۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۵۶۰۷۰
معاون مالی نفت پارس در گفت و گو با "نفت ما" تشریح کرد: 

عوامل رشد تولید و سود عملیاتی در شنفت 

کارگر گفت: علیرغم اینکه در سال گذشته نهایتاً ۲۵ درصد افزایش نرخ فروش داخلی داشتیم، اما افزایش نرخ‌های مان بیشتر بود. دلیلش هم بهبود و بهینه‌سازی سبد محصول‌مان بود که این عامل اصلی سودآوری شرکت بود.  
عوامل رشد تولید و سود عملیاتی در شنفت 
 مصطفی کارگر معاون مالی و اقتصادی شرکت نفت پارس، در حاشیه برگزاری مجمع عمومی در گفت و گو با "نفت ما" در خصوص مصوبات این مجمع اظهار داشت: در مجمع عمومی عادی سالیانه‌ صاحبان سهام شنفت، بعد از گزارش هیئت مدیره که توسط مدیرعامل ارائه گردید، گزارش حسابرس مستقل قرائت شد و صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید. همچنین برای سال 1402 روزنامه‌ اطلاعات به‌عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار و مؤسسه‌ حسابرسی مفید راهبر به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت تعیین شد.  
کارگر با اشاره به اینکه در این مجمع، به ازای هر سهم 85 تومان سود معادل 82 درصد سود قابل تقسیم شرکت به تصویب رسید، افزود: در این مجمع، به پرسش‌های سهام‌داران به میزان کافی و به‌صورت کاملاً مستند و قابل اتکا پاسخ داده شد و ضمنا دو مورد از موارد اساسنامه مطابق با ابلاغیه‌ سازمان بورس در مجمع فوق‌العاده هم به تصویب رسید که اطلاعات کافی‌ آن در سامانه‌ کدال منتشر خواهد شد. 
معاون مالی و اقتصادی شرکت نفت پارس در توضیح عملکرد شرکت که در سال گذشته علیرغم افزایش هزینه‌های تولید و سربار، درآمد عملیاتی و به تبع آن سود خالص شرکت هم افزایش شایان توجهی داشت، اعلام کرد: ما به‌صورت ماهانه عملکرد تولید و فروش را در کدال ثبت می‌کنیم. اگر ملاحظه بفرمایید، علیرغم اینکه ما در سال گذشته نهایتاً 25 درصد افزایش نرخ فروش داخلی داشتیم، اما افزایش نرخ‌های مان بیشتر بود. دلیلش هم بهبود و بهینه‌سازی سبد محصول‌مان بود که این عامل اصلی سودآوری شرکت بود. در کنارش بحث سودآوری شرکت زیرمجموعه‌مان، پالایش پارسیان سپهر، اثر مهمی در سودآوری شرکت گذاشت که این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت.  
کارگر ادامه داد: دلیل دیگر افزایش سود خالص، بحث‌های کاهش هزینه‌ای بود که شرکت در زمینه‌های مختلف انجام داد. اگر صورت‌های مالی شرکت را ملاحظه کنیم، علیرغم اینکه طی سال 1401 هزینه‌ انرژی به‌شدت افزایش پیدا کرده، اما در صورت‌های مالی نفت پارس این روند یک روند ثابت و تقریباً معادل سال 1400است.  
معاون مالی و اقتصادی شرکت نفت پارس تصریح کرد: بحث مالیات هم تأثیر قابل توجهی در سود خالص شرکت داشته، چرا که ما طی سال 1401 افزایش سرمایه‌ 20 درصدی تقریباً از محل سود انباشته داشتیم که مشمول معافیت مالیاتی شد. ضمن اینکه، قانون مالیات هم نرخ مالیات رو 7 درصد کاهش داد که این هم باعث شد که سود خالص شرکت افزایش خوبی داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی