود و این دستگاه لیدار اسپکتروسکوپی اصلا نمی تواند به خاطر تحریمها و به خاطر نوع تکنولوژی که دارد وارد شود است، مضافاً حد دقت دستگاه ما از سیستم های مشابه خارجی بیشتر است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی