۶
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۱۲۸۸۴۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با نفت ما: 

مدیر تحمیلی باعث آبرو ریزی نماینده می شود 

حسن پور گفت: هیچ نماینده ای حق ندارد با اعمال نفوذ شخصی یا برای قدرت نمایی، بخشی از قوه مجریه را وادار به انتصاب افراد مورد نظر خودش کنند و از این ظرفیت سواستفاده کند. 
شهباز حسن پور
شهباز حسن پور
 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد شدید از افرادی که در هر پست و مقام بخواهند از موقعیت شان به نفع اهداف شخصی سواستفاده کنند گفت: نمایندگی مردم در خانه ملت جایگاه ویژه ای دارد و هیچ نماینده ای حق ندارد با اعمال نفوذ شخصی یا برای قدرت نمایی، بخشی از قوه مجریه را وادار به انتصاب افراد مورد نظر خودش کنند و از این ظرفیت سواستفاده کند. 
شهباز حسن پور در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، با تاکید بر اینکه قبل از قبول پست یا مقامی، فرد باید ظرفیت خود را بالا ببرد گفت: اگر باور داشته باشیم که تکیه بر صندلی های مسوولیت در هر کدام از قوای سه گانه یا ارگانها، برای خدمت به مردم است، هر کاری انجام می دهیم باید برای منافع مردم باشد و حق نداریم نظر شخصی خودمان را تحمیل کنیم. 
وی با انتقاد از برخی نمایندگان که افرادی را با نیت شخصی یا تفکرات جناحی به زیر مجموعه های دولت تحمیل می کنند گفت: ملاک انتخاب مدیران در هر جایگاهی، کارآمدی، توانمندی، تخصص و تجربه است. بنابر این بدون توجه به بازی های سیاسی یا تفکرات جناحی و دیدگاههای سلیقه ای باید مدیران انتخاب شوند. 
نماینده مردم سیرجان با اشاره به اینکه قانون وظایف نمایندگی را مشخص کرده است گفت: در هیچ کجای قانون به نماینده حق تحمیل فرد مورد نظر به زیر مجموعه های دولت داده نشده است، بنابراین هر نماینده ای که دستگاه های دولتی را برای پذیرفتن گزینه مورد نظرش تحت فشار قرار دهد، خلاف قانون عمل کرده و باید برای این کار غیر قانونی پاسخگو باشد. 
وی با اعلام اینکه یکی از گزینه های شورای نگهبان برای تایید صلاحیت نمایندگان این دوره برای دوره بعد، رفتار قانونی و شرعی است گفت: شورای نگهبان هر کجا که یقین کند فردی خلاف شرع یا قانون عمل کرده، صلاحیت او را برای دور بعد تایید نخواهد کرد که در ادوار گذشته شاهد چنین مواردی بوده ایم. 
حسن پور با اشاره به چالشهایی که در برخی حوزه های انتخابیه برای تحمیل نزدیکان برخی نمایندگان به دستگاههای دولتی پیش آمده گفت: همانگونه که وقتی یک نماینده در حوزه انتخابیه رای می آورد، این حق را برای خودش قایل می شود که فرد مورد نظرش را به دستگاههای دولتی تحمیل کند، باید این حق را برای مسوولان استانی و حتی دولتی در حد وزیر یا رییس جمهور قایل شود که فردی را انتخاب کند که مورد تایید اوست و بهتر می تواند با او کار کند. 
وی با تاکید بر اینکه نمایندگانی که مدیران استانی یا دولتی را تحت فشار می گذارند، زیاد نیست گفت: نماینده باید به دنبال تعامل، همفکری و همکاری با دستگاههای دولتی برای پیشبرد اهداف آن اداره یا ارگان البته با نیت خیر باشد و هنگامی که مدیران دولتی از نیت نماینده با خبر شوند، بی شک به نظرات او احترام می گذارند و گزینه پیشنهادی او را نیز در نظر می گیرند، اما نظر مدیر دولتی در انتخاب همکار مهمتر است. 
عضو اقتصادی مجلس با ابراز تاسف از اینکه در برخی موارد شاهد تحمیل نزدیکان یک نماینده به دستگاههای دولتی بوده ایم گفت: اگر فرد تحمیلی نماینده توانمندی یا صلاحیت نداشته باشد، عملکرد آن بخش را به دلیل ناتوانی زیر سوال می برد و چون فرد ناتوانی با فشار نماینده منصوب شده و همگان از این معضل خبر دارند، به دنبال آن هستند تا در اولین فرصت ناکارامدی و ناتوانی او را برملا کنند که در نهایت باعث آبروریزی نماینده می شود که فرد بی کفایتی را به زیر مجموعه دولتی تحمیل کرده است!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


محقق
اف بر نماینده ای که بدنبال لابی خود باشد مردم در شرایط خیلی بدی زندگی می کنند . نماینده رفته مجلس که ناظر بر عملکردها باشد نه اینکه خود بدنبال کسب ثروت و سود باشد.
آگاه و بیدار
نماینده میره مجلس که لابی کنه و الا اینهمه هزینه تبلیغات نمیکرد
هرچی بدبختی است از مجلس است
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی