۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۱۷۰۷۰

استفاده از ذخایر راهبردی نفت زود است

به گفته وزیر انرژی آمریکا، مقام‌های سعودی وعده داده‌اند که تا روز آینده یک سوم از تولید متوقف شده خود را از سر بگیرند.
ریک پری
ریک پری
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  وزیر انرژی آمریکا گفت که هنوز برای تصمیم‌گیری درباره استفاده از ذخایر راهبردی نفت این کشور برای جبران کسری تولید نفت عربستان در پی حمله به تاسیسات نفتی آن زود است.

«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا دوشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: برای اظهارنظر پیرامون لزوم استفاده از ذخایر راهبردی نفت ایالات متحده برای متعادل کردن بازار جهانی نفت زود است.
درپی حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و افزایش کم‌سابقه قیمت نفت در بازار جهانی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اجازه استفاده از ذخایر راهبردی کشورش را صادر کرده است.

پری گفت: به نظرم هنوز کمی زود است در این باره اظهارنظر کنیم که از ذخایر راهبردی مورد نیاز خواهد بود یا نه؛ تا وقتی که برآوردی واقعی از مدت‌زمان تعطیل بودن این تاسیسات داشته باشیم.

به گفته وزیر انرژی آمریکا، مقام‌های سعودی وعده داده‌اند که تا روز آینده یک سوم از تولید متوقف شده خود را از سر بگیرند.

جنبش انصار الله یمن، روز شنبه در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" تاسیسات نفتی و پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

مقام‌های ارشد دولت ترامپ در حالی بدون اسناد و شواهد و به صورت شتابزده ایران را مسئول این حمله معرفی کردند که خود سعودی‌ها چنین ادعایی ندارند. مقام‌های سعودی در اولین واکنش ادعا کردند که تسلیحات به کار رفته در این حمله ساخت ایران بوده و حملات از خاک یمن انجام نشده است.

 میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی سعودی آرامکو عربستان است.۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود. با این حمله ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.
نیروهای انصار الله همچنین عربستان و نیز امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داد در صورت لزوم و کمبود نفت در بازارهای جهانی از ذخیره سازی های راهبردی نفت کشورش استفاده شود.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه