۳
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۱۵۶۵۰۷

مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۱ پتروشیمی بندر امام به روایت دوربین نفت ما + فیلم

میثم قدیری
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام بر اهمیت اجرای پروژه های بازیافت اتان و واحد کلر آلکالی در راستای تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی بندر امام عصر روز 14 تیرماه در تالار فردوسی هتل اسپیناس تهران با حضور 99.31 درصدی سهامداران برگزار شد.
در ابتدای مجمع، دکتر سپهدار انصاری‌نیک، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم امانتدار خوبی برای سهامداران باشیم تا بهترین عملکرد را در شرکت رقم بزنیم اظهار داشت: تولید شرکت نسبت به سال مالی 1400 حدود ۴۰۰ هزارتن افزایش داشته و روند تأمین خوراک نیز مثبت بوده است.
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام بر اهمیت اجرای پروژه های بازیافت اتان و واحد کلر آلکالی در راستای تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد.
انصاری نیک افزود: پتروشیمی بندر امام اقدامات مناسبی برای تامین خوراک در سال گذشته انجام داد به گونه ای که بالغ بر ۲.۷ میلیون تن خوراک دریافت کرد که نسبت به سال 1400 به میزان 17 درصد رشد داشت و نتیجه آن در افزاش تولید و سود شرکت نمایان شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام تصریح کرد: این شركت به عنوان بزرگترين شركت پتروشيمي از نظر ظرفيت و تنوع توليد در منطقه ماهشهر و در هلدينگ خليج فارس در سال  1401، میزان تولید 3 میلیون و 978 هزار تنی را ثبت کرد که نسبت به سال 1400 که 3 میلیون و 589 هزار تن بود بالغ بر 11 درصد رشد داشته است.
انصاری نیک در خصوص فروش از نظر حجم و ارزش محصولات گفت: مقدار فروش پتروشیمی بندر امام در سال 1401 به 2 میلیون و 287 هزار تن رسید که در مقایسه با مقدار فروش سال 1400 که 1 میلیون و 841 هزار تن بود، رشد 24 درصدی را نشان می دهد. همچنین مبلغ فروش پتروشیمی بندر امام در سال 1401 رکورد 547.013 میلیارد ریال را ثبت نمود که نسبت به سال 1400 که 369.424 میلیارد ریال بود بیانگر جهش خیره کننده 48 درصدی است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام اعلام کرد: میزان فروش صادراتی پتروشیمی بندر امام در سال 1401بالغ بر 850 ميليون‌دلار شد که حدود 18 درصد از صادرات هلدينگ خليج فارس بوده است.
انصاری نیک با اشاره به رشد ۱۱۰ درصدی سود ناخالص و رشد ۱۴۱ درصدی سود عملیاتی در سال مالی 1401 افزود: میزان سود خالص در سال 1401 به 8.500 میلیارد تومان رسید که بیانگر رشد ۱۴۳ درصدی سود خالص است. همچنین با شناسایی ۳۹۴۷ ریال سود خالص بر پایه هر سهم، بیشترین سود کسب شده ۵ سال گذشته شرکت را برای سهامداران به ارمغان آورد.
این فعال صنعت پتروشیمی گفت: بندر امام نوین با نوسازی و افزایش ظرفیت تولید، استفاده حداکثری از زیرساخت‌های موجود و جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در یک برنامه پنج‌ساله، قصد دارد تا بزرگترین شرکت پتروشیمی ایران با متنوع‌ترین سبد محصولات باشد. همسو با این برنامه، افزایش ظرفیت تولید از سالانه ۶.۵ به ۹.۵ میلیون تن، افزایش درآمد از ۱.۴ به ۲.۵ میلیارد دلار با سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد دلاری در زنجیره کلر، زنجیره الفین، طرح‌های تکمیل محصولات الفین و آروماتیک هدف‌گذاری شده است.
در ادامه مدیر عامل پتروشیمی بندر امام به پرسشهای سهامداران پاسخ داد.
در پایان مجمع، پرداخت مبلغ 2000 ریال سود به ازای هر سهم مورد موافقت سهامداران قرار گرفت و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار چاپ آگهی شرکت انتخاب شد.
شایان ذکر است که هم اکنون شرکت پتروشیمی بندرامام با سهم ۷.۴ درصدی از ظرفیت کل تولید صنعت پتروشیمی کشور، سهم ۶ درصدی از مجموع تولید صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ با تولید ۴ میلیون تن محصول را به خود اختصاص داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی