۱۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۵۲۴۴۴
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

بهره برداری از ۹ مخزن فاز ۲ مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در دهه فجر امسال+فیلم

۹۰ درصد تجهیزات فاز ۲ مخازن سبز پتروشیمی عسلویه، ساخت داخل است
مهندس «محمدرضا یزدانی کاشانی» مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در خصوص فعالیت و کارویژه شرکت متبوع خود اظهار داشت:  شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه به عنوان متولی انحصاری ذخیره سازی و صادرات کلیه فرآورده های پتروشیمی مایع و گاز مجتمعهای پتروشیمی سایت ۲ عسلویه از سال ۱۳۹۳ فعالیت خودش را آغاز کرده است.
فایل ویدیو
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  وی افزود: عملیات اجرایی طرح در سه فاز تعریف شده فاز اول مشتمل بر 13 دستگاه مخزن به ظرفیت ذخیر سازی 360 هزار متر مکعب به همراه تاسیسات صادراتی و خطوط ارتباطی مربوطه که در سال 1397 به بهره بردرای رسید.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در مورد پیش راه اندازی و بهره برداری از فاز 2 مخازن اعلام کرد: فاز دوم طرح مشتمل بر 13 دستگاه مخزن است که خوشبختانه با اقداماتی که انجام گرفته در حال حاضر 9 دستگاه از مخازن فاز دوم شامل 6 دستگاه مخزن متانول به ظرفیت 360 هزار متر مکعب، 2 دستگاه مخزن منو اتلین گلایکول به ظرفیت 48 هزار متر مکعب و 1 دستگاه دی اتیلن گلایکول به ظرفیت 6 هزار متر مکعب در مرحله آماده سازی است و در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
یزدانی کاشانی ادامه داد: با افتتاح فاز2 ، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های پتروشیمی در مخازن سبز پتروشیمی عسلویه از 360 هزار متر مکعب به 880 هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت. در سرویس قرار گرفتن مخازن فاز 2، با توجه به تحریمهای ظالمانه بین المللی علیه کشورمان، گام مهمی در جلوگیری از توقف تولید مجتمعهای پتروشیمی در خصوص تولید به دلیل نداشتن ظرفیت ذخیره سازی و نداشتن کشتی با دلیل تحریمها در حوزه صادرات برداشته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه گفت: در ساخت مخازن فاز 2  نکته قابل توجهی که وجود دارد، خوشبختانه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و کلیه مجموعه توسط جوانان متخصص داخلی و به همت و تلاش جوانان این مرز و بوم و همکاران عزیز در شرکت مخازن سبز مدیریت و اجرا شده است.
یزدانی کاشانی با اشاره به اینکه  بیش از 90 درصد از تجهیزات فاز 2 ساخت داخل است، افزود:  سعی کردیم حداکثر استفاده از توانمندی داخلی در بحث تجهیزات و اقلامی که قابل تامین از داخل است و در کوتاه ترین زمان ممکن قابل توجه و با تلاشهای شبانه روزی همکاران عزیز که جا دارد از آنها تشکر کنم و دست تک تک را ببوسم، به بهره برداری می رسد. عملیات اجرایی این 9 مخزن از روز اول انعقاد قراداد تا بهره برداری در زمانی کمتر از 2 سال به سرانجام رسیده و خوشبختانه آماده بهره برداری است.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه تصریح کرد: در فاز اول طرح که ظرفیت ذخیره سازی 360 هزار متر مکعب فرآورده را شاهدیم، ما سالیانه بالغ بر 44 میلیون دلار درآمد داشتیم و امسال با ظرفیتی 420 هزار متر مکعبی که اضافه می شود، درآمد ما دو برابر خواهد شد که درآمدزایی قابل توجه برای سهامداران و ذینفعان خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی