۳
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۱۵۵۵۲۱
مدیرعامل پتروشیمی آبادان در گفتگو با نفت ما خبر داد:

فرار بیمه پارسیان در پرداخت خسارت آتش سوزی پتروشیمی آبادان

ضرورت ورود بیمه مرکزی به تخلفات بیمه پارسیان   
بچاری گفت : پتروشیمی آبادان به اعتبار این بیمه نامه از شرکت بیمه پارسیان درخواست کرد تا به تعهدات خود عمل کند و خسارت وارده را جبران نماید، از همان روز درخواست خسارت فرایند اسف بار و بسیار طولانی بهانه تراشی ها آغاز شد.
فرار بیمه پارسیان در پرداخت خسارت آتش سوزی پتروشیمی آبادان
به گزارش نفت ما ، شرکت های پتروشیمی و پالایشی همواره در معرض خطرات مختلفی به ویژه تهدیداتی مانند انفجار و آتش سوزی قرار دارند. با توجه به هنگفت بودن ارزش خطوط تولید، ریسک قطع تولید و خسارت های وارده، این شرکت ها تلاش می کنند که قراردادهای با پوشش 100 درصدی خسارت با شرکت های بیمه منعقد کنند، طبیعتاً این قراردادها با بیمه نامه های عادی و شخصی متفاوت است و معاونت حقوقی شرکت های پتروشیمی نهایت تلاش خود را به کار می برند تا در قرارداد بیمه، راهی برای سوء استفاده شرکت های بیمه باقی نگذارند، با این همه برخی شرکت های بیمه در سال های اخیر پس از وقوع حادثه، تمام تلاش خود را به کار می برند تا علی رغم دریافت ماهانه حق بیمه سنگین، از پرداخت خسارت اجتناب کنند و به نوعی در این کار خبره شده اند. شاید بتوان گفت شرکت بیمه پارسیان در صدر این شرکت ها قرار دارد و برخی از مدیران حوزه پتروشیمی بارها از نحوه کار این شرکت گله کرده اند. پتروشیمی آبادان جدیدترین قربانی شرکت بیمه پارسیان است. بیمه پارسیان چند روز دیگر مجمع سالیانه خود را برگزار می کند و احتمالاً سهامداران آن خبر ندارند که صدها میلیارد تومان از سود سالیانه آنها، در واقع خسارت پرداخت نشده پتروشیمی آبادان و بخشی از حقوق سهامداران آن شرکت است.  
امید بچاری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان در گفتگو با خبرنگار نفت ما اظهار کرد: متاسفانه در آبان ماه سال 1397 یک حادثه ناخوشایند در مجموعه پتروشیمی آبادان رخ داد و واحد 600 پتروشیمی آبادان که واحد تولید VCM می باشد دچار آتش سوزی شد، با توجه به اینکه بروز حوادث در مجموعه های پتروشیمی امری محتمل است، خوشبختانه مجموعه مذکور تحت پوشش بیمه قرار داشت و نوع بیمه نامه نیز شامل یک بسته بیمه ای تمام ریسک بود که طبیعتا باید تمام ریسک و خطرات مالی حادثه مذکور را پوشش می داد. این بیمه نامه نیز از شرکت بیمه پارسیان اخذ شده بود. شرکت پتروشیمی آبادان به اعتبار این بیمه نامه از شرکت بیمه پارسیان درخواست کرد تا به تعهدات خود عمل کند و خسارت وارده را جبران نماید، از همان روز درخواست خسارت فرایند اسف بار و بسیار طولانی بهانه تراشی ها آغاز شد، شرکت بیمه نامبرده با ارسال انواع کارشناس، هیئت و بهانه جویی های عجیب از ایفای تعهدات خود طفره می رفت. بیمه پارسیان همچنین یک شرکت زیرمجموعه خود را جهت بررسی ابعاد حادثه اعزام کرد که طبیعتاً شرکت نامبرده در راستای منافع شرکت بیمه عمل نمود. فرایند بهانه جویی ها هر زمان شکلی داشت و یک بار به مسائل فنی ایراد می گرفتند و یک بار دیگر مسائل بروکراتیک و اداری را بهانه قرار می دادند. 
وی در ادامه افزود: در نهایت شرکت پتروشیمی آبادان بر اساس تعهدی که به سهامداران خود دارد با وجود صبر و حوصله بسیار و آزمودن تمام راههای ممکن برای مصالحه و رسیدن به یک تفاهم مشترک ناچار شد در پی بهانه تراشی های شرکت بیمه، به مرجع قضایی متوصل شود و از این شرکت بیمه شکایت کند. طبیعتاً فرایند حقوقی نیز بسیار طولانی است و این در حالی بود که شرکت پتروشیمی آبادان برای آنکه چرخ های تولید را همچنان در حرکت نگاه دارد و برای خرید قطعات و تجهیزات به این پول و مبلغ خسارت نیاز مبرم داشت. در نهایت از سوی مرجع محترم قضایی یک هیئت داوری تشکیل شد و هیئت نامبرده با بررسی دقیق همه جوانب و پس از تحقیق میدانی تفصیلی شرکت بیمه پارسیان را محکوم نمود و از آنها خواست که خسارت و تعهد قانونی خود را تادیه کنند.  
مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان در ادامه بیان کرد: این شرکت اما همچنان از ایفای تعهد شانه خالی کرد، حتی شرکت مادر پتروشیمی آبادان حاضر شد تا علی رغم حکم هیئت داوری، با آنها مصالحه و سازش نماید، اما شرکت بیمه حتی حاضر به پرداخت بخشی از تعهد بیمه ای خود نشد، در نهایت در یک فرایند ابهام برانگیز آنها سعی کردند که تا حدی پروسه ای حقوقی را به نفع خود برگردانند. البته در حال حاضر شرکت پتروشیمی آبادان به صورت جدی و کاملاً مصرانه از همه مسیرهای قانونی و در دسترس در جهت تادیه حقوق قانونی سهامداران خود در تلاش است. بخشی از زیان شرکت پتروشیمی آبادان در حال حاضر، به دلیل عدم پایبندی بیمه پارسیان به بیمه نامه به ما وارد شده است. از دیگر شرکت های پتروشیمی تقاضا داریم که در انتخاب شرکت بیمه نهایت دقت عمل را به عمل آورند و از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی نیز مصرانه درخواست داریم که راساً به این مسئله ورود کند و نگذارد رندی و حیله های ناجوانمردانه جایگزین اخلاق گردد. صنعت پتروشیمی از جمله صنایع مهم در کشور ما است که در صف اول جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد. 
 
مدیران و مهندسان فنی این صنعت در نهایت خلوص نیت با دیگر مجموعه ها تعامل می کنند و طبعاً با اینگونه ترفندها آشنا نیستند و ما در این فقره به شدت به حمایت نهادهای بالادستی نیاز داریم.  
بچاری گفت: اگر در حال حاضر خسارت صدها میلیارد تومانی ما نیز پرداخت شود، با توجه به اثرات تورمی و کاهش ارزش پول نسبت به 5 سال قبل (زمان روی دادن حادثه) طبعاً باز این شرکت پتروشیمی آبادان است که به سبب اعتماد به بیمه پارسیان دچار زیان می شود.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عارف
اگر بیمه پارسیان در این طور موارد سابقه بدحسابی با صنعت نفت و پتروشیمی را دارد چرا از طرف هلدینگ های رنگارنگ پتروشیمی تو بلک لیست قرار نمیگیره؟
شما گفتین وماباورکردیم.اگه حق وحقوق پرسنل زحمت کش پتروشیمی پرداخت میشد وباندبازیاتون کمتربود الان خیلی بیشتر ترقی کرده بودیم واینجور شرکتها نمیتونستن مارو دوربزنن