۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۶۰۴۵۳
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد: (بخش ۱)

بالفعل کردن ظرفیتهای اسمی از طریق مولدسازی داراییها، افزایش سهم بازار و وصول مطالبات معوق+ فیلم

با توجه به استعدادهایی که این هلدینگ دارد دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت‌ های اسمی کارخانه ‌ها و بالفعل کردن این ظرفیت‌ ها، بتوانیم به تأمین به ‌موقع نیازهای صنعت نفت در حوزه‌ های مختلف بالادست و پایین دست صنعت پاسخگو باشیم.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما": مهندس عباس ناصری مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در گفت و گو با "نفت ما" در خصوص نقشه راه و راهبردهای این شرکت در دوره مدیریتی جدید اظهار داشت: با تشریک مساعی با آقای دکتر بیات رییس هیات رییسه صندوقهای بازنشستگی نفت و دوستانی که به عنوان صنعتگران پیشتاز در این حوزه هستند، راهبردهایی برای آینده‌ اداره‌ هلدینگ صنایع تجهیزات نفت درنظر داریم. ما راهبردها را بررسی و ارزیابی کرده و با توجه به استعدادهایی که این هلدینگ دارد دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت‌ های اسمی کارخانه ‌ها و بالفعل کردن این ظرفیت‌ ها، بتوانیم به تأمین به ‌موقع  نیازهای صنعت نفت در حوزه‌ های مختلف بالادست و پایین دست صنعت پاسخگو باشیم.
ناصری در خصوص راهبرد صادراتی شرکت صنایع تجهیزات نفت اعلام کرد:  با توجه به اینکه حوزه‌ صادرات حوزه‌ بسیار جذابی برای سازندگان داخل که به سطحی از کیفیت رسیده اند، است یکی از موارد بسیار مهم برای شرکتهای داخلی ایجاد مسیری برای صدور خدمات فنی مهندسی و کالا و تجهیزات می باشد. اگر این مسیر با گواهینامه های لازمه که در حد بین‌ المللی مورد نیاز است همراه بشود، قطعاً جایگاه محصولات ایرانی کمتر از محصولات کشورهای پیشرفته نخواهد بود. برای اینکه ما محصولی صادراتی و رقابتی داشته باشیم باید بحث کیفیت و گواهیهای کیفیت در آن محصولات درنظر گرفته بشود، و همینطور تسهیلاتی که برای صادرات مد نظر است، در اینصورت است که امکان ارسال محصول با استانداردهای بین ‌المللی به بازارهای بین ‌المللی، بیشتر مهیا خواهد شد. پس محصول باید در وهله اول، کیفی باشد و در وهله دوم رقابتی بوده و قابلیت صادرات داشته باشد.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت با اشاره به مولدسازی دارایی‌هایی در راهبرد بالفعل کردن ظرفیتها، افزود: ما در مولدسازی داراییها، داراییهایی که در این هلدینگ مانند زمینها، دستگاه‌ آلات، طرحها و پژوهش‌ هایی که احتمالاً اقتصادی نبوده و رها شده اند و به ‌اصطلاح بلااستفاده مانده اند را می توانیم با استانداردهای یک بنگاه اقتصادی همسو و بالفعل کنیم.
ناصری تصریح کرد: چهار شرکت زیر مجموعه هلدینگ صنایع تجهیزات نفت که برندهای اصلی در حوزه‌ صنعت نفت هستند، هر کدام سهمی از بازار صنعت نفت کشور را به خود اختصاص داده اند و در مجموع حدود ۵۰ درصد بازار تجهیزات تولید داخل را در دست دارند که برای شرکتهای ما بسیار مهم است. اما برای اینکه در همین سطح بهتر هم شده و بتواند در بازار تثبیت بشود، حتماً باید با حرکت به سمت تولید محصولات لبه‌ تکنولوژی دانش فردی با استفاده از کمکهایی که از شرکتهای دانش بنیان در زمینه‌ های مختلف گرفته می شود، محصولات را ارتقاء و تنوع بخشی داد.
مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت با تاکید بر وصول مطالبات  معوق به عنوان یکی از روشهای بالفعل کردن ظرفیتهای اسمی گفت: هلدینگ صنایع تجهیزات نفت مطالبات زیادی دارد که سرموقع انجام نشده و بعضاً ۶ سال بعضی از پرداختها طول کشیده که باعث کاهش سرمایه‌ در گردش شرکتهای تابعه شده و آنها را مجبور به اخذ  تسهیلات بانکی با بازپرداخت سود ۲۰ تا ۲۸ درصدی نموده است که باعث شده کار تولید سخت بشود در حالیکه  سود ناچیزی عایدشان می شود. لذا بهترین راه اینست که مطالباتی که داریم را حتماً وصول بکنیم. ما برای بحث مطالبات سهامداران حقیقی و حقوقی به ‌طور جد برنامه‌ریزی داریم که اینها را حتماً وصول نماییم چرا که با آرزو و امیدی آمدند و سهام "فنفت" را خریداری کردند، لذا با برنامه تحولی که داریم سود سهامداران ظرف دو تا سه سال آینده چند برابر خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی