۴
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۱۵۶۵۱۶
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در گفت و گو با "نفت ما" تاکید کرد:

صددرصد به تحقق پتروشیمی بندر امام نوین امیدوارم+فیلم

کار بخش مهندسی واحد کلر الکالی شروع شده و پروژه بازیافت اتان هم تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال جاری پیشرفت قابل توجهی در این دو پروژه اساسی و اولویت دارمان داشته باشیم.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما": دکتر سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در حاشیه مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۱ این شرکت در گفت و گو با نفت ما در خصوص مهمترین موارد و مباحث مطرح شده در این مجمع اظهار داشت: گزارش عملکرد هیات مدیره به مجمع عمومی سهامداران پتروشیمی بندر امام ارائه شد که مورد تایید شان قرار گرفت . همچنین چالشهایی که صنعت پتروشیمی دارد و برای پتروشیمی بندر امام هم صدق می کند از جمله بحث کمبود خوراک و روند ۲۰ ساله کاهشی خوراک پتروشیمی بندر امام و تاثیر آن بر روی تولید، صادرات و سودآوری شرکت به اطلاع سهامداران رسانده شد.
انصاری نیک افزود: البته چالشهای دیگری در محیط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر پتروشیمی بندر امام تحمیل می شود که عبارتند از افزایش کف عرضه و نرخگذاری کالاهای صادراتی و الزامی که برای ارائه ارز در
بانک مرکزی وجود دارد و همه اینها از عواملی هستند که باعث کاهش سود و درآمدهای ارزی پتروشیمی بندر امام در سالهای گذشته شده بود.
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: در سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر۴۰۰ هزار تن افزایش تولید داشتیم و پیش بینی کرده ایم امسال ۵۰۰ هزار تن افزایش تولید داشته باشیم که باعث تحقق شعار سال رشد تولید هم خواهد شد.
البته شرایط محیطی باعث شده ما در سالهای گذشته کاهش حاشیه سود داشته باشیم.
انصاری نیک در مورد دلایل ثبت رکوردهای افزایش تولید، افزایش فروش از نظر وزنی و ارزش، افزایش صادرات و افزایش سود خالص شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ اعلام کرد: ما تعاملات با شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را افزایش دادیم که باعث افزایش خوراک دریافتی شد و بر تولید و سودآوری ما تاثیر گذاشت. همچنین اورهال و تعمیرات اساسی بر روی واحدها انجام دادیم که پایداری داشته باشند که روی تولید تاثیرگذاشت و از عواملی شد که افزایش تولید داشته باشیم.
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در خصوص افزایش ۱۴۱ درصدی سود عملیاتی و افزایش ۱۴۳ درصدی سود خالص علیرغم رشد ۶۵ درصدی هزینه های تولید شرکت تصریح کرد: بخشی از این افزایش سود عملیاتی و سود خالص مربوط به افزایش قیمت محصولات مان بوده و بخشی هم به خاطر مدیریت و مهندسی کاهش هزینه ها است.
انصاری نیک راجع به تنوع بازار صادراتی پتروشیمی بندر امام و افزایش صادرات به هند اعلام کرد: اتفاقاتی افتاد که به تدریج عرضه از محصولات به غیر از بازار چین افزایش یابد و هند به عنوان یک بازار جدید تعریف شد .
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در خصوص آخرین وضعیت پروژه های بازیافت اتان و کلرآلکالی گفت:
کار بخش مهندسی واحد کلر الکالی شروع شده و پروژه بازیافت اتان هم تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال جاری پیشرفت قابل توجهی در این دو پروژه اساسی و اولویت دارمان داشته باشیم.
انصاری نیک در مورد چشم انداز تحقق پتروشیمی بندر امام نوین تاکید کرد: صددرصد به تحقق آن امیدوارم چون استدلالهایی در پشت بندرامام نوین نهفته است. با توجه به ضرورتهای رشد توسعه و ظرفیتی که بندر امام برای سرمایه گذاری دارد، امبدواریم سهامداران و هیات مدیره را متقاعد کنیم که ظرف ۵ تا ۶ سال آینده پتروشیمی بندرامام نوین را محقق کنیم. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی