۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۱۳۱۷۳۳
روز صنعت پتروشیمی؛فرازها و فرودها(۱۵)/نماینده مهریز در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد؛ 

از ظرفیت بزرگ پتروشیمی ها برای توسعه مغفول مانده ایم

 نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در عرصه سیاست نفتی باید با درایت و آینده نگری حرکت کنیم گفت: نفت ظرفیت بزرگی است که نباید نادیده گرفته شود، اما فراموش نکنیم که دوران فروش نفت خام مدتهاست به پایان رسیده و کسی که آینده خود را بر پایه خام فروشی بنا کند، زمین خواهد خورد. 
محمدرضا صباغیان
محمدرضا صباغیان
محمدرضا صباغیان در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، با تاکید بر اینکه باید دوران خام فروشی به پایان برسد گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر در حوزه صنایع پایین دستی نفت برای جلوگیری از خام فروشی بخوبی عمل کردیم و موفق هم بوده ایم. 
وی با اشاره به ایجاد پالایشگاهها و پتروشیمی ها برای جلوگیری از خام فروشی گفت: ایجاد پالایشگاهها و پتروشیمی ها در شرایط تحریم یکی از جدی ترین اقدامات زیر بنایی بوده که تا حدودی انجام شده است. 
نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی حرکت در مسیر توسعه پتروشیمی ها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: لازم است در این مسیر با جدیت حرکت کنیم و بدانیم که پتروشیمی آغازی است که پایانی ندارد. 
وی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی بازار بسیار مناسبی در جهان دارد گفت: در شرایط تحریم که امکان فروش نفت نبود و هر کس که نفت می خرید، به آسانی ردگیری و جریمه می شد و هنوز هم می شود، شاهد هستیم که محصولات پتروشیمی را بخوبی می فروشیم و بازگشت ارز حاصل از فروش پتروشیمی تا چه اندازه به اقتصاد کشور کمک کرده است. 
صباغیان تلاش برای توسعه صنایع پایین دستی را وظیفه همه دستگاهها دانست و گفت: اینکه وزارت نفت برای توسعه سرمایه گذاری کرده یا قرارگاه خاتم ورود کرده، هیچ تفاوتی نمی کند، بلکه باید بدانیم ظرفیت پالایشگاهها و پتروشیمی ها ظرفیتی است که تاکنون به اندازه کافی توجه نشده و می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد. 
وی با انتقاد از کسانی که سعی در ایجاد تفرقه برای توسعه زیرساختهای کشور دارند گفت: متاسفانه عده ای فرصت طلب که بدنبال حاشیه سازی و اختلاف افکنی هستند، هر تحولی که در بخشی از اقتصاد رخ میدهد زیر سوال می برند. آنهایی که با دولت مخالف هستند، ساخت پالایشگاه یا پتروشیمی را تخریب می کنند و آنهایی که با قرار گاه خاتم مشکل دارند، از ورود بخش نظامی به اقتصادی انتقاد می کنند. در حالی که همه در یک کشتی نشسته ایم و باید همه با تمام قوا پارو بزنیم تا از دریای متلاطم بحران تحریم و تهدید خارج شویم. 
نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دورانهایی که نفت را می فروختیم اما کارهای زیر بنایی انجام نمی دادیم گفت: اگر به جای خام فروشی بدنبال افزایش پتروشیمی ها و پالایشگاهها بودیم، امروز نگران تحریم نفتی نبودیم و با فروش محصولات پتروشیمی می توانستیم کشور را اداره کنیم. 
وی با اشاره به اینکه باید بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی تقویت شود گفت: یکی از بخشهایی که تحریم را تقویت می کند، شرکتهای دولتی است در صورتی که اگر پتروشیمی به صورت کامل خصوصی سازی شود، فروش محصولات پتروشیمی و بازگشت ارز آن شامل تحریمها نمی شود و بسادگی می توانیم اقتصاد کشور را با محصولات پتروشیمی مدیریت کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی