۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۱۱۷۸۱۱

کاهش 32 درصدی سود غول نفتی آمریکایی

منطقه آمریکای شمالی بزرگترین بازار هالیبرتون محسوب شده و درآمد این شرکت از محل فعالیت در آمریکای شمالی در سه ماهه نخست سال جاری 21 درصد افت کرده است.
کاهش 32 درصدی سود غول نفتی آمریکایی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  یک شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات حفاری نفتی در آمریکا اعلام کرد کاهش قابل توجه تقاضا برای خدمات حفاری به سقوط 32 درصدی سود این شرکت منجر شده است.
 
 شرکت هالیبرتون،‌ ارائه دهنده خدمات حفاری میادین نفتی، گزارش داد سود سه ماهه این شرکت به دلیل کاهش تقاضا برای خدمات و تجهیزات تولید نفت در آمریکای شمالی به شدت کاهش یافته است.

در واقع منطقه آمریکای شمالی بزرگترین بازار هالیبرتون محسوب شده و درآمد این شرکت از محل فعالیت در آمریکای شمالی در سه ماهه نخست سال جاری 21 درصد افت کرده است.

اصلی‌ترین دلایل افت درآمد هالیبرتون کاهش فعالیت و قیمت خدمات این شرکت بزرگ محسوب می‌شود.

هالیبرتون به همراه دیگر شرکت‌های رقیب خود در حال حاضر با مشکل کاهش تقاضای شرکت‌های نفتی و همچنین فشار سرمایه‌گذاران برای سوددهی بیشتر در شرایطی که قیمت نفت کاهش یافته است دست و پنجه نرم می‌کنند.

شرکت شلمبرژر نیز که فعالیت‌های مشابه هالیبرتون را انجام می‌دهد روز جمعه از تحمیل یک هزینه 1.58 میلیارد دلاری در زمینه پمپاژ فشار محور نفت در آمریکای شمالی خبر داد.

سود هر سهم هالیبرتون از 50 سنت در زمان مشابه سال قبل به 34 سنت کاهش یافته  و کل سود آن از 435 میلیون دلار به 294 میلیون رسیده است.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی