۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۱۳۱۷۳۳
روز صنعت پتروشیمی؛فرازها و فرودها(۱۵)/نماینده مهریز در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد؛ 

از ظرفیت بزرگ پتروشیمی ها برای توسعه مغفول مانده ایم

 نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در عرصه سیاست نفتی باید با درایت و آینده نگری حرکت کنیم گفت: نفت ظرفیت بزرگی است که نباید نادیده گرفته شود، اما فراموش نکنیم که دوران فروش نفت خام مدتهاست به پایان رسیده و کسی که آینده خود را بر پایه خام فروشی بنا کند، زمین خواهد خورد. 
محمدرضا صباغیان
محمدرضا صباغیان
محمدرضا صباغیان در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، با تاکید بر اینکه باید دوران خام فروشی به پایان برسد گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر در حوزه صنایع پایین دستی نفت برای جلوگیری از خام فروشی بخوبی عمل کردیم و موفق هم بوده ایم. 
وی با اشاره به ایجاد پالایشگاهها و پتروشیمی ها برای جلوگیری از خام فروشی گفت: ایجاد پالایشگاهها و پتروشیمی ها در شرایط تحریم یکی از جدی ترین اقدامات زیر بنایی بوده که تا حدودی انجام شده است. 
نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی حرکت در مسیر توسعه پتروشیمی ها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: لازم است در این مسیر با جدیت حرکت کنیم و بدانیم که پتروشیمی آغازی است که پایانی ندارد. 
وی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی بازار بسیار مناسبی در جهان دارد گفت: در شرایط تحریم که امکان فروش نفت نبود و هر کس که نفت می خرید، به آسانی ردگیری و جریمه می شد و هنوز هم می شود، شاهد هستیم که محصولات پتروشیمی را بخوبی می فروشیم و بازگشت ارز حاصل از فروش پتروشیمی تا چه اندازه به اقتصاد کشور کمک کرده است. 
صباغیان تلاش برای توسعه صنایع پایین دستی را وظیفه همه دستگاهها دانست و گفت: اینکه وزارت نفت برای توسعه سرمایه گذاری کرده یا قرارگاه خاتم ورود کرده، هیچ تفاوتی نمی کند، بلکه باید بدانیم ظرفیت پالایشگاهها و پتروشیمی ها ظرفیتی است که تاکنون به اندازه کافی توجه نشده و می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد. 
وی با انتقاد از کسانی که سعی در ایجاد تفرقه برای توسعه زیرساختهای کشور دارند گفت: متاسفانه عده ای فرصت طلب که بدنبال حاشیه سازی و اختلاف افکنی هستند، هر تحولی که در بخشی از اقتصاد رخ میدهد زیر سوال می برند. آنهایی که با دولت مخالف هستند، ساخت پالایشگاه یا پتروشیمی را تخریب می کنند و آنهایی که با قرار گاه خاتم مشکل دارند، از ورود بخش نظامی به اقتصادی انتقاد می کنند. در حالی که همه در یک کشتی نشسته ایم و باید همه با تمام قوا پارو بزنیم تا از دریای متلاطم بحران تحریم و تهدید خارج شویم. 
نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دورانهایی که نفت را می فروختیم اما کارهای زیر بنایی انجام نمی دادیم گفت: اگر به جای خام فروشی بدنبال افزایش پتروشیمی ها و پالایشگاهها بودیم، امروز نگران تحریم نفتی نبودیم و با فروش محصولات پتروشیمی می توانستیم کشور را اداره کنیم. 
وی با اشاره به اینکه باید بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی تقویت شود گفت: یکی از بخشهایی که تحریم را تقویت می کند، شرکتهای دولتی است در صورتی که اگر پتروشیمی به صورت کامل خصوصی سازی شود، فروش محصولات پتروشیمی و بازگشت ارز آن شامل تحریمها نمی شود و بسادگی می توانیم اقتصاد کشور را با محصولات پتروشیمی مدیریت کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی