۴
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۱۵۱۶۸۶
مدیرعامل پتروشیمی پردیس در گفت و گوی تصویری با “نفت ما” خبر داد؛

رکورد طلایی پتروشیمی پردیس علی رغم قطعی ۸۲ روزه گاز+فیلم

مهدی قدیری
مدیرعامل پتروشیمی پردیس در حاشیه مجمع  عمومی عادی سالیانه این شرکت طی گفت و گویی با خبرنگار نفت ما به سال طلایی شپدیس در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت :  پتروشیمی پردیس ۱.۳ میلیارد دلار صادرات و فروش خارجی داشته و معادل ۴۰۰ میلیون دلار هم به کشاورزان داخلی اختصاص داده شده بنابراین در مجموع شپدیس توانسته رکورد بیش از ۱.۷ میلیارد دلار درآمد را ثبت نماید.
فایل ویدیو
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جمشیدی ادامه داد: این رکورد طلایی با احتساب ۸۲ روزه قطعی گاز به عنوان خوراک اصلی پتروشیمی پردیس اتفاق افتاد در حالی که در سال قبلتر فقط۲۰ روز گاز برای پتروشیمی پردیس قطع شده بود.
وی توسعه بازار فروش اوره را از  عوامل موثر در این موفقیت اشاره کرد و افزود: پیشتر بازار اوره ایران وابسته به بازار ترکیه بود اما توانستیم با توسعه بازار صادرات خوبی به اروپا ، آفریقای جنوبی ، آمریکای جنوبی و همچنین ترکیه به عنوان بازار سنتی داشته باشیم .
مدیرعامل پتروشیمی پردیس در ادامه به عرضه اوره در بازار داخل اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بورس کالا قیمت اوره را ۹۰۰۰ تومان اعلام کرده اما جهاد کشاورزی نرخ ۸۰۰ تومان را پرداخت میکند و ما به التفاوت این را دولت محترم پرداخت خواهد کرد که هم اکنون این مبلغ به ۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده که این فقط مربوط به مطالبات پتروشیمی پردیس است و در مجمع اوره سازان این رقم به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به اعتراضات به حق سهامداران امیدواریم که دولت محترم طی ساز و کاری این مطالبات را به سهامداران محترم بازگرداند.
پتروشیمی پردیس دومین شرکت ارزآور کشور
دکتر جمشیدی در پاسخ به سوال خبرنگار نفت ما در خصوص ارزآوری شپدیس گفت :پتروشیمی پردیس با ارزآوری ۱.۳ میلیارد دلار به دومین شرکت ارزآور کشور تبدیل شده است و خوشبختانه صد در صد ارز پتروشیمی پردیس در سامانه نیما عرضه شده است.
 پتروشیمی همت علاوه بر اینکه زیست محیطی است ، ارزش افزوده هم ایجاد می کند
مدیرعامل پتروشیمی پردیس با اشاره به اقتصادی بودن پروژه همت گفت: این پروژه بر دو اصل ایجاده شده است ، یک اصل زیست محیطی است برای جلوگیری از آلایندگی در منطقه پارس جنوبی است و اصل دوم نرخ بازگشت سرمایه (Irr) این پروژه است که بسیار توجیه اقتصادی بالایی برای سهامداران محترم دارد .
وی ادامه داد: با بهره برداری و افتتاح پروژه همت ۵ واحد فلر خاموش خواهد شد و‌ همچنین مازاد آمونیاک پتروشیمی پردیس و فروش آن به دلیل مشکلات کشتی برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد : با بهره برداری از پروژه همت یک میلیون تن به ظرفیت تولید اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس اضافه خواهد شد و در مجموع ظرفیت تولید پتروشیمی پردیس به ۶میلیون و ۲۰۰ هزارتن افزایش خواهد یافت 
وی در پایان به تقسیم سود شپدیس به سهامداران اشاره کرد و گفت : امسال شپدیس ۲۳۵۰ تومان سود بین سهامداران تقسیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


نصف حقوق‌‌ و پاداش کلان حتما به خبرنگاران نفت ما پرداخت می‌کنه که از صبح تا شب تبلیغ میکنید از جیب بیت المال
feedback
Iran, Islamic Republic of
مرد که نیستید منتشر کنید نظرات رو
feedback
Iran, Islamic Republic of
گاز پردیس اصلا قطع نشد همینطوری تبلیغ نکن
feedback
Iran, Islamic Republic of