۴
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۳۸۵۲۳
در گفت و گوی اعضای کمیسیون انرژی مجلس با "نفت ما"مطرح شد:

مجلس به اراده جواد اوجی رأی اعتماد می‌دهد

رئیس‌جمهوری، جواد اوجی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نفت و کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس معرفی کرد.
مجلس به اراده جواد اوجی رأی اعتماد می‌دهد
جواد اوجی دارای مدرک تحصیلی مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز است و فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ در صنعت نفت آغاز کرده است.
 
وزیر پیشنهادی نفت اهم برنامه های خود را اینگونه تشریح کرده است :
با استفاده از مدیران توانمندی که این وزارتخانه دارد و با استفاده از روش‌هایی که امروز در بحث فروش نفت وجود دارد، در این حوزه اراده باید بر فروش نفت باشد.
یکی دیگراز برنامه های اوجی استفاده از توان بخش خصوصی است ، وی در برنامه های خود گفته است:اگر این میدان به بخش خصوصی داده شود و حمایت نظام، مجلس شورای اسلامی، شورای امنیت ملی و سران قوه ایجاد شود، اعداد و ارقام در این صنعت بسیار بالاتر از وضع کنونی خواهد بود.
 بر همین اساس آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، با تعدادی از نمایندگان مجلس به گفت و گو پرداخته و نظر آنها را در خصوص جواد اوجی وزیر پیشنهادی دولت منتخب را برای تصدی وزارت نفت جویا شده است که در ادامه می خوانید:
 
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
مجلس به اراده جواد اوجی رأی اعتماد می‌دهد

بیگی‌نژاد گفت: جواد اوجی گزینه رییس جمهوری برای تصدی وزارت نفت است که ما در مجلس به اراده او رأی مثبت می‌دهیم.
هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس در گفت‌وگو با آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" درباره گزینه وزارت نفت در کابینه دولت سیزدهم گفت: رییس جمهور آقای جواد اوجی را برای تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی کرده است و نظر من و هم نظر کمیسیون انرژی مجلس نسبت به آقای اوجی مثبت است و اکثریت اعضای کمیسیون نسبت به او نظر مثبت دارند.
وی تأکید کرد: وقتی در مقام نماینده مردم در خانه ملت از اعتماد به وزرای پیشنهادی صحبت می‌کنیم، به این معناست که شخص مورد اعتماد دارای گذشته خوب و نیز انگیزه خوب است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت نفت هم گذشته خوب و درخشانی دارد و هم اینکه انگیزه کافی برای کار و تلاش فراوان برای پیشبرد برنامه‌های متعالی وزارت نفت را دارد و بر این اساس پیش‌بینی ما در کمیسیون انرژی این است که رأی اعتماد مجلس را کسب خواهد کرد.
بیگی‌نژاد با تأکید بر اینکه ما در مجلس به اراده جواد اوجی رأی اعتماد خواهیم داد، افزود: وزیر پشنهادی نفت با برنامه است، سابقه فعالیت و کار و مدیریت در وزارت نفت را دارد و با مشکلات این وزارتخانه آشنایی کامل دارد و او را جزو گزینه‌های خوب کابینه می‌دانیم.

 نماینده بهبان در خانه ملت:
رشد وزارت نفت با تطبیق برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی نظام ممکن است

عضو کمیسیون انرژی در مجلس گفت: : وزیر پیشنهادی نفت می‌تواند با تطبیق برنامه‌های خود با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام و نیز برنامه‌های 5 ساله توسعه، وزارت نفت را به رشد مطلوب برساند.
محمدطلا مظلومی، نماینده مردم بهبهان و آغاجری در گفت‌وگو با آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" با تأکید بر اینکه موافق تصدی وزارت نفت از سوی جواد اوجی است، گفت: وزیر پیشنهادی از سوی رییس جمهور برنامه‌ها و دیدگاه‌های خوب و قابل قبولی در خصوص پیشرفت و توسعه و توانمندی صنعت نفت دارد.
وی به "نفت ما"گفت: جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون انرژی مجلس حضور داشت و در جمع نمایندگان توضیحات مبسوطی درباره برنامه‌های خود بیان و توانمندی و قابلیت‌ها و چشم‌انداز آینده که برای وزارت نفت ترسیم کرده است را شرح داد.
مظلومی تأکید کرد: علاوه بر جلسات متعددی که با وزیر پیشنهادی نفت در مجلس داشتیم، نظر و مشاوره‌های مختلفی را درباره جواد اوجی اخذ کردم که همگی مثبت بودند و من را بر این داشت تا جزو موافقان وزیر شدن این مدیر توانمند باشم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اوجی در جریان مذاکره با نمایندگان مجلس، تعامل خوبی با اعضای کمیسیون انرژی داشت و برنامه‌های خود را به خوبی و بسیار مسلط توضیح داد.
وی ادامه داد: اوجی البته در نظرات خود پافشاری نکرد و نقدهای اصولی مطرح‌شده از سوی نمایندگان را پذیرفت و پیشنهاداتی که درباره مدیریت وزارت نفت به او دادیم را با کمال میل پذیرفت و برای اجرایی شدن آنها اعلام آمادگی و تأکید کرد که نظر و دیدگاه‌های نمایندگان در مورد برنامه‌های وزارت نفت را مورد توجه قرار خواهد داد.
محمدطلا مظلومی در پایان با بیان اینکه نقطه قوت جواد اوجی در برنامه‌محوری اوست، گفت: اگر وزیر پیشنهادی نفت رأی اعتماد مجلس را به دست بیاورد، می‌تواند با تطبیق برنامه‌های خود با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام و نیز برنامه‌های 5 ساله توسعه، وزارت نفت را به رشد مطلوب برساند.

رییس کمیته نفت مجلس:
کارگری در دکل‌های حفاری تا معاونت وزارت نفت سابقه حضور اوجی در صنعت نفت است

حسین حسین‌زاده گفت: گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت نفت، کار خود در حوزه نفت را با کارگری در محل دکل‌های حفاری شروع کرد و تا معاونت وزارت نفت ادامه داد.
حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان خنج و گراش در گفت‌وگو با آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت نفت را از مدیران فنی، جهادی، انقلابی و پاکدست در صنعت نفت معرفی کرد و گفت: در کمیسیون انرژی مجلس شناخت کاملی از جواد اوجی، وزیر         پیشنهادی نفت داریم؛ او  هم در حوزه پایین‌دست و هم در بخش بالادست صنعت نفت کار کرده و اشراف کاملی به این صنعت دارد.
وی افزود: اوجی همچنین شناخت دقیقی از مسایل نفتی در داخل و خاج از ایران دارد و در حوزه بین‌الملل این صنعت فعال است به طوری که تجربه داوری برنامه‌ها و طرح‌های نفتی در خارج از کشور را به عهده داشته است.
حسین‌زاده ادامه داد: جواد اوجی کار را در حوزه نفت را به صورت کارگری در محل دکل‌های حفاری شروع کرده و تا سمت‌های مدیریتی و معاونت وزارت نفت در امور گاز پیشرفت و بر این اساس، اشراف کاملی به شرکت‌های پنج‌گانه نفت، گاز، پتروشیمی، پخش و پالایش و لوله و مخابرات، دارد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی همچنین به نفت ما گفت: بحث نیروی انسانی، استفاده از جوانان و نخبگان و ظرفیت‌هایی که در حوزه صنعت نفت مغفول مانده و همچنین بحث معیشت پرسنل این صنعت، اولویت‌های کاری جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت است که در برنامه‌های خود به آنها پرداخته است.
حسین‌زاده افزود: نظر من به عنوان رییس کمیته نفت مجلس و عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی کاملاً مثبت است و امیدواریم با کمک و همدلی در مجموعه‌های صنعت نفت بتوانیم گامی در راستای تحقق ارتقای وضعیت فعلی نفت و انرژی در کشور برداریم.
وی در پایان گفت: پیش‌بینی ما در کمیسیون انرژی این است که جواد اوجی رأی اعتماد مجلس را با توجه به نظر مثبت کمیسیون جلب می‌کند با این حال تلاش می‌کنیم که این رأی اعتماد حداکثری باشد.
حسین‌زاده همچنین فعالیت‌های آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، به عنوان یکی از مرجع‌های خبری و پربازدیدترین رسانه‌های حوزه نفت و انرژی را مورد تقدیر قرار داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس:
شناخت جامع از مدیران صنعت نفت امتیاز جواد اوجی است

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت گفت: گزینه وزارت نفت، مدیران کارآمد این صنعت را می‌شناسد و می‌تواند با کمترین فوت وقت، مدیران برجسته وزارت نفت را دور هم جمع کند تا برنامه‌ها به سرعت اجرایی شود.
پرویز محمدنژاد، نماینده مردم لنگرود در گفت‌وگو با آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" گفت: برنامه‌های جواد اوجی برای تصدی وزارت نفت در خصوص حوزه‌های مختلف صنعت نفت، نظر کمیسیون انرژی را به خود جلب کرده است.
وی افزود: آقای اوجی از پایین‌ترین سطح در صنعت شروع کره و به بالاترین رده مدیریتی در وزارت نفت رسیده و این جای تقدیر است که رییس جمهور همچنین شخصیتی را به عنوان گزینه وزیر نفت معرفی کرده است.
محمدنژاد ادامه داد: اوجی بر اوضاع نفت و انرژی تسلط دارد و اشرافیت او کامل است. همچنین شناخت کاملی بر پرسنل صنعت نفت و طبقات مختلف مدیریتی و تشکیلات مدیریتی آن دارد. بیان و نوع گفتمان خوبی دارد و موضوعات را به درستی منتقل می‌کند و نتیجه‌گیری‌های او در کمیسیون خوب بوده است. به همین دلیل موافق گزینه پیشنهادی وزارت نفت هستیم و امیدواریم که در این مأموریت موفق شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه سخنانش درباره نقاط قوت برنامه‌های جواد اوجی برای تصدی وزارت نفت اظهار کرد: موضوع مهم این است که شناخت خوبی از نیروهای صنعت نفت دارد و در عین حال اشراف به برنامه‌ها و موضوعات در این حوزه دارد. گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت نفت، تمامی مدیران کارآمد و توانمند این صنعت را می‌شناسد و در همان ابتدای کار می‌تواند با کمترین فوت وقت، مدیران برجسته وزارت نفت را دور هم جمع کند تا برنامه‌ها به سرعت اجرایی شود.
وی افزود: اوجی ترکیب مدیریتی وزارت بعدی را بر اساس شناخت از مدیران نفت مشخص کرده است و چون دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و در این دولت، تأخیر جایز نیست، اوجی بر اساس شناخت جامعی که از مدیران دارد به سرعت امور را پیش خواهد برد.
وی با تأکید بر اینکه فرصت کشف مدیران جدید را نداریم، بیان کرد: باید بدانیم که روی خط قرمز و آتشین حرکت می‌کنیم که جای هیچ اشتباهی نیست و باید به سرعت برنامه‌ها را اجرایی کنیم و اگر اینچنین نباشد، برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها و برق مردم، مشکل خواهیم داشت و چون فرصت کشف مدیران جدید را نداریم؛‌ اوجی می‌تواند با انتخاب مدیران کارآمدی که از آنها شناخت کافی دارد، امور را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد.
محمدنژاد در پایان اظهار کرد: برجسته‌ترین خصوصیات جواد اوجی، اطلاعات و آگاهی او از ساختار صنعت نفت است که در اسرع وقت می‌تواند امور را به خوبی پیش ببرد.

رمضانعلی سنگدوینی:
اوجی بعد از شهید تندگویان دومین شخصی است که از بدنه صنعت نفت به وزارت می‌رسد

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: پس از انقلاب، جواد اوجی بعد از شهید تندگویان دومین وزیر نفت خواهد بود که از بدنه صنعت نفت به وزارت می‌رسد.
رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در گفت‌وگو با آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" با بیان اینکه صد در صد با انتخاب جواد اوجی به عنوان وزیر نفت موافق است، گفت: اوجی را از سال 64 و از زمان تحصیل در دانشکده نفت آبادان می‌شناسم. او بعد از فارغ‌التحصیلی به فعالیت در صنعت نفت پرداخت و کار را از پایه آغاز کرد و بعد از مدتی در بخش بالادستی به عنوان کارشناس و کارشناس ارشد و سپس مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رییس هیئت مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز، به صنعت نفت خدمت کرد.
وی افزود: اوجی در زمان دولت‌های یازدهم و دوازدهم از ورات نفت خارج شد اما فعالیت مدیریتی او در صنعت نفت پایان نیافت و او در بخش‌های بالادستی نفت از جمله در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و در بنیاد مستضعفان، در بخش نفت و گاز به عنوان مدیر شرکت‌های هلدینگ حضور داشت.
سنگدوینی ادامه داد: گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت نفت، شخصی توانمند و با روحیه الهی و جهادی است و صنعت نفت را به خوبی می‌شناسد و پس از انقلاب و بعد از شهید تندگویان، دومین وزیر نفت خواهد بود که از بدنه صنعت نفت به وزارت خواهد رسید.
وی با تأکید بر اینکه اوجی برنامه‌های خوبی برای وزارت نفت دارد و در مجلس کمک خواهیم کرد که این برنامه‌ها را عملی کند،به نفت ما گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های گزینه وزارت نفت، ساماندهی نیروهای صنعت نفت است. در حال حاضر نیروهای صنعت نفت مقداری بی‌انگیزه شده‌اند و مطمئناً باید ساماندهی شوند. اوجی برنامه‌هایی برای نیروهای رسمی، قرارداد موقت، شرکتی و پیمانکاری صنعت نفت دارد که به امید خدا همه دست به دست خواهیم داد تا این مهم اجرایی و عملی شود چون بخش اعظم پایه اقتصادی کشور، نفت است.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در خانه ملت در ادامه با تأکید بر اهمیت فراوان وزارت نفت در ساختار دولتی کشور گفت: انرژی کشور دست نفت است، ما روزانه در کشور  110 میلیون لیتر بنزین و 800 میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کنیم. بخش اعظم صنایع و نیروگاه‌های ما با گاز و فرآورده‌های نفتی فعال است و خوراک خود را از نفت می‌گیرند که نکته حایز اهمیتی است.
سنگدوینی در پایان درباره برگ برنده برنامه‌ای اوجی برای جلب نظر نمایندگان مجلس گفت: اولویت اول را پرداختن درست به منابع انسانی می‌دانم که در این صورت می‌توان به رشد این صنعت امیدوار بود. دیگری هم شناخت اوجی از نفت است؛ شناختی که او از صنعت نفت دارد چه صنایع بالادستی و چه در بخش پایین‌دستی.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


زنگنه زدایی را آغاز کنید.خیلی خوشحالیم گزینه فریدون حسنوند وزیر نفت نشد و حساب کارش را حسنوند دید
کارشناس نفت
این انتصابات فقط باعث تاسف صنعت نفت خواهد شد .یعنی تقسیم سهم .قرار نیست پیشرفتی حاصل شود .
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی