۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۱۳۲۲۸۶
فریدون‌ مجلسی، در گفت‌وگو با نفت ما:

بازار جهانی نفت از شر ترامپ رهایی پیدا كرد

مجلسی گفت: بازار جهانی نفت هم مثل عرصه دیپلماسی بین‌الملل از شر ترامپ رهایی پیدا كرد.
فریدون‌ مجلسی
فریدون‌ مجلسی
 جوبایدن در حالی دیروز رسما ساكن كاخ سفید شد كه به‌طور كاملا قابل‌باوری جهان می‌تواند از این پس نظم بیشتری را در مناسبات مختلف شاهد باشد كه یكی از مهترین تغییرها،‌ می‌تواند تغییر در سیاست‌های نفتی آمریكا و كشورهای دیگر نفت‌خیز خاورمیانه و فرا خاورمیانه باشد. 
فریدون‌ مجلسی، دیپلمات پیشین، در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما " در این‌باره اظهار داشت: دونالد ترامپ به مدت ۴ سال بدون هیچ قائده مشخصی به‌طور دائم تصمیم‌هایی جنجالی و نا‌به‌هنجار می‌گرفت كه نمونه مشخص رفتارهای غیرمنطقی او تحریم نفت ایران بود. با این توضیح كه وقتی نفت ایران برای عرضه به بازار جهانی محدود می‌شود،‌ تاثیر مستقیمی در خرید و فروش نفت در جهان می‌گذارد. 
كارشناس مسایل بین‌الملل در ادامه گفت: ترامپ در طول دوران پر حرف و حدیث كاخ‌سفید نشینی تا آنجایی كه توانست، كشور مهم عربستان را زیر سلطه خود قرار دهد، به طوریكه محمد بن‌سلمان آمادگی كامل داشت تا با ساز ناكوك رییس‌جمهوری ایالات متحده برقصد! در همین راستا هر زمان كه آمریكا و عربستان صلاح می‌دیدند، بازار نفت بین‌الملل را طوریكه مطلوب‌شان بود، مدیریت می‌كردند كه البته در این بین آمریكایی‌ها بیشتر از سعودی‌ها منتفع می‌شدند. 
 او تصریح كرد: اما اكنون كه جوبایدن به عنوان سیاست‌مداری كاركشته و كارنامه‌دار سكان هدایت این كشور با نفوذ را در دست خواهد گرفت،‌ می‌توان به راحتی به این تحلیل رسید كه از این پس، بالا و پایین شدن نفت بر اساس شاخص‌های اقتصادی رخ خواهد داد. البته ناگفته پیداست، برای بایدن هم هیچ چیزی نسبت به مصالح كشورش در اولویت قرار نخواهد داشت،‌ اما سال‌های 2021 تا 2024 سال‌هایی خواهد بود كه تصمیم‌گیری‌های آمریكا از جمله برنامه‌هایی كه برای كنترل بازار جهانی خواهند داشت، نسبت به سال‌های 2017 تا 2020 از شاخص‌های منطقی بیشتری برخوردار خواهد بود كه در چنین حالتی، نفت می‌تواند تاثیر كمتری از مناسبات دیپلماسی بین كشورها بگیرد. 
وی توضیح داد: یكی از مهمترین نكته‌های انتخاباتی جوبایدن چیزی جز برگرداندن كشور به برجام نبود. یعنی اگر دولت جدید آمریكا حتی بتواند قدم‌های اولیه مذاكرات را بردارد، نه تنها نفت ایران، بلكه بازار نفت كشورهای منطقه و حتی مناسبات اوپك هم می‌تواند در انتظار روزهایی منظم‌تر و البته منطقی‌تر باشد. 
فریدون مجلسی در پایان گفت: در پایان لازم به اشاره می‌دانم، بازار جهانی نفت هم مثل عرصه دیپلماسی بین‌الملل از شر ترامپ رهایی پیدا كرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آغاسی
روز آمدن بایودنت 😉
یعنی دیروز
طلا و نفت جهانی صعود کرد
و طبیعتا دلار سقوط !!!
عجیبه

ولی پول که سرازیر شود ،
قورباغه هم خروس می خواند ،
چه برسد به کبک !
درست میگه ...
منظور ایشان
همان شاخص های اقتصادی است
که بورس رابا دست، بالا و پایین می کند و
جیب میلیونها مردم عادی را می زند

دو کلام هم خطاب به حَسَن :

تو سرهنگ که نیستی هیچ ...
حقوقدان و فوتبالیست هم نیستی !

یا معنی فوتبال رو نمیدونی یا
معنی توپ در زمین حریف رو ...

تو ندویدن هم تیمی هات رو هم انداختی گردن تراب !

نه حَسَن آغا ...

توپ افتاد تو محوطه جریمه خودتون

حالا تو و مربّیت موندین و بایودنت و یک ۸۰ میلیون منهای خودی هاتون

جوجه رو آخر پاییز می شمرن
حَسَن
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی