۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۱۶۶۹۸

انعقاد قرار داد بین ملی حفاری و توسعه پترو ایران 

بر اساس توافق به عمل آمد مطالعات زمین شناسی، طراحی و مهندسی بخش تحت الارضی پروژه توسط شرکت ملی حفاری ایران و مطالعات مهندسی و اجرای بخش سطح الارضی از سوی شرکت توسعه پترو ایران انجام پذیرد. 
انعقاد قرار داد بین ملی حفاری و توسعه پترو ایران 
  
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در چهارمین روز بزرگداشت هفته دولت، قرار داد همکاری دو جانبه در موضوع مشارکت در اجرای پروژه های نفت و گاز بین شرکت ملی حفاری ایران و شرکت  توسعه پترو ایران امضاء و مبادله شد. 
 
 این مشارکت نامه روز سه شنبه (پنجم شهریورماه) در ساختمان شرکت توسعه پترو ایران در تهران به امضای سید عبداله موسوی و سپهر سپهری مدیران عامل دو شرکت رسید. 
 
در چارچوب این سند همکاری که در موضوع مشارکت در مناقصات مربوط به اجرای پروژه های E&P ، EPDF و EPCF در داخل و خارج از کشور است، در صورتی که پیشنهادات مشترک مورد پذیرش کارفرما قرار گیرد اجرا و تکمیل تمامی کارها و ایفای خدمات به عهده طرفین خواهد بود. 
 
بر اساس توافق به عمل آمد مطالعات زمین شناسی، طراحی و مهندسی بخش تحت الارضی پروژه توسط شرکت ملی حفاری ایران و مطالعات مهندسی و اجرای بخش سطح الارضی از سوی شرکت توسعه پترو ایران انجام پذیرد. 
 
در یکی از مفاد مشارکت نامه قید گردیده از زمان امضای طرفین این سند معتبر و الزام آور است و مدت اعتبار آن در صورت برنده شدن و ارجای کار از سوی کارفرما تا زمان تحویل قطعی و ارایه گواهی تحویل دائم کار از سوی کارفرما و تسویه حساب می باشد. 
 
در آیین امضای این قرارداد مشارکت، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن گرامیداشت هفته دولت، تصریح کرد: همکاری و هم افزایی میان این شرکت و شرکت های بخش خصوصی فعال در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت در راستای استفاده از دانش فنی و تخصصی و ظرفیت های داخل کشور است. 
 
مهندس موسوی افزود: این همکاری ها و تشریک مساعی که همسو با برنامه های اقتصاد مقاومتی است می تواند در پیشبرد اهداف و برنامه های شرکت ملی نفت ایران در امر حفظ، نگهداشت و افزایش تولید به نحو مطلوب اثر گذار باشد. 
 
وی گفت: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در صنعت حفاری با توجه به داشته های خود از نظر منابع انسانی، دستگاه های حفاری و تجهیزات مربوط به ارایه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی در همکاری با شرکت های بخش خصوصی داخلی که از ظرفیت بالایی از نظر تخصصی و اجرایی برخوردار هستند در یک همکاری جمعی می توانند جوابگوی نیازها ، همچنین توسعه صنعت نفت در حطیه حفاری و اجرای پروژه های میدان محور بیش از پیش نقش آفرینی کند. 
 
موسوی به انعقاد چندین قرارداد همکاری در هفته های اخیر با شرکت های بخش خصوصی خاطرنشان کرد: این همکای ها با سایر شرکت های فعال در زمینه حفاری استمرار دارد و در این راستا ملی حفاری  تمام ظرفیت های خود را به کار خواهد گرفت. 
 
همچنین مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران با تشریح توانمندی های فنی و تجهیزاتی این شرکت، گفت: این مجموعه در برنامه های کلان و توسعه فعالیت های خود از همکاری و مشارکت با شرکت ملی حفاری ایران استقبال می کند. 
 
مهندس سپهری با اشاره به تفاهمنامه همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران افزود: این سند همکاری کلیدی ترین تفاهمنامه شرکت پتروایران  محسوب می شود که با شرکت ملی حفاری ایران امضاء می شود. 
 
وی به ظرفیت های داخلی در بخش دولتی و خصوصی اشاره و افزود: توسعه تعدادی از میادین نفت و گاز به این شرکت واگذار شده که با توجه به مذاکرات به عمل آمده در بخش میادین غرب کارون، روی شرکت ملی حفاری ایران حساب کردیم و در نتیجه این تعامل از ظرفیت های آن شرکت در بخش های خدمات جانبی صنعت حفاری در پروژه های خارج از کشور نیز  استفاده می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی