۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۶۴۱۵۴
مدیرعامل پتروشیمی شیراز در گفت و گو با نفت ما مطرح کرد:

راهکار حل اوره تکلیفی، فروش و تحویل مستقیم توسط اوره سازان است

بدهی دولت به پتروشیمی شیراز به ۱۷ همت رسید
مدیرعامل پتروشیمی شیراز افزود: مطالبات شیراز تا قبل از سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰ همت بود و در سال ۱۴۰۲ به ۱۷ همت رسید. برای وصول مطالبات از دولت که همچنان برقرار است، دنبال این بودیم که این مطالبات را در قانون بودجه بگنجانیم که متاسفانه از این قانون بیرون آورده شد.
فایل ویدیو
احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل پتروشیمی شیراز در گفت و گو با نفت ما در خصوص وصول مطالبات اوره تحویلی به وزارت جهاد کشاورزی (شرکت خدمات حمایتی کشاورزی) آیا اقدامی صورت گرفته است، گفت: متاسفانه خیر، ولی اقداماتی توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر و گروه نفت و گاز پارسیان و ساتا نه فقط برای پتروشیمی شیراز بلکه برای وصول مطالبات 50 همتی کل اوره سازان انجام شده است.
مدیرعامل پتروشیمی شیراز افزود: مطالبات شیراز تا قبل از سال 1402 بالغ بر 10 همت بود و در سال 1402 به 17 همت رسید. برای وصول مطالبات از دولت که همچنان برقرار است، دنبال این بودیم که این مطالبات را در قانون بودجه بگنجانیم که متاسفانه از این قانون بیرون آورده شد.  بهرحال راهکار حل مساله اینست که شرکتهای اوره ساز خودشان اوره را به تعاونی های کشاورزی تحویل بدهند و فروش اوره را خودشان مدیریت کرده و خودشان بفروشند. در خصوص تهاتر این مطالبات با خوراک و سوخت هم اتفاق خاصی نیفتاده است.
 حیدرنیا در مورد سازگاری اوره صادراتی پتروشیمی شیراز با PH خاکهای کشورهای مختلف گفت: اوره در تمام دنیا تقریبا مشابه همدیگر است و بعضی جاها اوره خالص است که طبیعتا به خاک آن منطقه بر می گردد. اوره ای که بدون پوشش باشد، جذبش در خاک زود انجام می شود ولی اوره پوشش دار با یک پلیمر تجزیه پذیر، گرانول آن 21 روز طول می کشد که در خاک تجزیه شود و یکی از امتیازات اوره های پوشش گوگردی یا هر پوشش دیگری همین است که باعث سالم سازی محصولات کشاورزی می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی رضا
فعلا که یه عده خاص خوب دارند سرمایه ملی را به جیب می زنند وگرنه چه دلیلی داره این همه مدت بخشی از صنعت کشور از وزارت کشاورزی طلب کار باشند بدون درصدی وصول مطالبات که هر روز شاهد اب شدن ارزش دلاری ان با تورم هستیم