۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۱۶۳۳۵۳
مدیرعامل پتروشیمی شیراز در استودیوی نفت ما در ایران پتروکم خبر داد: (بخش ۱)

سهامداران شیراز تا پایان سال، جهش خوبی در سود را خواهند دید

 در زمینه تولید اوره، با توجه به زحمت و تلاش همکارانم، سهامداران شیراز تا پایان سال شاهد جهش خوبی در سود خواهند بود.
فایل ویدیو
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،احمدرضا حیدرنیا مدیرعامل پتروشیمی شیراز در استودیوی نفت ما در ایران پتروکم در خصوص حضور شرکت متبوع خود در این نمایشگاه اظهار داشت: هدف از حضور پتروشیمی شیراز در نمایشگاه ایران پتروکم را ورود به عرصه صادرات و آشنایی با سازندگان و استفاده از تجهیزات ساخت داخل است و امیدوارم که درسالهای آینده با برنامه ریزی بهتر شاهد فراهم شدن شرایط حضور شرکتهای خارجی و عرضه محصولات آنها در نمایشگاه ایران پتروکم کیش باشیم.
مدیرعامل پتروشیمی شیراز در مورد بازدید اخیر مدیران هلدینگ نفت و گاز پارسیان از این مجتمع و تاکید بر اجرای طرحهای توسعه ای گفت: متاسفانه توسعه در پایین دست صنعت پتروشیمی علیرغم تبلیغاتی که می شود، به خوبی اتفاق نیفتاده است. قبل از حضور من در پتروشیمی شیراز طرح کریستل ملامین از سال 1390 در دستور کار هیات مدیره بود، لذا با بررسی و مطالعه ای که در خصوص واحدهای کریستال ملامین کشور در بجنورد و ارومیه انجام دادیم، پی بردیم که این طرحها و واحدها نسل قدیمی و دوم کریستال ملامین است، در حالیکه هم اکنون نسل 5 و 6 کریستال ملامین آمده که هم ارزش افزوده‌ بهتر و هم ضایعات کمتری دارد. لذا پتروشیمی شیراز در مسیر نسل جدید کریستال ملامین حرکت کرد، و الان مناقصه عمومی ارزیابی پیمانکار انجام شده و یک برسی مجدد روی طرح توجیهی داریم که با انجام آن، اولین طرح توسعه پتروشیمی شیراز با واحد کریستال ملامین که زنجیره ارزش اوره است، اجرایی خواهد شد.
حیدرنیا در مورد طرح توسعه واحد اسید نیتریک پتروشیمی شیراز اعلام کرد: اسیدنیتریک یک محصولی است که کاتالیست سازان و در واقع شرکت‌های شیمیایی در بورس از ما می‌خرند. این محصول هم در بازار داخل و هم در بازار صادراتی، ارزش افزوده خوب و بالایی دارد، چون با توجه به نیاز داخل، تمایل به واردات آن وجود دارد، ما هم  رویکردمان به سمت ساخت یک واحد دیگر اسید نیتریک بوده که در دست بررسی است و پس از انجام مطالعات اولیه با کسب اجازه از سهامداران آن را توسعه خواهیم داد. 
مدیرعامل پتروشیمی شیراز در خصوص آمار ده ماهه امسال و رکورد شکنی در حوزه تولید و فروش و صادرات تصریح کرد: اول از همه یک گلایه از بعضی از اصحاب رسانه دارم. برخلاف اینکه ما خوب عمل کرده و می کنیم، همیشه شیراز را آنچنان که است معرفی نکرده و یا ما را با شرکت‌هایی که اصلا اوره ساز نیستند مقایسه کردند. من خواهش دارم که متخصصان پتروشیمی هستند واحدهای اوره ساز را  با اوره ، پلیمری را با پلیمری، و واحدهای گازی را هم با واحدهای گازی مقایسه کنند. متاسفانه در آماری که ارائه کردند پتروشیمی شیراز را با  پلیمری‌ها و واحدهای گازی مقایسه کردند که اصلا داستانشان متفاوت است.
حیدرنیا افزود: من فکر می‌کنم در زمینه تولید اوره، با توجه به زحمت و تلاش همکارانم، سهامداران شیراز تا پایان سال شاهد جهش خوبی در سود خواهند بود. مضافا باید تولید، فروش و صادرات ما با سال گذشته مورد مقایسه قرار بگیرد. مثلا قیمت اوره صادراتی در سال 1401، در حدود 700 تا 850 دلار در هر تن بود، و امسال حداکثر قیمت تنی 390 دلار بود، خب طبیعتا با این وضعیت بازار نمی توان انتظار سود پارسال را داشت چرا که بحث قیمت جهانی اوره فقط پتروشیمی  شیراز را متاثر نکرده، بلکه همه اوره سازان را تحت تاثیر قرار داده است. خوشبختانه در پتروشیمی شیراز از رشد خوبی برخورداریم. ما تقریبا پیش‌بینی بودجه‌ مان در خصوص تولید و درآمد را رد کرده ایم و در پایان سال به رشد خیلی خوبی از برنامه مان خواهیم رسید.
 مدیرعامل پتروشیمی شیراز در خصوص دریافت عناوین و جوایز مختلف داخلی و بین المللی توسط این شرکت در سال جاری گفت: این جوایز متعلق به پتروشیمیِ شیراز و همه‌ همکاران است که تلاش می کنند و من صرفا نماینده  2800 نفر پرسنل پتروشیمی شیراز هستم و اگر تندیس و جایزه ای داده شده در واقع به کل مجموعه شرکت بوده است. 
حیدرنیا تاکید کرد: پتروشیمی شیراز در حوزه‌های مختلف همچون مسوولیت اجتماعی و محیط زیست، فعال بوده و  در واقع به عنوان اولین شرکت در خاورمیانه طرح پایش آلایندگی یا طرح سازوکار توسعه پاک (CDM) را به صورت داوطلبانه اجرا و در دبیرخانه پروتکل کیوتو ثبت کرده و گواهی کاهش کربن از سازمان ملل متحد دریافت کرده ایم و تلاش داریم که روز به روز در زمینه محیط زیست و مسوولیت اجتماعی، و همینطور تولید پایدار، این روند را اادمه بدهیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی