۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۳۳۹۴۲

آتش‌سوزی مهیب در پالایشگاه‌ نفت اندونزی

آتش سوزی ساعتی پس از نیمه شب به وقت محلی آغاز شد.
آتش‌سوزی مهیب در پالایشگاه‌ نفت اندونزی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   آتش‌نشانان در تلاشند تا آتش‌سوزی مهیب در یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت این کشور را مهار کنند.
آتش‌سوزی در پالایشگاه بالونگان نیمه شب دوشنبه به وقت محلی آغاز شد. این پالایشگاه زیر نظر پرتامینا شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی اداره می‌شود.
تا کنون دست کم پنج نفر به شدت زخمی شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که ۹۵۰ نفر از افراد سالکن در اطراف پالایشگاه نیز به خاطر حفظ ایمنی و سلامت از منطقه تخلیه شده‌اند.
علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.
تصاویر و ویدیوهایی که در شبکه های اجتماعی پخش شده است، نشان می‌دهد که آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و ستونی دود از پالایشگاه استان جاوه غربی به آسمان برخاسته است.
یکی از ساکنینی که در مجاور این پالایشگاه قرار دارد به یک رسانه محلی گفت: "ما ابتدا صدا صاعقه می‌شنیدیم و بوی قوی سوخت استشمام می‌کردیم، آنقدر قوی که بینی ام درد می‌گرفت".
بنابر گزارش منابع بهداشتی پنج نفر از مجروحان در بیمارستان درجه بالایی از سوختگی را متحمل شده‌اند و ۱۵ نفر نیز به صورت جزئی سوخته‌اند.
مجروحان هم از ساکنان مناطق مجاورند و هم افرادی که هنگام آتش سوزی از جاده نزدیک پالایشگاه می‌گذشتند.
اکنون کورتوبی عضو کمیسیون امور انرژی مجلس نمایندگان خواستار ارزیابی فاصله پالایشگاه‌های نفت و مناطق مسکونی شد.
نیروهای امدادرسان در حال تخلیه یک روستای مجاور پالایشگاه هستند. اما عملیات امداد و نجات به خاطر شیوع کرونا پیچیده تر شده است.
شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی می‌گوید آتش‌سوزی هنگام باران شدید و رعد و برق آغاز شد.
پالایشگاه بالونگان تقریبا ۲۰۰ کیلومتری شرق جاکارتا پایتخت واقع شده و دستکم ۳۴۰ هکتار وسعت دارد و این پالایشگاه روزانه می‌تواند ۱۲۵ هزار بشکه نفت فرآوری کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی