۲
۶
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۱۵۵۵۲۳
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در گفت و گو با "نفت ما" تاکید کرد:

حمایت همه جانبه صندوق بازنشستگی نفت از شرکتهای سازنده تجهیزات زیرمجموعه + فیلم

در زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت شرکتهای دانش بنیان و سازنده زیادی داریم، از جمله همین شرکت صنایع تجهیزات نفت (PEIC) که بسیاری از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را برای اولین بار در کشور تولید می کنند که سال گذشته با حضور وزیر محترم نفت رونمایی شد، مثل Wellhead با PSI ۱۵۰۰۰ که تجهیزات و قطعات دانش بنیان بار اول هستند.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ دکتر عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در گفت و گو با نفت ما در خصوص اینکه در سال گذشته که به عنوان سال دانش بنیان نامگذاری شده بود، صندوق بازنشستگی نفت به دنبال تجاری سازی محصولاتی که در شرکتهای سازنده تجهیزات زیرمجموعه اش تولید می شود، بود. در این راستا شما چه حمایت هایی از شرکتهای زیرمجموعه خودتان دارید که بتوانند از تولیدات شرکتهایی مثل صنایع تجهیزات نفت استفاده بکنند. چون گزارشهایی وجود دارد که علیرغم تاکیدات موکد، می بینیم که بعضی شرکتها در واقع تجهیزات مشابه داخلی را از خارج از کشور تهیه می کنند، اظهار داشت: در زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت شرکتهای دانش بنیان و سازنده زیادی داریم، از جمله همین شرکت صنایع تجهیزات نفت (PEIC) که بسیاری از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را برای اولین بار در کشور تولید می کنند که سال گذشته با حضور وزیر محترم نفت رونمایی شد، مثل Wellhead با PSI 15000 که تجهیزات و قطعات دانش بنیان بار اول هستند.
بیات با اشاره به اینکه همه گونه حمایت از همکاران مان داریم افزود: هم حمایتهای مالی به جهت سرمایه گذاری از شرکتهای سازنده زیرمجموعه مان و هم حمایت از جهت خرید دانش فنی شان داریم. همچنین از ارتباطاتی که در داخل و خارج کشور داریم برای تدارک زیرساختهای کاری شان استفاده می کنیم تا  بهم در داخل و هم در خارج از کشور، بتوانند کالاهای ساخت اول شان را آماده کنند، بسازند و تحویل بدهند.
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به بازاریابی بین المللی برای شرکتهای سازنده تجهیزات زیر محموعه این صندوق تصریح کرد: تلاش کرده ایم تا شرکتهای سازنده تجهیزات زیرمجموعه مان در بازارهای بین المللی مثل عراق، عمان، کشورهای حوزه CIS  (کشورهای مستقل همسود)، روسیه و در واقع کشورهایی که روابط خوبی با آنها داریم، مذاکراتی داشته باشند و الان در حال انعقاد قراردادهایی هستند تا بتوانند کالاهای ساخت اول را به آنجا صادر کنند.
 بیات با نام بردن از شرکت EIED (شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی) به عنوان یکی دیگر از شرکتهای زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت اعلام کرد: شرکت EIED یک شرکت دانش بنیان است و از صفر تا صد تمام پالایشگاهها، پتروشیمی ها و نیروگاهها و بسیاری از این واحدها و مجتمع هایی که قبلا به شرکتهای خارجی در مهندسی پایه، مهندسی تفصیلی، طراحی و نصب نیازمند بودیم، الان شرکت دانش بنیان EIED است که این کارها و خدمات را  انجام می دهد و از این شرکت هم داریم حمایت همه جانبه می کنیم تا بتوانند هم نیاز داخل را تامین کنند و هم بخشی از توجه و توانشان معطوف به بازار کشورهای خارجی باشد.
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: درصدد هستیم با همین پتانسیلی که صندوق بازنشستگی نفت دارد، بتوانیم در تحقق دستور و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تامین ارز مورد نیاز کشور از مسیر صادرات خدمات فنی و کالاهای ساخت داخل موفق بشویم.
بیات با ذکر نام شرکت OTC (شرکت توربو کمپرسور نفت) به عنوان یکی دیگر از شرکتهای سازنده زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت، گفت: شرکت توربوکمپرسور نفت که سازنده توربین، کمپرسور و همینطور ارائه دهنده خدمات پس از فروش آنها در داخل و  خارج از کشور است، هم اکنون در حال مذاکره با شرکتهای خارجی است تا تجهیزات و خدمات تعمیراتی و اورهال آنها را برایشان تامین کند، ضمن اینکه در داخل کشور هم الان ماشین آلات دوار حساس را برای شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیروگاهها و مشتریان دیگر تولید کرده و ضمانت می کند.
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار داشت: شرکتهای سازنده دانش بنیان دیگر زیر مجموعه صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت، تولید گروهها و گریدهای جدیدی از تجهیزات را به عنوان کالای ساخت اول شروع کرده اند و خدمات دانش بنیان ارائه می دهند و به محض اینکه به نتیجه برسد، معرفی خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مسعود
جناب دکتر بیات در پاک دستی و تقوای شما ذره ای تردید ندارم اما خواهش میکنم کمتر با تخلفات زیرمجموعه ها مماشات و مدارا کنید ، به داد طرح های کنگان برسید
مسعود
جناب دکتر بیات در پاک دستی و تقوای شما ذره ای تردید ندارم اما خواهش میکنم کمتر با تخلفات زیرمجموعه ها مماشات و مدارا کنید ، به داد طرح های کنگان برسید
سهراب
با سلام
صندوق نفت و هلدینگ اهداف پرسنل فراسکو رو دریابید خواهش میکنم با این مدیریت ره به ترکستان است
نفتی
کاش وزیر نفت بود
از ...... ضعیف تر در مدیریت نداریم . بلاتکلیف بلاتکلیف و ترسو
ناهید خسروی نجف ابادی
عضویت در نفت وانرژی (نفت ما)
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی