۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۵۵۴۶۵
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:

آمادگی ساخت و تحویل Piping Material مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را داریم+فیلم

تولید تجهیز Wellhead۱۵۰۰۰ شاهکار بومی سازی صنایع تجهیزات نفت است
وفایی با اشاره به امکان ساخت قطعات دیگری که در صورت تهیه از خارج کشور هم زمان زیادی برده و هم ارز زیادی را می طلبد، تاکید کرد: خوشبختانه می توانیم الان ادعا کنیم که هر آنچه در مقوله حوزه Piping Material مورد نیاز کشور بویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است ما آمادگی کامل داریم که تولید کنیم و تحویل بدهیم.
فایل ویدیو
دکتر حسن وفایی مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفت و گو با نفت ما در خصوص دستاوردهای این شرکت در زمینه بومی سازی در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته را رهبری سال دانش بنیان نامگذاری کرده بودند، خوشبختانه در چهار شرکت زیرمجموعه صنایع تجهیزات نفت که دانش بنیان هم هستند، تلاش کردیم تا محتوای تولیدات مان را متناسب با دانش بنیان پیش ببریم و توانستیم محصولات جدیدی را درسال گذشته تولید بکنیم.
وفایی با اشاره به اینکه شاهکار بومی سازی شرکت متبوع خود در سال گذشته، تولید تجهیز Wellhead15000 بود، افزود: قریب به 40 سال بود که چاهها به خاطر عدم وجود شیرهای پرفشار 15000 نتوانسته بود به تولید برسد، خوشبختانه در سال گذشته با دانش بومی که هیچگونه مهندسی معکوس هم نداشت موفق شدیم و توانستیم با اتکای به دانش همکاران خبره و نخبه دانشگاهی صفر تا صد طراحی ول هد 15000 را انجام بدهیم و با اینکه فشار 15000 PSI بود ولی خوشبختانه 22500 PSI را رد کرد و مورد تایید مسوولین ذیربط در شرکت ملی نفت و شرکت ملی حفاری نفت قرار گرفت و تحویل داده شد و امیدواریم با نصبش بتوانیم این شاهکاری که در این مجموعه تولید شده، منجر به بهره برداری و افزایش تولید نفت کشور در آینده بشود.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت گفت: مضافا ما صرفا در همین راستا تلاش کردیم که آنچه مورد نیاز صنعت نفت از جمله تولید پمپهای ESP و تولید پمپهای درون چاهی است، با تلاش همکاران مان امیدواریم به تولید برسد.
وفایی ادامه داد: ما در سال گذشته موفق شدیم در شرکت پارس پنگان، Control Valve تولید کنیم و همچنین کار ساخت Actuator را در سال گذشته شروع کردیم که خوشبختانه تولید اکچوئیتر تا 24 اینچ امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت اظهار داشت: در همین راستا ما در شرکت گسترش شیرسازی توانستیم شیرهایی با کلاسهای مختلف حتی با فشار 10000 PSI و سایزهای بالا که مورد نیاز کشور بوده و از خارج وارد می شد را با بیش از 12 تا 20 نوع محصول جدید که سفارش صنعت نفت و پتروشیمی بود، تولید کنیم.
وفایی اعلام کرد: ما ساخت یک واحد ریخته گری را شروع کرده ایم و در خرداد ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید که در راستای توسعه مجموعه است.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت تصریح کرد: با توجه به افزایش تعهدات و افزایش سفارشاتی که در سال جدید ایجاد شده، تلاش کردیم که شرکتهای مان را چه در ساخت سوله و چه در خرید ماشین آلات جدید، توسعه بدهیم تا بتوانیم پاسخگوی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور باشیم.
وفایی در مورد اتصالات تولیدی گفت: در سال گذشته در بخش اتصالات هم توانستیم اتصالاتی را تولید کنیم که شاید گلوگاه خیلی از صنایع پتروشیمی بود از جمله یک اتصال 116 اینچ تولید کردیم که گلوگاه پتروشیمی کیان بود که خوشبختانه پارسال با موفقیت تحویل دادیم.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت با اشاره به امکان ساخت قطعات دیگری که در صورت تهیه از خارج کشور هم زمان زیادی برده و هم ارز زیادی را می طلبد، تاکید کرد: خوشبختانه می توانیم الان ادعا کنیم که هر آنچه در مقوله حوزه Piping Material مورد نیاز کشور بویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است ما آمادگی کامل داریم که تولید کنیم و تحویل بدهیم. در واقع، آنچه را که داریم تحویل خواهیم داد و آنچه را که نداریم، قول می دهیم که طراحی کرده و آماده کنیم و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بدهیم، به طوری که اگر کسانی ادعا می کنند از  خارج می توانند وارد کنند، ما زودتر از آنکه سفارش داده و تحویل بدهند، طراحی می کنیم، می سازیم و تحویل می دهیم.
وفایی در خصوص تولید پمپهای کله اسبی برای افزایش تولید نفت گفت: ما فعلا در حوزه پمپهای کله اسبی ورود نکرده ایم چون در حوزه کاری ما نیست، حوزه کاری ما ساخت تجهیزات سرچاهی و درون چاهی است. ما قرارداد نمایندگی پمپهای ESP  را با یک شرکت روسی بسته ایم و به همراه آن انتقال دانش فنی هم داریم تا در آینده نزدیک بتوانیم این پمپها را در داخل بومی سازی کنیم.  
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در مورد تولید مته های حفاری اظهار داشت: ما در حوزه ساخت مته های حفاری چون صنعت خاصی است و قاعدتا در حوزه کاری ما نیست، ورود نکرده ایم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


.....................................
چرا حرفای منو درباره این .................................... نمیذاری
م
بی مسئولیت مدیر داخلی تنها مدیری که میتونست قیمت سهم فنفت نصف بکنه