۲۷
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷
کد مطلب : ۱۵۳۹۲۵
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در گفت و گو با نفت ما اعلام کرد:

افزایش کیفیت محصولات نفت سپاهان در راستای حفظ سهم بازار + فیلم

اولین پروژه زنجیره ارزش نفت سپاهان تابستان امسال به بهره برداری می رسد
مدیرعامل نفت سپاهان تصریح کرد: پروژه های توسعه ای کمک می کند که توسعه پایدار و محیط زیست در تولیدات داخلی انواع فرآورده های روغن جدی گرفته شود، لذا پروژه های سه گانه HDT، FRW و TDAE به ترتیب در سالهای ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ راه اندازی خواهد شد.
فایل ویدیو
دکتر «محمد امیر نیکو همت»، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  در خصوص عملکرد تولید این شرکت در سال 1401 اظهار داشت: با توجه به دستور کاری که در رابطه با شعار این سال داشتیم، کارهای خوبی را در راستای توسعه و ارتقای کیفیت محصولات انجام دادیم لذا، با انجام تکلیف مسوولیت اجتماعی شرکت در تولید انواع روغنهای موتوری دیزلی و بنزینی و روانکارهای صنعتی، اقدامات خوبی برای افزایش تولید در شرکت نفت سپاهان انجام شد و تا ظرفیت حدود 22 هزار تن توانسته ایم تولید فرآورده های فرآورش یافته روغن نهایی را افزایش بدهیم. 
نیکوهمت با اشاره به مظروف سازی 16 هزار تن (16 میلیون لیتر) روغن موتور که در داخل این شرکت انجام شده، گفت: با پشتیبانی های شرکتهای مظروف سازی، کارتن سازی، چلیک سازی و حتی بشکه سازی، توانستیم این افزایش حجم تولیدات مظروف را به دست مصرف کننده برسانیم.
مدیرعامل نفت سپاهان در خصوص عملکرد طرحهای توسعه ای در حال اجرای شرکت اعلام کرد: با توجه به تاکیدی که ریاست محترم هیات رییسه صندوق بازنشستگی نفت آقای دکتر بیات در رابطه با تسریع و تمرکز به تکمیل زنجیره ارزش در پروژه ها دارد، سه تا پروژه را از سال 1398در دستور کار داریم. 
در پروژه FRW که تابستان 1402 راه اندازی خواهد شد، روغن موجود در حدود 46 هزار تن از پارافینهای تولیدی گرید پزشکی و صنعتی به کمتر از 0.5 (نیم) درصد رسیده و باعث افزایش کیفیت روغن پایه خواهد شد که نه تنها نیاز داخلی را تامین می کند بلکه بخش زیادی هم صادرات و ارزآوری خواهیم داشت و مضافاً پارافین مایع به محصولات شرکت افزوده خواهد شد.
نیکو همت در خصوص سایر پروژه های توسعه ای در دست ساخت گفت: پروژه های HDT (تولید روغن های گروه 2 و 3) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) در راستای زنجیره ارتقاء کیفیت و محیط زیست دوست کردن روغنهای تولیدی مان است و مشکلاتی که در آینده قوانین زیست محیطی بر سر راه صادرات به وجود خواهد آورد را از بین می برد و از این جهت رویکرد ما توسعه صادرات و ارتقای کیفیت روغن موتور در داخل کشور است. 
مدیرعامل نفت سپاهان تصریح کرد: پروژه های توسعه ای کمک می کند که توسعه پایدار و محیط زیست در تولیدات داخلی انواع فرآورده های روغن جدی گرفته شود، لذا پروژه های سه گانه HDT، FRW و  TDAE به ترتیب در سالهای 1402، 1403 و 1404 راه اندازی خواهد شد. به ترتیب در سالهای 1402، 1403 و 1404 راه اندازی خواهد شد.
نیکو همت در خصوص میزان سرمایه گذاری و نرخ بازگشت سرمایه پروژه های توسعه ای در دست ساخت گفت: میزان سرمایه گذاری و نرخ بازگشت سرمایه در هر یک از این سه پروژه در دست ساخت مختلف است و با توجه به روند بازار و قیمت نهایی خوراک و قیمت بازار در واقع مطالعات اولیه (FS) تغییر خواهند کرد. بیش از 150 میلیون دلار سرمایه گذاری در این پروژه ها انجام شده و به صورت میانگین کل پروژه ها حدود50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
مدیرعامل نفت سپاهان در مورد اینکه در ساخت این پروژه های توسعه ای چند درصد از تجهیزات داخلی و بومی استفاده می شود، اعلام کرد: تقریبا حدود 70 درصد تجهیزات پروژه ها از داخل تامین شده و با رویکرد اقبال نفت سپاهان به شرکتهای دانش بنیان، در پروژه های آتی استفاده از تجهیزات داخلی سازی شده تا 85 درصد خواهد رسید.
نیکو همت در خصوص میزان تاثیر بهره برداری از سه پروژه در دست ساخت بر درآمدزایی و سودآوری شرکت و سهامداران اظهار داشت: در مورد نفوذ در بازار و ارتقای کیفیت با توجه به محدودیتهایی که در ظرفیتها داریم، ما اول باید حفظ موقیعت و سهم بازار خودمان را در بازارهای بین المللی و داخلی داشته باشیم و این مهم فقط با ارتقای کیفیت در زنجیره تولیدات مان اتفاق می افتد.
وی افزود: این سه پروژه در دست ساخت روی کیفیت محصولات کار می کند و افزایش کیفیت محصولات و اخذ سهم بیشتر بازار مخصوصا در روغن نهایی سبب می شود که ارز بیشتری را وارد کشور بکنیم. تخمین مقداری درآمدزایی و سودآوری با توجه به نوسانات، قابل پیشگویی نیست، اما نرخ بازگشت سرمایه های پروژه های در دست ساخت بالاتر از 35 درصد است که بیانگر بازگشت سرمایه در مدت زمان کمتر از  2و 3 ساله است و بعد از آن انتفاع سهامداران خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی