۲
۵
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۱۳۲۰۴۶
وزیر اسبق نفت، در گفت‌وگو با نفت ما تاکید کرد: 

بدعت گذاشته شده برای استخدام از بومی ها غلط است

غرضی گفت: تبعیض در هر شكل و حالتی در نهایت موجب پررنگ شدن تفرقه خواهد شد. آنهم در شرایطی كه كشور ما بیش از هر مقطع دیگری به اتحاد و انسجام نیاز دارد.
محمد غرضی
محمد غرضی
 درآمدهای نفتی شریان اصلی مناسبات اقتصادی ایران را تشكیل می‌دهند. بر همین اساس باید تاكید كرد كه نفت كالای اول اقتصاد است و به همین دلیل، این موهبت زیرزمینی را باید متعلق به همه مردم ایران دانست. 
محمد غرضی، وزیر اسبق نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،، در این‌باره اظهار داشت: من از اینكه شنیدم برخی می گویند، فقط از نیروهای بومی برای استخدام در پتروشیمی بندرامام امتحان گرفته شود، متعجب شدم. بهتر است آقایان به این سئوال جواب بدهند با این تصمیمی كه گرفته‌اند، تكلیف خیل جوان‌هایی كه با علاقه در دانشگاه این رشته را خوانده‌اند، چه می‌شود؟ یعنی كسانی كه در شمال كشور شیمی خوانده‌اند و به فعالیت در حوزه انرژی راغب هستند، باید منتظر بمانند تا در شهر خود فرصتی برای فعالیت داشته باشند؟ 
عضو كابینه دولت‌های جنگ و سازندگی، در ادامه سخنانش گفت: یكی از برداشت‌های اشتباه این است كه «نفت جزیی از دارایی‌های مردم جنوب ایران است» این توضیح لازم است كه نفت برای همه ایرانیان است و اساسا دخل و خرج كل كشور با درآمدهای نفتی تامین می‌شود. تاكید من چیزی جز این نیست كه این تفکر اصلاح شود و همه كسانی كه ویژگی‌های فعالیت در این عرصه را دارند، بتوانند شانس خود را برای مشغول شدن در پتروشیمی بندر امام به دست بیاورند. 
او همچنین تصریح كرد: نكته مهم این است كه یكی از راه های اشتغال زایی و رفع معضل دردسرساز بیكاری چیزی جز این نیست كه تلاش‌های لازم برای رونق پتروشیمی انجام بگیرد تا بتوانیم از نفت، علاوه بر دلارهای نفتی بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم. اما اگر قرار بر این گذاشته شود كه فقط مردم جنوب از این موهبت برخوردار باشند، با پدیده‌ای مواجه خواهیم شد كه علاقه و رغبت به حوزه انرژی روز به روز در میان جوانان ایرانی كمتر شود كه این برای كشوری كه از نفت‌خیزترین كشورهای جهان است، اتفاقی هزینه‌ساز خواهد بود. 
محمد غرضی در پایان گفت: همچنین باید اشاره داشت، تبعیض در هر شكل و حالتی در نهایت موجب پررنگ شدن تفرقه خواهد شد. آنهم در شرایطی كه كشور ما بیش از هر مقطع دیگری به اتحاد و انسجام نیاز دارد. پس بار دیگر توصیه می‌كنم،‌ از همه آنهایی كه شرایط لازم را دارند، برای فعالیت در پتروشیمی بندرامام و جاهای دیگر امتحان بگیرند تا از این بدعت غلط جلوگیری شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


دانشکده نفتی
آفرین براین وزیرنفت اسبق خداشناس ودوراندیش
نا شناش
بکار گیری افراد غیر بومی و مدیران پروازی در مناطق محروم با جوانان بیکار ایجاد تفرقه نمیکند؟؟ آقای غرضی زخمهایی که در دوره وزارتش بر پیکر صنعت نفت زده هنوز درمان نشده ، کمی واقع بین باشید و بگذارید جوانان بومی انگیزه زندگی پیدا کنند ،.
رضا
لابد منظورشون اینه که حالا وسط اون همه غیر بومی چنتا هم بومی بیاد اشکالی نداره. مردمان مناطق نفتخیز همین که ثروتی در نزدیکیشان هست باید شاکر باشند و حتما حظ وافر برده اند بگذارند دیگران علی الخصوص دوستان این مدیر غیر بومی هم بیایند که کم نصیبشان شده.
حسین
سلام ، لطفا در انتخاب افراد برای مصاحبه کمی به پیشینه آن فرد توجه کنید ، جناب آقای غرضی دو بار مناطق نفت خیز خوزستان را نابود کرد یک بار وقتی استاندار خوزستان بود و بار دیگر زمانی که وزیر نفت بود ، با قوم گرایی اصفهانی و گماردن مدیران با این دیدگاه و تصمیمات وحشتناک در حوضه نفت .
ایشان به جای بکار گیری مدیران متخصص در حوضه نفت با انتصاب دوستان و همشهریهای خود وزارت نفت را و مناطق جنوب را به خاک سیاه نشاند و همکنون که سالهاست باز نشسته شده باز هم نظرات شکست خورده خود را مطرح میکند ، واقعا چرا این پیران سالخورده دست برنمیدارند تا جوانان یک بار بخت خود را امتحان کنند .
و شما سایت نفت ما چه کدورتی با بومی گزینی دارید که اینچنین برای اثبات باطل به این در و آن در میزنید .
غرضی دیده
صحبت وزیر اسبق مغلطه است. استخدام در رده بومی معنایش مدیران نیستند بلکه شامل نیروهائی است که به وفور در منطقه یافت میشود و درست نیست که افراد بومی در منطقه بیکار باشند و نظیر آنها را از خارج از منطقه بیاورند!متاسفانه وزیر ابعاد پیچیده مسئله را نمیتواند به بیند که در این مقوله نمیگنجد.کفته معروف ایشان در زمان استانداری ایشان در خوزستان:"نیو سایت را مثل آسیاباد میکنیم"!!!!!!تصور برعکسش که آباد کردن آسیاباد باشد برایش قابل تصور نبود!
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی