۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۱۶۶۹۱

منشأ آلودگی عسلویه پالایشگاه‌ها هستند

موذنی گفت: همه آنچه تحت عنوان گوگرد و دی اکسید گوگرد در عسلویه و یا کنگان هست و عامل اصلی آلودگی در این منطقه مربوط به پالایشگاه ها است؛ در خوراک ورودی هیچ کدام از پتروشیمی ها نباید گوگرد باشد و در غیر این صورت تولید آنها متوقف می‌شود.
فلرینگ گاز
فلرینگ گاز
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  رییس محیط زیست عسلویه گفت:  بر خلاف تصور عموم عمده آلودگی هوا مربوط به پالایشگاه ها است و نه پتروشیمی ها! و میزان انتشار آلاینده های تمام پتروشیمی ها (فلرینگ) در عسلویه به اندازه‌ی یک پالایشگاه نیست و با همدیگر قابل قیاس نیستند.

مصطفی موذنی عنوان کرد: تمام میزان گوگرد تولید شده و دی اکسید گوگرد منتشر شده از پالایشگاه‌ها است و تنها یک واحد پتروشیمی با انتشار میزان بسیار ناچیزی از دی اکسید گوگرد داریم.

وی تاکید کرد: همه آنچه تحت عنوان گوگرد و دی اکسید گوگرد در عسلویه و یا کنگان هست و عامل اصلی آلودگی در این منطقه مربوط به پالایشگاه ها است؛ در خوراک ورودی هیچ کدام از پتروشیمی ها نباید گوگرد باشد و در غیر این صورت تولید آنها متوقف می‌شود.

 گوگرد یا سولفور یک نافلز بدبو، بدمزه و چند ظرفیتی و عنصری مهم برای همهٔ موجودات زنده ‌است، برای نمونه می‌توان به حضور گوگرد در ساختار اسید آمینوها و پروتئین‌ها اشاره کرد. این عنصر به صورت اولیه در کودها استفاده می‌شود ولی به صورت گسترده‌تر در باروت، ملیّن‌ها، کبریت‌ها و حشره‌کش‌ها نیز به کار گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی