۵
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۳۵۵۱۶
مدیرعامل انرژی سپهر به "نفت ما"خبرداد:

پتروشیمی سبلان ۳۰ اردیبهشت توسط رئیس جمهور افتتاح می شود

شرکت پتروشیمی سبلان به عنوان یکی از طرح های متانولی زیر مجموعه هلدینگ انرژی سپهر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزرای نفت و آموزش و پرورش وارد مرحله راه اندازی می شود.
بهروز عباسی
بهروز عباسی
مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر در گفت و گو با آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   ضمن اعلام خبر فوق گفت: طی رایزنی های صورت گرفته با وزارت نفت، 30 اردیبهشت ماه با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، پتروشیمی سبلان راه اندازی می شود  تا نخستین پتروشیمی این هلدینگ وارد فاز تولید شود.
بهروز عباسی افزود: پتروشیمی سبلان در زمینی به مساحت 7 هکتار و با حجم سرمایه گذاری 316 میلیون دلار  و 10722 میلیارد ریال، سالانه  1 میلیون و 650 هزار تن متانول گرید AA  به سبد تولیدی پتروشیمی کشور اضافه خواهد نمود.
وی در ادامه اظهار داشت:  پس از اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، طی یک برنامه ریزی مدون در هیئت مدیره هلدینگ انرژی سپهر، روند تکمیل پروژه ها به شرکت های توانمند داخلی نظیر پیدک، کیسون، تاشا، فاتح صنعت کیمیا، پژوهش و فناوری پتروشیمی، تکینکو، اریکو، خوارزمی و نفت و گاز سرو و  واگذار شد تا امروز بتوانیم پتروشیمی سبلان را تجلی اراده ملی بدانیم. 
عباسی افزود: معتقدم در پروسه ساخت پتروشیمی در کشور اکنون وارد مرحله نوینی شده ایم که بتوانیم با اتکا به شرکت های دانش بنیان بومی و مهندسان داخلی، واحدهای جدیدی را تاسیس نماییم تا میزان تاثیر پذیری صنعت پتروشیمی به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور از مناسبات جهانی و سیاسی را به حداقل رسانیم و در حقیقت به یک ضمانت اجرایی توسعه دست یابیم.
لازم به ذکر است، هلدینگ انرژی سپهر دارای 3 طرح متانول سبلان، دنا و سیراف که هرکدام با میزان 1 میلیون و 650 هزار تن متانول در طول سال است که با راه اندازی پروژه های مذکور، این هلدینگ نقش تعیین کننده ای در بازار متانول منطقه ایفا خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی