۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۱۴۱۶۶۳

تعمیر پالایشگاه نفت بندرعباس به پایان رسید

پس از یک دوره فعالیت پنج ساله مداوم، تعمیر اساسی واحدهای تقطیر در جو و خلاء شماره یک، گاز مایع و تصفیه آبهای ترش و مراکس و همچنین توربین گازی E پالایشگاه نفت بندرعباس با موفقیت اجرا و بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.
تعمیر پالایشگاه نفت بندرعباس به پایان رسید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   هاشم نامور اعلام کرد: تعمیر اساسی این واحدها طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده و با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور مطابق دستورالعمل راهبری واحد های عملیاتی در مدت ۳۳ روز انجام شد.
وی تصریح کرد: در این تعمیرات با توجه به بیماری کرونا در کشور و همچنین لزوم انجام تعمیرات اساسی در موعد مقرر، همه تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی از جمله معاینه سلامت نیروهای دست اندرکار تعمیر، توزیع وسایل بهداشت فردی، ضد عفونی مداوم وسایل حمل و نقل و اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، نمازخانه‌ها و خوابگاه‌های نیروهای تعمیراتی در نظر گرفته شد و علاوه بر رعایت دستورالعمل‌ها، از نیروهایی در تعمیرات استفاده شد که هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده بودند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس بیان کرد: دست اندرکاران این تعمیر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که از این تعداد، یک‌هزار و۲۰۰ نفر از نیروهای داخلی پالایشگاه حضور داشتند و در حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای خارج از پالایشگاه برای انجام تعمیر با اجرای کامل معاینه سلامت و انجام آزمایشات پزشکی و طب صنعتی جذب شدند.
به گفته نامور، در این دوره از تعمیر با توجه به فعالیت مداوم واحدها در طول پنج سال اخیر و ماموریت این شرکت در دریافت و پالایش نفت خام سنگین کشور، تمامی تجهیزات، ظروف، برج‌ها، مبدل های حرارتی، کوره، پمپ‌ها و خطوط لوله این واحدها مورد بررسی و تعمیرات لازم قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: تعمیر اساسی واحدهای پالایشی یک فعالیت مهم، تخصصی، حساس و با اهمیت است که با هدف تضمین استمرار عملیات تولید فرآورده‌های نفتی با کیفیت مناسب و همچنین صیانت از تأسیسات و تجهیزات، به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی