۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۱۶۹۹۶

تاثیر ورود قوه قضاییه به موضوع فساد در کاهش قیمت‌ها

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مدتی کوتاهی است که آقای رییسی سکان هدایت قوه قضاییه را به‌دست گرفته اما در همین مدت کوتاه، اقداماتی را با کمک همکاران خود دنبال کردند که برآیند آن در جامعه این بوده که مبارزه با فساد جدی است.
زهرا ساعی
زهرا ساعی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   بیش از دو دهه است که فساد به‌صورت سیستماتیک در دستگاه‌های مختلف دولتی نفوذ کرده و نه‌تنها اموال ملت به تاراج برده که موجی از بی‌اعتمادی را هم در کشور به‌وجود آورده است.
 
شانزدهم اسفند سال گذشته با حکم رهبر انقلاب، سیدابراهیم رییسی رسماً رییس قوه قضاییه شد. اکنون بیش از شش ماه از ریاست وی بر این قوه می‌گذرد اما در این مدت کوتاه، پرونده‌های اقتصادی متعددی بر روی میز قاضی‌ها قرار گرفته و حتی بعضی از این پرونده‌ها، بررسی و به مرحله صدور حکم هم رسیده و به تبع آن، عده‌ای روانه زندان شده‌اند و در همین راستا، پرونده‌های مهم دیگری هم در دست بررسی است.

از طرفی برنامه‌های دولت و از سوی دیگر، ورود جدی دستگاه قضا تحت مدیریت رییسی به پرونده متخلفان اقتصادی باعث شده تا کمی فضای بازار رنگ آرامش را به خود بگیرد.

در همین رابطه زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سال‌هاست که شاهد نفوذ فساد در دستگاه‌های مختلف دولتی هستیم. منظور از دولت تنها قوه مجریه نیست بلکه این موضوع در دستگاه‌هایی هم که زیر نظر دولت نیست هم اتفاق افتاده است.

وی افزود: زمانی که فساد به دستگاهی راه پیدا می‌کند خیلی سریع به سطوح مختلف آن تشکیلات می‌رسد و در مدتی کوتاه، ریشه‌های محکمی می‌دواند. در این خصوص مقام معظم رهبری بارها هشدارهای لازم را داده‌اند و نگرانی خود و جامعه را از این بابت به گوش مسئولان رساندند. در وهله اول، راه مبارزه با فساد، اراده روسای سه قوه است. یعنی در ابتدای امر، رییس‌جمهور، رییس مجلس و رییس قوه قضاییه باید نظارت دقیقی بر زیرمجموعه خود داشته باشند و محکم و قاطع با افرادی که تخلف کردند، برخورد داشته باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: مدتی کوتاهی است که آقای رییسی سکان هدایت قوه قضاییه را به‌دست گرفته اما در همین مدت کوتاه، اقداماتی را با کمک همکاران خود دنبال کردند که برآیند آن در جامعه این بوده که مبارزه با فساد جدی است.

ساعی در ادامه گفت: متاسفانه نه‌تنها شاهد نفوذ فساد به بخش‌های مختلف هستیم که به‌نظر می‌رسد افراد فاسد سال‌ها در حاشیه امنی کار خود را دنبال کردند. از این‌رو باید محل امن فاسدان را برهم زد زیرا صدور حکم برای چند متخلف کافی نیست بلکه برخورد باید به‌گونه‌ای باشد که افرادی که سودای اختلاس و فساد اقتصادی را در سر دارند حتی جرات نزدیک شدن به چنین تصمیمی را هم نداشته باشند.

نماینده تبریز بیان کرد: برخوردهای قاطع دستگاه قضا که از ماه‌ها پیش آغاز شده به نوعی امید را در جامعه زنده کرده و این حرکت می‌تواند باعث اعتمادسازی در کشور شود. همین که این روند آغاز شد، زنگ خطر برای مفسدان به صدا درآمد و به مرور زمان دیدیم که این برخوردها چقدر زود تاثیراتی را بر قیمت‌ها و مخصوصاً قیمت خودرو گذاشت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بسیاری از گرانی‌های اخیر کشور، ریشه‌های روانی دارد و کافیست دستگاه‌های نظارتی به‌موقع به این موضوعات ورود پیدا کنند آنگاه خواهیم دید که ابتکار عمل از دست فرصت‌طلبان خارج و تا حد زیادی این گرانی‌های کاذب فروکش خواهد کرد.

ساعی در پایان خاطرنشان کرد: چندی پیش اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با رییس قوه قضاییه جلسه‌ای داشتند و ضمن تشکر از بابت این اراده‌ای که برای مبارزه با فساد شکل گرفته، پیشنهاد کردند که قبل از آنکه پرونده‌ای به مرحله صدور حکم برسد از اسم بردن متهم و متهمان جلوگیری شود زیرا شاید آن فرد یا افراد، تبرئه شوند و این‌طور آبروی آن‌ها حفظ خواهد شد.

منبع: روزنو 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای